Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mangler et par gode billeder
Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-04 22:32

Hej.

Jeg har endelig fået købt mig en Fotopatron til min HP Deskjet 5850 Printer,
samt noget HP Foto papir. Så nu mangler jeg lige nogle gode billeder for at
test printe. Så vil i ikke være venlige at linke, smide i binaer, eller
maile nogen til seth@nospamdaydreamer.dk hvor "nospam" skal fjernes?
Billederne skal være i så høj opløsning som muligt, dvs. billeder som er
forminsket til 1024x768 eller sådan noget ikke rigtigt kan bruges når jeg
vil teste i A4 størrelse.

Og så lige et tillægs spørgsmål, hvilke programmer kan i anbefale hvis man
gerne vil beskære, og redigere i digitale billeder? Skal snart have Digi
cam, så man kan jo lige så godt forberede sig :) Et program som kan sætte
fire billeder ind på samme A4 ark, for at få alm billede størrelse vil også
være godt.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Christian

Dato : 13-02-04 23:08

On Fri, 13 Feb 2004 22:31:55 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>forminsket til 1024x768 eller sådan noget ikke rigtigt kan bruges når jeg

Knock yourself out: http://broothal.broothal.dk/photos/ - de fleste
er i en opløsning så du får gode A4 print ud af dem.

/Christian

Fra : KNL DtP

Dato : 13-02-04 23:26

> Billederne skal være i så høj opløsning som muligt, dvs. billeder som er
> forminsket til 1024x768 eller sådan noget ikke rigtigt kan bruges når jeg
> vil teste i A4 størrelse.

http://img2.dpreview.com/gallery/canoneos1ds_samples1/originals/p4a1s0238.jpg

4064 x 2704 pixels ~ 11 MegaPixels. Output opløsning ved print i 20 x 30 cm ~
344 PPI. Du kan finde flere på www.dpreview.com under Gallery.

> Og så lige et tillægs spørgsmål, hvilke programmer kan i anbefale hvis man
> gerne vil beskære, og redigere i digitale billeder?

Adobe Photoshop - evt. den skrabede Photoshop Elements, som følger med nogle
digitalkameraer.

> Et program som kan sætte
> fire billeder ind på samme A4 ark, for at få alm billede størrelse vil også
> være godt.

Igen Photoshop. File > Automate > Picture Package. Her kan du lave et ark med
samme (eller andre) billeder i forskellige standartstørrelser på ét og samme
ark.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-02-04 00:14

On 2004-02-13, KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> wrote:
> Adobe Photoshop - evt. den skrabede Photoshop Elements, som følger med nogle
> digitalkameraer.

Den skrabede Elements koster omkring 800-1000 kr.
En fuld Photoshop CS kan skaffes for omkring 2000-200 kr inkl. moms.
(Photoshop 6.0 OEM på eBay.de ca. 4-500 kr inkl. forsendelse, bankgebyr etc,
hertil en opgradering til CS for 16-1800 kr. Hvis man kan få en
amerikaner til at lægge navn til en download af opgraderingen, så kan man
spare op til ca. 700 kr yderligere, og komme ned på ca. 1500 kr.
Man får så ikke manual).

Fra : Klaus G.

Dato : 15-02-04 16:25

Takker for hjælpen...