MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hvordan virker den indbyggede firewall i X~
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 10-02-04 18:34

Den indbyggede firewall i XP PRO

Hej.
I XP Pro har jeg forsøgt at starte den indbyggede firewall, men er ikke
rigtig heldig, når den er slået til skal jeg vælge nogle programmer der
skal
krydses af. Nogle ved jeg ikke hvad er, andre som jeg regnede med,
forhindrede til gengæld at jeg ikke kan bruge netværk og hente filer på den
anden
computer. der står : ikke tilgængelig, du har sikkert ikke adgang. Der
skal
vælges noget for at den virker, er der nogen der ved hvad det er: der er
krydset 2 af, så kan det køre, men er det godt nok.
Gunnar

0 Fjernskrivebord
0 FTP-server
0 Internet Mail Access Protocol version 3 (imap3)
0 Internet Mail Access Protocol version 4 (imap4)
* Internet Mail Server (smtp)
* Post-Office protocol version (pop3)
0 Sikker webserver (HTTPS)
0 Telnet-server
0 Webserver

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-02-04 19:11

Gunnar Grooss mumbled his insignificant opinion in:
402915f8$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> I XP Pro har jeg forsøgt at starte den indbyggede firewall, men er
> ikke rigtig heldig, når den er slået til skal jeg vælge nogle
> programmer der skal
> krydses af.

De programmer/services du kan krydse af på den liste er hvilke services
ANDRE må få adgang til på den pc som kører firewallen. Med mindre du rent
faktisk kører en pop3 mail server for andre, behøver du ikke at slå den til
for selv at kunne modtage emails.

> [...]
> på den anden
> computer. der står : ikke tilgængelig, du har sikkert ikke adgang.

Den blokerer ikke for udgående trafik, men hvis du har det slået til på den
anden pc, skal du naturligvis tillade de services på den.

> Der skal
> vælges noget for at den virker, er der nogen der ved hvad det er:
> der er krydset 2 af, så kan det køre, men er det godt nok.
> Gunnar

Hvilken service ønske du adgang til fra /hos hvilken pc ?
Du er nødt til at være meget specifik, firewalls arbejder ud fra præcise
regler, hvis du vil have det til at virke må du indordne dig under det :)

> * Internet Mail Server (smtp)
> * Post-Office protocol version (pop3)

De 2 vil tillade andre at hente og sende post på din pc, det virker
usandsynligt at det er det som er tilfældet.

Du vil formentligt have større glæde af en anden firewall end den indbyggede
i xp, ikke at den ikke virker men den er ikke så nem at konfigurere som
andre.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 11-02-04 18:40

> [...]
indbyggede
> i xp, ikke at den ikke virker men den er ikke så nem at konfigurere som

Hej
Tak for forklaringen. Jeg havde også opgivet at bruge den med mindre jeg
blev overbevist om at den er god nok.
Gunnar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-04 19:20

In article <402915f8$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
g.grooss@oncable.dk says...

> "hvordan virker den indbyggede firewall i XP PRO"

Dårligt, meget dårligt...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen