802.11a og maks. sendestyrke....?
Fra : Tommy Larsen

Dato : 13-02-04 21:21

Hejsa!

Jeg er ved at finde ud af en del om 802.11a, og ved hjælp af denne side:
http://frekvensplan.itst.dk/frekvens/asp/band.asp
har jeg så tastet ind at jeg vil se alt mellem 5 og 6 GHz (som 802.11a
jo sender imellem). Så får jeg hele frekvensoversigten, hvilke
frekvensområder osv. man må (eller skal!) sende i. Der kan man samtidig
linke sig videre til Radiogrænseflade nr. 00 007 for
laveffekts-radioanlæg til lokale datanetværk i frekvensbåndene 5 GHz og
17 GHz (http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=106899243)

Når jeg læser den, så står der bl.a. at:
For radioanlæg til lokale datanetværk i frekvensbåndet 5-6 GHz gælder i
Danmark følgende:

Frekvensområde   Max. sendeeffekt   Anvendelse
5150,0 – 5250,0 MHz   50 mW e.i.r.p.   Udstyr uden dynamisk frekvensvalg
(DFS) og effektbegrænsning (TPC).

Kun til indendørs anvendelse.
5150,0 – 5350,0 MHz   200 mW e.i.r.p.   Udstyr med dynamisk frekvensvalg
(DFS) og effektbegrænsning (TPC).

Kun til indendørs anvendelse.
5470,0 – 5725,0 MHz   1 W e.i.r.p.   Udstyr med dynamisk frekvensvalg (DFS)
og effektbegrænsning (TPC).
Der er ikke krav til kanalafstand. Hele frekvensbåndet må benyttes.

Lokale datanetværk som nævnt ovenfor må benyttes uden individuel
tilladelse til frekvensanvendelse

Nu er jeg jo ikke jurist, men tyder alt ikke på at man må knalde
signalet helt op må 1 Watt, og uden speciel tilladelse, når blot man
holder sig mellem 5470 og 5725 MHz?

Er der nogle af jer andre, der har sat 802.11a udstyr op, og har sat jer
ind i reglerne? Hvad er max. afstand mellem AP og modtager, uden at
smide forstærkning på?

Mvh. Tommy Larsen