MS Windows
briani 27239
--- Formatere System disk i XP efter viru~
Fra : Tjums

Dato : 10-02-04 00:35

Hejsa

Jeg skal hjælpe en veninde med at geninstallere XP. Hun har fået at
vide at de fejl hendes PC har skyldes et virus angreb.

Det er en Compaq med præinstalleret XP. Betyder det at hun skal ud og
købe XP eller ligger XP på den CD der hedder Compaq, som fulgte med
PC'en.

Skal harddisken formateres eller kan man nøjes med at geninstallere XP?

Hilsen Tjums

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-04 01:21

"Tjums" <tjums@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> PC'en.
>

> Skal harddisken formateres eller kan man nøjes med at geninstallere XP?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Man plejer at skulle bruge den recovery-cd som følger med Compaq.
Det kan være katastrofalt at formattere, da Compaq recovery ofte gør brug af
nogle setupfiler som ligger på den ene af de to partitioner som gerne er
der.
Altså, der plejer at være et C- og et D-drev.
På D-drevet ligger de drivere som det nyinstallerede system skal bruge når
det installeres på C-drevet.
På recovery-cd-en skulle så den originale XP være gemt, således at maskinen
bliver ny, som ved købet.
Sletter man D-drevet så kan der blive problemer med at finde drivere til den
forskellige hardware da Compaq ofte gør brug af meget specielle, eller man
kan kalde det aparte ting.
Så kræver det en ekspert ved maskinen, hvorimod recovery plejer at gå på 10
minutter.
Efter installation så besøg:
http://housecall.trendmicro.com/
Og foretag en online-virus scan.
Så skulle sagen være iorden.
Er der noget du er i tvivl om, så ring og spørg Compaq, hvis der er gratis
support.

Hilsen
Jens

Fra : Tjums

Dato : 10-02-04 01:30

In article <c0982c$51h$1@news.cybercity.dk>, Lyrik < @> wrote:

> [...]
> Så skulle sagen være iorden.
> Er der noget du er i tvivl om, så ring og spørg Compaq, hvis der er gratis

Hej Jens

Tusind tak for dit hurtige svar.

Lige et spørgsmål. Skal jeg bare smide recovery cd'en i drevet og boote
fra den og så på den måde geninstallere XP.

Er der noget specielt jeg skal tage hensyn til.

hilsen

Tjums

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-04 11:02

> [...]
> fra den og så på den måde geninstallere XP.
>
> Er der noget specielt jeg skal tage hensyn til.

Ja sådan plejer det at være. Det skulle være lige til at gå til.

God fornøjelse
fra
Jens