Skærme
Fijala 3554
Bedste TFT skærm uden skelen til prisen
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 00:48

Hvilken TFT skærm i størrelsen 20" er bedst rent teknisk. (uden skelen
til pris)

Skal mest bruges til billed- og videobehandling.

MVH
Allan

Fra : MA

Dato : 14-02-04 15:18

> Hvilken TFT skærm i størrelsen 20" er bedst rent teknisk. (uden skelen
> til pris)
>
> Skal mest bruges til billed- og videobehandling.

20"" Apple Cinema Display
http://www.apple.com/dk/displays/acd20/

Venligst
- MA

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 00:21

>20"" Apple Cinema Display
>http://www.apple.com/dk/displays/acd20/
>
>Venligst
>- MA

Ja du har ret, det er en vidunderlig skærm. Jeg har beundret den flere
gange.

I det her tilfælde vil jeg sige, at jeg desværre bruger PC'er og ikke
Mac.

VH
Allan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 11:29

AGJ <agjensenatpostfiredotteledotdk> wrote in

> Ja du har ret, det er en vidunderlig skærm. Jeg har beundret den flere
> gange.
>
> I det her tilfælde vil jeg sige, at jeg desværre bruger PC'er og ikke
> Mac.

En Powerbook G4 med DVI udgang kan godt tilsluttes skærmen - man skal bare
købe en Apple DVI to ADC Adapter. Derfor må det da være muligt at bruge
sådan en adapter og så tilslutte sin PC's DVI-udgang til skærmen?

Ikke at jeg har prøvet, men kan ikke rigtig se hvorfor DVI til Apple skulle
fravige DVI til PC. Hvis den gjorde ville de vel forhåbenligt have fundet
på et nyt navn til standarden - det plejer de i hvert fald at være gode til
.

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 11:34

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> wrote in

> [...]
> bare købe en Apple DVI to ADC Adapter. Derfor må det da være muligt at
> bruge sådan en adapter og så tilslutte sin PC's DVI-udgang til

Her er et alternativ til Apples eget produkt:
http://www.drbott.com/prod/db.lasso?code=0111-DVAD ($95)
og her er Apples eget
http://www.apple.com/displays/adapter.html ($99)

I beskrivelsen af Apples egen adapter står dette:
"Apple DVI to ADC Adapter FAQ

What is the Apple DVI to ADC Adapter and what can I do with it?
The Apple DVI to ADC Adapter is a simple and compact device that includes
all you need for attaching an ADC-equipped Apple flat-panel display to a
Digital Visual Interface (DVI) port. It consists of an integrated power
supply with an AC wall cord and a Y cable that connects to both the DVI and
USB ports on your PowerBook G4, Power Mac G4 or Power Mac G5 computer. The
ADC connector on Apple flat-panel displays carries the digital graphics and
USB signals and power through a single cable. The Apple DVI to ADC Adapter
takes the digital graphics signal from the DVI connector (which is the same
Transition Minimized Differential Signal, or TMDS, used in the ADC
connector) and integrates it with the USB and power signals to enable an
ADC monitor to work properly."

Ved DrBott's produkt står denne beskrivelse:
"DVIator (DEE-viator) allows the use of Apple's ADC flat panel displays on
any computer with a compatible DVI video signal. DVIator combines a DVI
video, USB and external power to drive Apple's ADC 15", 17" 20" 22" and 23"
flat panel displays."

Så det skulle være muligt at tilslutte sin PC, bare der er DVI-udgang og
USB :)

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 11:58

> Så det skulle være muligt at tilslutte sin PC, bare der er DVI-udgang
> og USB :)

Og der i grafikkortets driver findes support for ADC:
http://www.dviator.com/en/Compatibility.html#PCGra

En ret væsentlig detalje jeg havde overset.

Mvh.
Flemming

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-02-04 14:03

Flemming Joensson skrev:

> Og der i grafikkortets driver findes support for ADC:

Det er måske den understøttelse Matrox-kort ikke har så. Jeg har
nemlig før undret mig over denne tekst:

<http://www.computer-darkroom.com/acd/acd.htm>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 20:16

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Det er måske den understøttelse Matrox-kort ikke har så. Jeg har
> nemlig før undret mig over denne tekst:

><http://www.computer-darkroom.com/acd/acd.htm>.

Ok, på DrBott's side er der under supported graphics cards til PC som
virker med adapteren kun nævnt ét Matrox kort - et G550. Resten er nVidia
og ATI.

Flemming