Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter og papirkombination ?
Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 13-02-04 15:46

Hej

Da jeg vil prøve at printe billeder ud på egen printer, som ikke er købt
endnu, men jeg overvejer Canon i560 eller i835.

Er det korrekt at det kun er Canons eget papir der giver gode resultater,
eller kan man med software indstille printeren til andet papir ?

Er der nogen der har erfaring med de forskellige typer Papir, Kodak Verbatin
osv. mht. holdbarhed ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Flemming Kjær

Dato : 13-02-04 16:26

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c0inoa$24r1$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
> eller kan man med software indstille printeren til andet papir ?
>
> Er der nogen der har erfaring med de forskellige typer Papir, Kodak

Hej Leif

Jeg har en Canon SmartBase MP700 Photo og har lavet mange print på
"ikke Canon" papir med et særdeles godt resultat.
Det er ikke muligt at SW-tilpasse printeren til forskellige fabrikater af
papir.
Der er nok ingen tvivl om at det absolut bedste resultat opnås ved brug af
Canon's eget papir, men jeg må indrømme at der skal meget skarpe øjne
til at se forskel på Canon og f.eks. Verbatim (som jeg bruger meget).
Med hensyn til holdbarhed kan jeg ikke udtale mig (har kun haft den i 8 md.)
Jeg kan da lige tilføje at jeg er meget tilfreds med printeren, og kan kun
anbefale den eller tilsvarende Canon-printere (4 blækpatroner og 2 picoliter
dråbestørelse).

mvh
Flemming

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-02-04 17:10

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det korrekt at det kun er Canons eget papir der giver gode resultater,
> eller kan man med software indstille printeren til andet papir ?

Ja og nej, Canons eget papir giver den absolutte bedste kvalitet Canon
printeren kan levere. Men med f.eks. Verbatims Phot Glossy Paper som er
papir der er lavet til lidt all around, med det får du altså også rigtigt
gode resultater, Hvis du selv vil indstille farver så skal du op i meget
højere prisklasse. Men canon printeren printer så flot på almindeligt papir
og andre typer photo papir at det kun er hvis man er kræsen at man skal
investere i Canons dyre dyre papir. Verbatim bruger jeg selv. 100 stk 180
grams til 100 kr. i kvickly.

Mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-04 21:35

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-04 21:39

www.analogfoto.dk / L Langgaard skrev i et indlæg på usenet:
> Er det korrekt at det kun er Canons eget papir der giver gode
> resultater, eller kan man med software indstille printeren til andet
> papir ?

Jeg har en i850 - den laver fremragende billeder på Verbatim - og ganske
gode billeder på HP papir.

Men Agfa og Kodak papir giver dårlige billeder hos mig.......

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk