MS Windows
briani 27239
Øh hovsa min administratorkonto forsvan
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-02-04 16:37

Min kone vil gerne ha sin egen Emailadresse, og det har jeg så
selvfølgelig forsøgt at give hende.
Så derfor oprettede jeg nye konti på min Win XP for at vi kan kan have
forskellige Outlook ekspress kontier.
Jeg oprettede så en begrænset konto til konen og en administratorkonto
til mig selv, da jeg ikke lige ku se, hvordan jeg opdøbte den gamle
administratorkonto til mit navn.
Nu havde jeg altså 3 konti:
Administrator
Mig selv - også med administrator-rettigheder
konens med begrænset rettigheder.

Fint nok, men ved en senere genstart var Administratorkontoen pist væk!

Det gør i og for sig ikke så meget, men min adressebog i Outlook
ekspress og i Mozilla Thunderbird er forsvundet sammen med alle mine
foretrukne genveje og alle personlige indstillinger.
Det meste kan jeg nu genskabe fra andre backups, men irritationsmomentet
er stort.
Kan jeg få agang til indholdet i den forsvundne konto?

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 11-02-04 18:02

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er stort.
> Kan jeg få agang til indholdet i den forsvundne konto?

Hej Jesper.

Du kan hente TweakUI fra denne adresse hos Microsoft:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Under punktet 'Logon' kan du vælge, at Administrator også skal vises på din
velkomstskærm.

Håber dette løser dit problem.

Henrik, Aalborg

Fra : Torben Hjorth

Dato : 11-02-04 19:39

Jeg har også oprettet 2 nye profiler og dermed forsvandt den oprindelige
adminkonto. Den "gamle adminkonto ligger bare passiv hvis en af de nye konti
oprettes med admin rettigheder (ved opstart i fejlsikret tilstand vises den
automatisk på velkomstskærmen). Efter min bedste overbevisning er den gamle
adminkonti uden betydning men SKAL være der, i tilfælde af at de personlige
konti fjernes på et senere tidspunkt.
Men hvor findes "logon" hvor man skulle kunne vælge at se den oprindelige
Adminkonto på velkomstskærmen???

Torben

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 11-02-04 20:30

"Torben Hjorth" <torbenhjorth@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konti fjernes på et senere tidspunkt.
> Men hvor findes "logon" hvor man skulle kunne vælge at se den oprindelige

Hej Torben.

Du må undskylde, at det ikke fremgik klart af mit forrige indlæg, men
punktet 'Logon' findes inde i TweakUI programmet.

Når du har installeret programmet, har du mulighed for at 'tweake' i en del
af Windows XP's indstillinger.

Henrik, Aalborg