MS Windows
briani 27239
Win XP standby problem
Fra : Torben Hjorth

Dato : 10-02-04 10:48

Hej

Min XP har pludselig fået et mærkeligt problem. Efter en koldstart kan jeg
fint sætte XP i standby én gang. Jeg kan også fint vække den igen efter
første standby. MEN anden gang jeg forsøger at sætte XP i standby fryser
maskinen ved "forbereder windows til standby". Det eneste der er tilbage er
dummeknappen! Fejlen er 100% "stabil" trods diverse systemgendannelse og en
reperation af XP
Andre der kender dette problem!

Torben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 18:00

Torben Hjorth skrev:

> Andre der kender dette problem!

Har du USB-enheder som f.eks. kortlæser til kameraet koblet til computeren?

Madsen.

Fra : Torben Hjorth

Dato : 10-02-04 22:15

Jep!

Torben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 22:28

Torben Hjorth skrev:

> Jep!

Så prøv at rykke den/dem ud og se om det gør en forskel.
Jeg har ikke min kortlæser koblet til af samme årsag og en kammerat
længere oppe i byen, har nogenlunde det samme problem med hans
kortlæser af et andet fabrikat end min. Min WinXP Pro låser bare og
kommer aldrig videre når jeg har kortlæseren koblet til og forsøger
at lukke, slukke eller genstarte computeren. Hans WinXP Pro går ned
med blå skærm.

Madsen.

Fra : Torben Hjorth

Dato : 10-02-04 23:14

Hmm, umiddelbart hjælper det ikke, Men jeg er tilbøjelig til at tro at jeg
lige skal rode lidt mere med USB -tingen, måske har jeg ikke fået det hele
fjernet?!
Tak for responsen, jeg giver lige svar hvis jeg får det til at virke!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-02-04 00:35

Torben Hjorth skrev:

> Hmm, umiddelbart hjælper det ikke, Men jeg er tilbøjelig til at
> tro at jeg lige skal rode lidt mere med USB -tingen, måske har jeg
> ikke fået det hele fjernet?!

Jeg har en ekstern USB-harddisk koblet på, og den behøver jeg ikke
at koble fra, men ting som kortlæsere, memorybirds, ekstra USB-hubs
osv. som ikke er absolut nødvendige at have koblet til i det daglige,
ville jeg lige prøve at koble fra. Hvis det ikke hjælper, så må det
nødvendigvis være noget andet. Visse muse- og tastatur-drivere kan
også have problemer med at vågne ordentligt efter standby og dvale,
så hvis det ikke har noget med USB-enhederne at gøre, så kunne du
evt. lede efter nyere drivere til din mus og dit tastatur.

> Tak for responsen, jeg giver lige svar hvis jeg får det til at
> virke!

Ok.

Madsen.