MS Windows
briani 27239
sfc.exe ?
Fra : tommy olesen

Dato : 12-02-04 10:48

hej, jeg mener at vide at den exe-fil der hedder "sfc.exe" og som ligger i
win xp's system-mappe, er et værktøj der kontrollere system-filernes
integritet - hvordan bruger man egentlig den i praksis... når jeg
dobbeltklikker på den dukker der bare en dos-dialogboks op et splitsekund...
og så sker der ikke mere ?

mvh, tommy olesen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 12-02-04 10:56

Den Thu, 12 Feb 2004 10:47:44 +0100, "tommy olesen" <tho@stofanet.dk>
skrev:

> [...]
>integritet - hvordan bruger man egentlig den i praksis... når jeg
>dobbeltklikker på den dukker der bare en dos-dialogboks op et splitsekund...

Læs om hvordan her:
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

det første hit i google når der søges på sfc.exe

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Jacob Riis

Dato : 12-02-04 11:32

[snip] brug af sfc.exe

> mvh, tommy olesen

start -> hjælp og support -> indtast sfc i søgeboksen

--
Jacob

Fra : tommy olesen

Dato : 12-02-04 12:13

takker mange gange

mvh, tommy olesen

Fra : Torben Hjorth

Dato : 13-02-04 10:34

Har læst at SFC kan scanne alle filer for ændringer og rette filerne tilbage
til den oprindelige (noget der svarer til win98's "kontrol af systemfiler"):
Sæt XP cd'en i og skriv "SFC /scannow" i feltet KØR! Læs mere inden du gør
det på www.wintip.dk

Torben Hjorth