firefox vs ram
Fra : finn_pind

Dato : 13-02-04 20:05

er jeg den eneste der er ude for at firefox sluger umanerligt meget
ram.
har 3 vinduer åbne med alm tekst og grafik
ingen tabs åbne
og den napper snildt 95 mb ram.

sidder på en xp med 512 mb ram og 2.4ghz
så lageret er ikke uudtømmeligt, slet ikke med xp
'(xpert i ram forbrug :-/ )

finn

Fra : Jacob Riis

Dato : 14-02-04 10:22

finn_pind wrote:

> [...]
> og den napper snildt 95 mb ram.
>
> sidder på en xp med 512 mb ram og 2.4ghz
> så lageret er ikke uudtømmeligt, slet ikke med xp

95 MB lyder af meget. Hos mig kører jeg normalt med omkring 30 MB. Du
skal dog være opmærksom på at det ikke er forbruget af RAM du kan se i
"Windows Jobliste". Det tal der står under hukommelse er den størrelse
som Windows har givet programmet tilladelse til at bruge.

Windows sørger hele tiden for at fordele hukommelsen mellem de
forskellige programmer. Så hvis din maskine får brug for mere
hukommelse til andre programmer vil den nemt kunne tage lidt fra Mozilla
Firefox.

Windows XP har en særlig funktion. Når du minimerer et vindue så bliver
programmet tildelt langt færre hukommelse. Prøv selv at holde joblisten
og Mozilla Firefox åben og se hvad der sker i joblisten når du minimerer

Men sådan som jeg har læst mig frem til så _er_ der også lidt problemer
med at Firefox bruger mere og mere hukommelse. Jeg har selv oplevet at
Firefox er gået død med et meget stort forbrug af RAM.

--
Jacob

Fra : finn_pind

Dato : 14-02-04 15:35

<snip>

>Men sådan som jeg har læst mig frem til så _er_ der også lidt problemer
>med at Firefox bruger mere og mere hukommelse. Jeg har selv oplevet at
>Firefox er gået død med et meget stort forbrug af RAM.

har nu rodet lidt med det
og har luret mig frem til at det bla er java der får den til at gå
helt amok,
plus som du nævnte firefox oppetid.

he sjovt du nævnte det med at minimere.
problemet blir mindre hvis jeg minimerer firefox direkte
end hvis jeg bare skifte app og firefox dermed kommer i baggrunden.

men ellers har jeg kun lovprisninger tilovers for den browser

finn