Half-Life - problem med serienr.
Fra : David Wittrock Rathj~

Dato : 14-02-04 00:00

Hej gruppe!

Forleden købte jeg Half-Life Generations boxen (den med 4 cd'er) i en butik
med brugte/tidligere udlejede spil.

Når jeg prøver at instalere spilet fra den første cd-rom, spørge den om et
serie nr. fra cd coveret.
Men der er ikke noget serie nr. på coveret. (Så vidt jeg kan se)
På de enkelte cd'er er der trykt et "s" efterfulgt af 7 cifre, men de bliver
ikke godtaget - ligner nu heller ikke et serie nr.

Mine spørgsmål er:
Hvor burde serie nr. stå hende.
Var det dumt at købe et online spil brugt.
Har jeg nogen mulighed for at få spilet til at virke.

Med venlig hilsen
David Wittrock Rathje

Fra : Devast8or

Dato : 14-02-04 00:43

David Wittrock Rathje wrote:
> Hej gruppe!
>
> Forleden købte jeg Half-Life Generations boxen (den med 4 cd'er) i en
> butik med brugte/tidligere udlejede spil.

Min Generations box havde kun 3 CD'er. Er der to forskellige boxe med samme
navn?

> [...]
> På de enkelte cd'er er der trykt et "s" efterfulgt af 7 cifre, men de
> bliver ikke godtaget - ligner nu heller ikke et serie nr.

Det er ikke dem. CD-keys er normalt ikke trykt på selve CD'en - de skal jo
være forksellige til hver boks, og det er nok ikke billigt at lave
forskelligt tryk på hver enkelt skive ;)

> Mine spørgsmål er:
> Hvor burde serie nr. stå hende.

Mine står på fronten af CD coveret. På det ene cover (det med HL og CS) er
der trykt to forskellige koder på indlægget - en til HL og en til CS. På den
anden er det et klistermærke der sidder uden på coveret selv om der er en
hvid boks på indlægget til tryk.

> Var det dumt at købe et online spil brugt.

Meget. Du har ingen ide om den der havde spillet før har gemt den CD-key der
skulle været med.

> Har jeg nogen mulighed for at få spilet til at virke.

Jada, det skulle gerne æde en hvilken som helst CD-key - men du skal ikke
regne med at kunne spille det på nettet.

Devast8or