MS Windows
briani 27239
mpeg2 codec
Fra : Peter Holm

Dato : 11-02-04 18:49

Hejsa
Er der codec til afspilning af mpeg2 i en standard WinXP installation?

Hvis nej, kan det så fåes ved at installere Windows Media Player 9.0 ?

Eller er mpeg2 codec altid noget der skal KØBES ved siden af XP, evt. sammen
med et DVD-Player prog.

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg har fået til opgave at lave nogle
mpeg-filer der skal være meget kompatible med mange pc'ere. Pga. kvaliteten
vil jeg naturligvis helst lave det i mpeg2 (DVD), men hvis det ikke kas
afspilles i alle nye maskiner, så kunne mpeg1 være en mulighed.

Mvh
Peter

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-02-04 19:10

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil jeg naturligvis helst lave det i mpeg2 (DVD), men hvis det ikke kas
> afspilles i alle nye maskiner, så kunne mpeg1 være en mulighed.

Du kan downloade et freeware MPEG2 codec lige her:
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=323

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Lyrik

Dato : 11-02-04 21:19

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message
> Hejsa
> Er der codec til afspilning af mpeg2 i en standard WinXP installation?
++++++++++++++++++++++++++
Nej men du kan hente en gratis her:
http://www.elecard.com/download/
Moonlight-Elecard MPEG2 Video Decoder v. 2.0 build 2510

Hilsen
Jens

Fra : Ronson

Dato : 11-02-04 21:51

Lyrik wrote:
> Moonlight-Elecard MPEG2 Video Decoder v. 2.0 build 2510

Sidst jeg prøvede v2 gik det lille logo amok og hoppede rundt over hele
skærmen. Har aldrig haft problemer med v1.4 alpha, som jeg har lagt ud her:
http://www.dumo.dk/Elecard.ace

--

Rune Duus

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-04 00:42

"Ronson" <ronson_rd@hotmail.com> wrote in message

> Sidst jeg prøvede v2 gik det lille logo amok og hoppede rundt over hele
> skærmen. Har aldrig haft problemer med v1.4 alpha, som jeg har lagt ud
her:
> http://www.dumo.dk/Elecard.ace
Jeg kan forsikre om at logoet ikke hopper i den nye 2.0 version.
Men for at afspille dvd-skiver med undertekst skal man nok have for eksempel
PowerDVD installeret. Det er det bedste.
Så Kan Mediaplayer også afspille dem.
Den anden er kun en mpeg-afspiller.

Hilsen
Jens