MS Windows
briani 27239
fejlfinding !
Fra : pjl

Dato : 11-02-04 21:39

Hej
Jeg har brugt Windows i mange år, Win3.1,98,ME,Windows2000,WindowsXP
Mine systemer har aldrig kørt 100% fejlfrit. Det har altid været vanskeligt
at fejlfinde på systemet.
I dag er sådan en dag hvor jeg føler mig lost i min Windows Installation.
Min Maskine går pludselig og uventet ned. Sort skærm og booter forfra. Ingen
advarsel. I mit tilfælde, hvordan griber man det an?
Windows logfilene antyder intet.!
Er det muligt at indstalere et system som kan overvåge Windowssystemet
således at jeg kan ad den vej kan tracke fejlen.
Eller er der andre løsninger. Hvis jeg skal igang med at udskifte hardware,
hvad er så det mest sandsynlige at udskifte først?
Når min maskine kører chekker jeg windowslogfilen, men denne viser ikke
kritiske komponenter.

mvh pjl

Fra : Snuden

Dato : 11-02-04 22:34

On Wed, 11 Feb 2004 21:39:22 +0100, "pjl" <juul@larsen.dk> wrote:

> [...]
>hvad er så det mest sandsynlige at udskifte først?
>Når min maskine kører chekker jeg windowslogfilen, men denne viser ikke

Hvad står der i eventloggen (eller er det den du mener med
"windowslogfilen"?)?
--
Snuden

Fra : pjl

Dato : 11-02-04 23:22

Ja det er eventloggen.
Ingen røde advarsler. Nogle gule som fortæller om programmer der ikke er
startet op osv.
Jeg har chekket hardware under system, men heller ikke her fejl. Det hele
ser ud til at fungere perfekt.
Alligevel booter maskinen periodisk. Jeg kan ikke engang sige under hvilke
omstændigheder. For mange winduer åbne, brug af mus etc....
Det er en træls affære.
mvh pjl

Fra : Snuden

Dato : 12-02-04 22:00

On Wed, 11 Feb 2004 23:22:21 +0100, "pjl" <juul@larsen.dk> wrote:

>Ja det er eventloggen.
>Ingen røde advarsler. Nogle gule som fortæller om programmer der ikke er
>startet op osv.

Står der noget om hvorfor? copy/paste bare et par stykker...
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 15:31

"pjl" <juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad er så det mest sandsynlige at udskifte først?
> Når min maskine kører chekker jeg windowslogfilen, men denne viser ikke

Hvilke temperaturer kører din maskine med? De kan ses i Bios, eller via
programmet Motherboard Monitor

Fra : pjl

Dato : 12-02-04 17:54

chassis ca 35 grader og cpu imellem 50 og 55 grader.
Maskinen kører ikke spil. Den er altså ingen arbejdshest.
Indstallationen er forholdsvis frisk. Kører kun de mest alm. programmer.
Jeg har spekuleret på om det kan være et ram problem, pga den måde maskinen
går ned på.
Men alt er jo sandsynligt. Hvordan fejlfinder jeg i sådan en sittuation ?
nogen gode råd?
mvh pjl

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 19:14

On Thu, 12 Feb 2004 17:54:06 +0100, "pjl" <juul@larsen.dk> wrote:

> [...]
>går ned på.
>Men alt er jo sandsynligt. Hvordan fejlfinder jeg i sådan en sittuation ?

Klip

Det gjorde min også, men en ny installation af win xp, løste
problemet...

Rolli

Fra : hcma

Dato : 12-02-04 16:20

> [...]
> hvad er så det mest sandsynlige at udskifte først?
> Når min maskine kører chekker jeg windowslogfilen, men denne viser ikke

prøv at stille dit spørgsmål her:
http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15
de er eksperter i at fjerne skidt fra din pc
m v h
hc