Hundegård - hvordan?
Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 13-02-04 15:02

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at lave en hundegård uden i haven, da vi har en
tæve og en hanhund og gerne vil skille dem lidt ad i løbetid og sådan.

Nu er det jo bare det at jeg ved ikke hvad det optimale vil være.. Jeg havde
udtænkt mig et hjørne hvor der er en bakke. Da de i forvejen elsker at løbe
op og ned og op og ned....

Hvor stor skal den være?
Kan jeg grave hegnet ned, så der stadig er græs?
HVIS: hvor langt ned skal jeg grave hegnet?
Eller er det bedre med en bund af et andet materiale?
Hvor højt skal det være? ( Border Terrier)
Skal der "låg" på? (med det menes der hønsetråd som tag da vi har hundehuse)
Skal der bruges noget specielt hegn?

Hvad er den optimale hundegård generelt?

Det må gerne kunne gøres ret billigt

Hilsen Camilla

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-02-04 15:08

> [...]
hundehuse)
> Skal der bruges noget specielt hegn?
>
> Hvad er den optimale hundegård generelt?

HEj Camilla

JEg har brugt 5 mm armeringsnet som det man bruger til at støbe ind i beton.
Ud af et net har jeg fået til 3 sektioner som er 1,7 x 2,4 (cirka) rundt om
de stykker net har jeg lavet en ramme af træ. som stolper har jeg brugt
75x75 mm trykimp. Du kan så vælge at grave en plade ned lodret eller ligge
en række fliser (50x50 cm) hele vejen rundt på indersiden af hegnet

Mvh Martin