MS Windows
briani 27239
En ondsindet bruger!!
Fra : Lyrik

Dato : 12-02-04 16:36

Kender du sådan en? jeg gør ikke! Ingen fare på min PC for "en ondsindet
bruger".
Imidlertid går de fleste fejlretninger i XP opdatering ud på at eliminere
risikoen fra en sådan "ondsindet bruger".

Katastrofen er, at tager man disse opdateringer til Internet Explorer
o.s.v., så opdager man at den virkelig ondsindede bruger som kan beskadige
din maskine er forfatterne til disse "opdateringer", som jeg vil kalde
nedgraderinger.

Tag altid system restore inden disse nedgraderinger.
Gud ske lov havde jeg gjort det da de forhindrede mit yndlingsspil Enemy
Territory i at virke med disse nedgraderinger.
De må jo betragte det at man kan spille disse populære netspil, som en
frygtelig ting som kan give "ondsindede mennesker adgang til at udføre kode
på din PC"!
Alternativet er at sidde med en PC som ikke kan afvikle andet end
officepakken!
Det må jo være den anglofile ønskedrøm!
De skulle hellere finde opågraderinger som forhindrer e-mails fra andre end
dem man godkender som afsendere!
Men den ondsindede bondefangning og udnyttelse på det område interesserer
sjovt nok slet ikke!

Hilsen
Den ondsindede bruger!

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-02-04 16:53

Lyrik (lyrik @ heaven. dk) skrev følgende:

> De skulle hellere finde opågraderinger som forhindrer e-mails fra
> andre end dem man godkender som afsendere!

Har du hørt om meddelelsesregler?

OE:
Funktioner>meddelelsesregler>post

- Martin

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-04 20:18

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Har du hørt om meddelelsesregler?
>
> OE:
> Funktioner>meddelelsesregler>post
>++++++++++++++++++++++++
Ja men du kender dem åbenbart ikke for muligheden for KUNAT FÅ POST FRA
BEKENDTE EKSISTERER IKKE!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-04 20:32

Lyrik wrote:

> Ja men du kender dem åbenbart ikke for muligheden for KUNAT FÅ POST FRA
> BEKENDTE EKSISTERER IKKE!

Inden du råber højt, burde du måske undersøge sagen nærmere. Hvis du vil
have hjælp til at opsætte et meddelelsesfilter, hvor du kun får post fra
dem du kender, så spørg /pænt/ i

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lyrik

Dato : 13-02-04 09:00

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Inden du råber højt, burde du måske undersøge sagen nærmere. Hvis du vil
> have hjælp til at opsætte et meddelelsesfilter, hvor du kun får post fra
> dem du kender, så spørg /pænt/ i
++++++++++++++++
Det nytter ikke noget, for det kan ikke lade sig gøre!
EOD.
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-04 10:28

Lyrik wrote:

> Det nytter ikke noget, for det kan ikke lade sig gøre!

Jo det kan. Det er endda ganske let, det tog mig cirka 10 sekunder at
finde funktionen, selv om jeg ikke bruger Outlook Express.

> EOD.

Dig om det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Leony

Dato : 13-02-04 10:25

In news:c0gjg4$1jma$1@news.cybercity.dk,
Lyrik <lyrik @ heaven. dk> typed:

> Ja men du kender dem åbenbart ikke for muligheden for KUNAT FÅ POST
> FRA BEKENDTE EKSISTERER IKKE!

Er det bare mig eller er vi ude i et paradoks?

Du vil gerne modtage post fra godkendte afsendere, men du vil også gerne
bevare muligheden for at få post fra folk du ikke kender.
Hvis dette ikke er korrekt), så må du gerne uddybe. (da du fik nålen i
det røde felt blev du svær at forstå).

Personligt tror jeg godt det kan lade sig gøre.
Hvis du udleverer din mailadresse, så skal du blot have en mailadresse
retur, som du så kan godkende.
Af erfaring ved du jo allerede at fok som sender dig mail uopfordret
sjeældent skriver noget interessant.

Hvis mailen kommer fra en hjemmeside, så kunne du i via mailto linket
udfylde subject og i dit mailprogram sortere meddelser med dette subject
fra. Du kan evt med en kort tekst forklare hvorfor dette er nødvendigt.

Udover dette så er det jo nødvendigt med forskellige mailadresser.
1) en til venner, familie og andre du stoler på.
2) en til registreringer på hjemmesider, maillister og lignende.
3) en/flere til hjemmesiden.
4) en til alt hvad der forekommer dig tvivlsomt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jon Loldrup

Dato : 12-02-04 17:48

Som de sagde under hekseprocesserne:
Døm først, spørg bagefter.

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-04 20:18

"Jon Loldrup" <jonlol@worldonline.dk> wrote in message
> Som de sagde under hekseprocesserne:
> Døm først, spørg bagefter.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Læs svaret til Martin inden du selv dømmer!

Jens

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-02-04 20:30

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> "Jon Loldrup" <jonlol@worldonline.dk> wrote in message
> +++++++++++++++++++++++++++++++++
> Læs svaret til Martin inden du selv dømmer!
>
> Jens

Hmmm - "Lyrik" som signatur - og så sådan en tone....
Der er vist ingen fare for at du får mail fra folk du kender - efter dit 1.
svar vil de ikke kende dig...

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Lyrik

Dato : 13-02-04 08:58

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Hmmm - "Lyrik" som signatur - og så sådan en tone....
> Der er vist ingen fare for at du får mail fra folk du kender - efter dit
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mage til manipulerende fjolser skal man dog lede længe efter.
Tråden handler IKKE om E-mails men om at opgraderinger fra Windows
opdatering lemlæster computerens muligheder for at fungere.
Jeg gentager efter opdatering var det umuligt at spille et netspil som Enemy
Territory!
Kommentér venligst på det! Tak))

Hilsen
Jens

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-02-04 09:33

On Fri, 13 Feb 2004 08:57:44 +0100, "Lyrik" <lyrik @ heaven. dk>
wrote:

> [...]
>opdatering lemlæster computerens muligheder for at fungere.
>Jeg gentager efter opdatering var det umuligt at spille et netspil som Enemy

<PLONK>
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Claus U

Dato : 13-02-04 09:51

Lyrik wrote:

> Jeg gentager efter opdatering var det umuligt at spille et netspil som
> Enemy Territory!
> Kommentér venligst på det! Tak))

Skift til Linux og smid noget Crossover på!

http://www.suse.com
http://www.codeweavers.com

--
Claus U www.cykeltyven.dk

Usenet - my favorite waste of time

Fra : Leony

Dato : 13-02-04 10:42

In news:c0g6g3$1434$1@news.cybercity.dk,
Lyrik <lyrik @ heaven. dk> typed:

> Kender du sådan en? jeg gør ikke! Ingen fare på min PC for "en
> ondsindet bruger".
> Imidlertid går de fleste fejlretninger i XP opdatering ud på at
> eliminere risikoen fra en sådan "ondsindet bruger".

Den ondsindede bruger er nødvendigvis ikke en du kender.
Hvis du så Station2 (om trådløse netværk) eller har læst Wardriving
artiklen i PC Privat Computer, så ville du vide dette, da en meget stor
procentdel af alle trådløse netværk i DK er offentlige.

Den ondsindede bruger er en som skaffer sig uautoriseret adgang til din
computer via din forbindelse til omverdnen.

> [...]
> o.s.v., så opdager man at den virkelig ondsindede bruger som kan
> beskadige din maskine er forfatterne til disse "opdateringer", som

Pjat, vås og ammestuesnak.

> Tag altid system restore inden disse nedgraderinger.

Det er en god ide at lave et restorepunkt før man laver ændringer ved
softwaren (i hvert fald hvis man ikke er klar over resultatet).

> [...]
> De må jo betragte det at man kan spille disse populære netspil, som en
> frygtelig ting som kan give "ondsindede mennesker adgang til at

Jeg er ret sikker på at de ikke har ødelagt din chance for online spil
med vilje.

Jeg er ret sikker på, at det er en meget kompleks opgave, at programmere
et operativsystem.
Desuden er der jo en masse som man ikke kan tage højde for. Eksempelvis
kan man ikke teste på alle kombinationer af hardware/software.

Personligt har jeg kun hørt om en patch som voldte kvaler (det var den
til OE med DLL-filen). Ud af de mange 100 sikkerhedspatches osv som er
udgivet er det jo ikke mange problemer. Bevares jeg vil da gerne
indrømme jeg ikke hører/ser alt.

> Hilsen
> Den ondsindede bruger!

Tja, så kender jeg da 1 onsindet bruger.
Selvom du nok skulle have skrevet under som tudefjæs eller lignende.

Hvis du er så utilfreds, så skift til Linux i stedet for, så slipper du
for alle disse problemer (det påståes der i hvert fald).
Eller lad være med at opdatere, der står jo ingen steder i loven at du
skal foretager disse opdateringer (eller neddateringer som du selv
kalder dem). Odds for at lige netop du bliver offer for en hacker er jo
temmelig små.

Fra : Lyrik

Dato : 13-02-04 12:05

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den ondsindede bruger er en som skaffer sig uautoriseret adgang til din
> computer via din forbindelse til omverdnen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sammenklign med bopæl. En ondsindet fodgænger kan smadre mit vindue og
skaffe sig adgang til min bolig!
Skal jeg så leve med tremmer for vinduerne?
Nej! Man sikrer sig rimeligt? ved at være "garderet" bag en tolags termorude
af glas)).
Når det gælder indbrud i en PC, som i forbigående er en meget strafbar
forbrydelse, så ønsker M$ at man skal sidde med virtuelle tremmer for
vinduerne. Eksempel. Deres "firewall" forhindrer dig i at have en ftp på din
maskine. Husk at slå den fra!
Når man spiller netspil skal spillet kommunikere med din maskine ved at
uploade spillets status, samt modtage dine indput og levere response.
De skal altså "køre kode på din PC". M$s opdateringer kæmper med næb og klør
for at forhindrer netop dette.
Så hvis du tager dem,- så er det kaput med "Enemy Territory"!
Konklusionen er fra min side at deres indbildte kamp mod den "ondsindede
bruger", samtidig er en kamp der vil spærre dig inde på din PC og frarøve
dig alle de sjove muligheder som netligt samvær er med god-og ondsindede
folk over hele verden.
Mistroen i højsædet er den forkerte vej i samspillet og kommunikationen
mellem mennesker.
Og til e-mail infiltrationen af emnet. Det ønskelige var udelukkende at
kunne modtage e-mails fra dem man havde i sit adressekartotek(Outlook
Express).
Bestilte man noget på nettet og kunne forvente e-mails retur, så kunne man
bare indføje firmaet i sit adressekartotek.
Dette ville fjerne spam i ét nu! Men jo samtidig forhindre kommercielle
interesser i at kontakte en uopfordret. Jeg er bange for at det sidste er
det som afholder M$ fra at implementere den funktion.

Hilsen
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-04 12:42

Lyrik wrote:

> Dette ville fjerne spam i ét nu! Men jo samtidig forhindre kommercielle
> interesser i at kontakte en uopfordret. Jeg er bange for at det sidste er
> det som afholder M$ fra at implementere den funktion.

Hvor er du træls at høre på - du /har/ fået at vide, at funktionen
allerede findes i Outlook Express. Eftersom du åbenbart ikke kan finde
ud af at spørge i Outlook Express-gruppen, får du undtagelsesvis
forklaringen her - mest for at vi så måske kan slippe for dine påstande.
Gennemgå *samtlige* punkter i nedenstående, inden du brokker dig.

Åbn Internet Explorer => Klik på "Funktioner" => "Meddelelsesregler" =>
"Post" => Sæt Flueben ud for "Hvor linjen Fra indeholder personer" =>
Vælg selv, om de uønskede mails skal slettes eller flyttes til en
bestemt mappe i vindue 2 (Vælg handlingerne for reglen) => I vindue 3
klikker du på linket "indeholder personer" => Tilføj adresserne til alle
dem, hvis mails skal slippes igennem, du kan evt. importere alle
adresserne fra dit adressekartotek ved at klikke på
"Adressekartotek"-knappen => Klik på "Indstillinger" => Sæt mærke ud for
"Meddelelsen ikke indeholder personerne nedenfor" => "OK" => "OK" =>
"OK" => "OK".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lyrik

Dato : 13-02-04 14:48

> [...]
> "Adressekartotek"-knappen => Klik på "Indstillinger" => Sæt mærke ud for
> "Meddelelsen ikke indeholder personerne nedenfor" => "OK" => "OK" =>

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
OK du vinder på dette punkt,-jeg undskylder og tager mine e-mailytringer
tilbage.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-02-04 16:48

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> wrote in

> [...]
> forbrydelse, så ønsker M$ at man skal sidde med virtuelle tremmer for
> vinduerne. Eksempel. Deres "firewall" forhindrer dig i at have en ftp

Mener du seriøst, at en firewall - uanset type - skulle åbne for port x
_ind_ i din maskine, fordi nogle få har det behov? Personligt er jeg mere
"tryg" ved at den slår 'alt' fra - og så åbner man selv eksplicit for de
services, man har brug for.

> Når man spiller netspil skal spillet kommunikere med din maskine ved
> at uploade spillets status, samt modtage dine indput og levere
> response. De skal altså "køre kode på din PC".

Den skal vel ikke "køre kode på din PC", men 'blot' være i stand til at
sende data tilbage til dig. Hvis dit spil virker via UDP, så er det i
øvrigt et problem, som mange har, der sidder bag firewalls og routere.
Jeg kan ikke se, at det skulle være et problem specifikt for XP FW (men
måske misforstår jeg dig her).

> M$s opdateringer kæmper
> med næb og klør for at forhindrer netop dette.
> Så hvis du tager dem,- så er det kaput med "Enemy Territory"!

Kan du ikke blot åbne op for den aktuelle server og for de aktuelle
porte?

> [...]
> din PC og frarøve dig alle de sjove muligheder som netligt samvær er
> med god-og ondsindede folk over hele verden.

Sådan er det jo med mange ting. Når jeg installerer Windows XP/Office XP,
så kræves det, at jeg skal aktivere den for hver gang jeg skifter PC.
Dette skyldes spadehatte, der piratkopierer software, fordi de ikke vil
betale prisen for det. Når jeg vil lave en kopi af en CD til min MP3-
player, så skal jeg i mange tilfælde bruge et specielt program til at
kopiere den. Dette skyldes igen, at der er folk, der har kopieret musik,
som de ikke har betalt for. Hver eneste gang folk i stor stil "bryder
loven", så har det konsekvenser for alle os andre - lev med det.

> [...]
> kommercielle interesser i at kontakte en uopfordret. Jeg er bange for
> at det sidste er det som afholder M$ fra at implementere den funktion.

Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har modtaget en kommerciel email
fra Microsoft eller en af deres samarbejdspartnere (som jeg ikke har bedt
om), men det kan jo være, at det er noget specielt for lige netop mig.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Leony

Dato : 13-02-04 23:17

> [...]

> skaffe sig adgang til min bolig!
> Skal jeg så leve med tremmer for vinduerne?

Hvis du mener tremmer giver dig den sikkerhed du har brug for.
Personligt tror jeg nu godt at jeg kan smadre en rude selvom der var
tremmer for.
Det vil nok være bedre at dække den til med en træplade - ligesom når de
orkansikrer huse.

> Nej! Man sikrer sig rimeligt? ved at være "garderet" bag en tolags
> termorude af glas)).

Hvis du mener det er neddateringer hvorfor installerer du dem, når du
helt klart mener at den beskyttelse du får ikke hjælper dig - snarere
tværtimod.

> Deres "firewall" forhindrer dig i at have en ftp
> på din maskine. Husk at slå den fra!

Det tog mig og min gode ven "Google" 0,23 sekunder at finde en løsning
på det problem:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1491&page=8
Jeg har desværre ikke kunnet afprøve løsningen da jeg bruger ZoneAlarm.

> [...]
> response.
> De skal altså "køre kode på din PC". M$s opdateringer kæmper med næb

Har du noget dokumentation for denne påstand eller er det baseret på din
ene oplevelse.
Prøv at tænke på hvor mange mennesker der spiller over nettet hver dag,
hvis der virkelig var tale om et komplot fra MS's side, havde man så
ikke hørt lidt mere til det.

> [...]
> din PC og frarøve dig alle de sjove muligheder som netligt samvær er
> med god-og ondsindede folk over hele verden.

Tjekkede lige med top 10 listen over konspirationsteorier for 2002, men
den er ikke med, mon ikke den kommer med på listen for 2003.
http://www.alternet.org/story.html?StoryID=14873

Har du i øvrigt prøvet at skrive en mail til Microsoft og gøre opmærksom
på problemet?
Hvis din teori er korrekt, så er du jo langt fra den eneste med dette
problem. Så kan du få en fornuftig forklaring eller måske en løsning på
problemet.

Ved du hvilken opdatering som forårsagede problemet?
Hvis problemet opstod efter installering af flere opdateringer, hvilke
drejede det sig i så fald om.