MS Windows
briani 27239
Netværkssteder meget langsom i Windows XP ~
Fra : Michael

Dato : 10-02-04 22:23

Hej NG!

Jeg har pludselig fået et kedeligt problem: når jeg skal åbne
'Netværkssteder', kan det ind imellem tage et minut før indholdet vises.
Jeg har ikke nogen firewall på. Kender nogen af jer til problemet?

Hilsen
Michael

PS: Jeg har også posted denne meddelelse i dk.edb.netvaerk

Fra : Frede Sørensen

Dato : 10-02-04 23:03

--
Ja, det oplevede jeg også efter XP.
Kender dog ikke en løsning.

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk
http://web.sonofon.dk/frede-plesner/

Fra : Bach|DK|

Dato : 10-02-04 23:04

> [...]
> 'Netværkssteder', kan det ind imellem tage et minut før indholdet
> vises. Jeg har ikke nogen firewall på. Kender nogen af jer til

Kender det godt og det er vidst noget med at windows automatisk scanner
efter opgavestyring eller et eller andet i den stil. Jeg har løst det
med tweakprogrammet "Tweak-XP Pro".

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Leo.E

Dato : 11-02-04 05:59

"Michael" <cybermike@ofir.dk> wrote in message news:<40294bd1$0$220$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Hilsen
> Michael
>
> PS: Jeg har også posted denne meddelelse i dk.edb.netvaerk

Hvad mener du med-netværkssteder, hjemmesider?
Leo

Fra : Michael

Dato : 11-02-04 14:18

> Hvad mener du med-netværkssteder, hjemmesider?
> Leo

Nej, ikke hjemmesider. Jeg har sat Windows XP til 'Klassisk visning af
menuen start' - som bl.a. medfører, at ikonet 'Netværkssteder' vises på
skrivebordet. Herigennem for man adgang til andre ressourcer på netværket.

Hilsen Michael

PS: Tak til Michael Bach for tippet om Tweak-XP Pro - jeg prøver lige om jeg
kan finde det på nettet.

Fra : Michael

Dato : 11-02-04 20:22

> PS: Tak til Michael Bach for tippet om Tweak-XP Pro - jeg prøver lige om
jeg
> kan finde det på nettet.

Tweak-XP Pro hjalp desværre ikke - og heller ikke Systemgendannelse (den
kunne ikke udføre gendannelsen).
Så nu er maskinen blevet ghost'et og er oppe at køre igen - for fulde damp!

Hilsen Michael

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 11-02-04 22:36

> Nej, ikke hjemmesider. Jeg har sat Windows XP til 'Klassisk visning af
> menuen start' - som bl.a. medfører, at ikonet 'Netværkssteder' vises på
> skrivebordet. Herigennem for man adgang til andre ressourcer på netværket.

Det er ikke nødvendigt at bruge "Klassisk visning af menuen start" for at få
ikonet "Netværkssteder" på skrivebordet.
Jeg har ikke lige pt. adgang til en dansk version af Windows XP, men en
engelsk Derfor er noget ifølgende skrevet på engelsk:
Gå ind i skærminstillingerne. Vælg fanebladet "Desktop". Klik så på
"Customize Desktop..." nederst i vinduet. I det vindue der fremkommer
kan du vælge hvilke ikoner* du vil have på skrivebordet.

*Du kan her kun vælge blandt standard ikonerne.

--
Mvh Rasmus