MS Windows
briani 27239
Fjern valg af operativsystem i opstart.
Fra : Kalle

Dato : 11-02-04 14:13

Hej NG

Hvordan fjerner jeg valget af operativsystem i starten når comp tændes.
Der er kun en Windows XP på men den tror der er 2.
Når den anden vælges kan den selvfølgelig ikke starte op.

Casper

Fra : Frede Sørensen

Dato : 11-02-04 15:24

--
Find filen boot.ini og ret den.
Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk
http://web.sonofon.dk/frede-plesner/

Fra : Kristian

Dato : 11-02-04 15:24

> Hvordan fjerner jeg valget af operativsystem i starten når comp tændes.
> Der er kun en Windows XP på men den tror der er 2.
> Når den anden vælges kan den selvfølgelig ikke starte op.
>
> Casper

Gå ind i "start"........"kør".......skriv msconfig tryk ok
så åbner "systemkonfigurationsprogram" gå ind i "boot.ini"
der kan du redigere i din bootmenu

Kristian

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-02-04 15:50

Kalle skrev:

> Hvordan fjerner jeg valget af operativsystem i starten når comp
> tændes. Der er kun en Windows XP på men den tror der er 2.

Control Panel > System > Advanced > Settings ud for Startup and
Recovery. Fjern fluebenet ud for 'Time to display list of operating
systems'. Så ser du ikke bootmenuen længere. Du kan også rette i
boot.ini som andre har foreslået. Du har f.eks. en Edit-knap til
formålet inde under Startup and Recovery-fanebladet, men det er
ikke nødvendigt at rette i boot.ini for at slippe af med menuen.

Madsen.