MS Windows
briani 27239
Navision C5 - sikre data
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 12-02-04 20:59

Som I kan læse af mit andet spørgsmål her i gruppen har jeg nogle problemer
med en pc og ville allerhelst installere forfra, men:

Hvorledes kan jeg sikre programmet og data, således at jeg blot kan kopiere
det ind på pc-en igen efter nyinstallation af XP Pro?

Det drejer sig om Navision C5 Light.
(håber, at det er den rigtige gruppe)

Fra : Mikkel

Dato : 12-02-04 21:35

JSH (9800) wrote:
> [...]
>
> Hvorledes kan jeg sikre programmet og data, således at jeg blot kan
> kopiere det ind på pc-en igen efter nyinstallation af XP Pro?

Har lige lavet det samme for en ven.
sikkerheds kopier følgende 5 filer:

c5user.sys
c5util.usr
USR0000.TBL
C5DIRECT.SYS
C5DATA.DAT

Du burde kunne råkopiere hele programmet til den nye pc.
Måske skal du registrere de forkellige moduler igen.
Modulerne aktiveres ved at indtaste koderne i "Tilpasning/Generelt
Adgangskontrol, koder."
Se efter der:
Noter omhyggeligt følgende koder.
Licens:
Serienr:
programmoduler + koder
applikationsmoduler + koder

Hvis ikke du kan taste licenskoden ind skal du bruge et lille program der
hedder slize.exe.
Skriv igen hvis dette punkt driller.

Når du har kopieret programmet til den nye pc opretter du en genvej til
desktoppen.
under genvejsiconens egenskaber skriver du følgende i destinations feltet
C:\C5WIN\C5W32.EXE -dC:\C5WIN\ -uSupervisor -mLGT -s
Ret selv stien til.

Håber du kan bruge det til noget, skriv endelig igen hvis der er problemer
eller hvis ??

Mikkel

Fra : JL

Dato : 12-02-04 22:18

Mikkel har ret i det han skriver, men lige en lille (men vigtig) tilføjelse:

> Har lige lavet det samme for en ven.
> [...]

Du skal kopiere alle c5data.* filerne (der findes en for hvert regnskab -
hvis du altså har flere...)!

Men som Mikkel skriver, du kan også blot kopiere hele c5 mappen og lægge den
ind i den nye installation.
Mvh
JL

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 12-02-04 22:34

Jeg takker for hjælpen og må i gang med at prøve!