hårboller
Fra : Brian Olesen

Dato : 14-02-04 00:09

Hejsa
Ja nu kommer der så et af disse her newbee spørgsmål igen.
Hvad er det nu med disse hårboller?
Hvad skal hunden have for at den kan komme af med hår den har slugt? Har du
et link, så du ikke skal spilde din kostbare tid på at nedskrive det hele,
så bring den please. :- )

Mvh. Brian

--

-- Man kan også oversmøre musik med læbestift og kvæle den med pudder.
Igor Stravinsky

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-02-04 02:14

In article <402d593c$0$29394$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Brian
Olesen <tester@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad er det nu med disse hårboller?
> Hvad skal hunden have for at den kan komme af med hår den har slugt?

Eh - katten, ik' os'?
Nogle katte har problemer med hårboller, andre har ikke.
Hvis katten har problemer vil den typisk kaste op - eller prøve på det
- og evt. hoste.
Kattegræs er en mulighed. Nogle katte kaster op når de har spist græs
og slipper så forhåbentlig af med hårbollen, andre spiser græsset -
altså beholder det indenbords - og får trukket hårene med ud gennem
tarmsystemet.
Kattemalt er mulighed nr. 2 Indeholder paraffinolie, der smører og
virker afførende og kan hjælpe hårboller til at passere gennem
tarmsystemet.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 14-02-04 12:05

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Kattemalt er mulighed nr. 2 Indeholder paraffinolie, der smører og
> virker afførende og kan hjælpe hårboller til at passere gennem
> tarmsystemet.

Vi brugte kattemalt, det var nemt og virkede perfekt - det bette kræ
slikkede det af vores finger når han skulle have det :)

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-02-04 17:23

Hejsa Ann
Undskyld jeg først svare nu, men i hvert fald mange tak for svaret.
Så lærte man også noget i dag og jeg troede, at det var noget jeg skulle
gøre noget ved.
Zimba får skam kattegræs og det dyreste foder osv. så håber knægten er
dækket ordentligt ind.

God beskrivelse, tak for den!

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 07:00

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> et link, så du ikke skal spilde din kostbare tid på at nedskrive det hele,

Og mulighed nummer tre: Fodre med noget der gør, at hårbollerne bliver
ekspederet ud i den anden ende. De fleste fodermærker som Royal Canin,
Iams, Eukanuba, mv. har foder der forebygger hårboller, samt at der ofte er
et "hårbollesystem" i de forskellige fodertyper.

Jeg supplerer min kats RC Light med lidt RC Hair&Skin. Han har ingen
problemer med hårboller mere, efter jeg begyndte at fodre med RC Hair&Skin.

Tina

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-02-04 17:24

Åh tak også til dig Tina. Bruger specific efter en dum blærebetændelse.

Mvh. Brian