Asus P4C800-E Deluxe eller Asus P4P800 Del~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 13-02-04 14:59

Det er rigtigt svært at vælge det ene af de to bundkort som er de bedste til
mig.

Asus P4C800-E Deluxe koster ca. 1500 kr og Asus P4P800 Deluxe koster ca.
1000 kr så det er 500 kr forskel.

Asus P4C800-E Deluxe har chipset i875 og Asus P4P800 Deluxe har chipset i865
og jeg hører at i875 er klart bedre end i865.

De to bundkort er næsten helt identisk med hinanden men prisen er jeg
ligeglad med og jeg ønsker det bedste bundkort til mig og en ven. Vi kan
godt have de to forskellige bundkort ellers de samme bundkort hvis vi
beslutter os for det.

Asus P4P800 Deluxe siges at have fået mange priser for dens gode ydelser og
bliver klart anbefalet af itbutikken.dk og at Asus P4C800-E Deluxe er et
helt nyt bundkort derfor den ikke endnu har fået nogen priser men der bliver
sagt at chipsettet er klart bedre end Asus P4P800 Deluxe..

Men hvad mener I selv om det hele??

Venlig hilsen Bart

Fra : JK

Dato : 13-02-04 15:37

On Fri, 13 Feb 2004 14:58:51 +0100, "Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>helt nyt bundkort derfor den ikke endnu har fået nogen priser men der bliver
>sagt at chipsettet er klart bedre end Asus P4P800 Deluxe..

Tja, i875 har PAT, som i865 ikke har. Det er noget der har betydning i
spil. Jeg kan ikke lige forklare, hvad det er. Jeg spiller nemlig
ikke.

Hvis ikke du/I er spillere, kan I da også godt overveje om ikke et
billigere sis chipset bundkort er lige som et i865.

Der er kun et sis chipset, der kan komme på tale: sis655FX

http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4s800d/overview.htm

koster 650 kr.

De luse udgaven:
http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4s800d-e-d/overview.htm

de skriver om den: 875 like for half price

Så er der noget mere at gruble over.

Gigabyte har også et man kan købe i DK:
http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8S655FX-L.htm

jeg tror da, at det kan være udmærket. 650 kr !

For 1500 for et bundkort: føj !

hilsen

John

Fra : Morten L.

Dato : 13-02-04 15:43

> Der er kun et sis chipset, der kan komme på tale: sis655FX
>
> http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4s800d/overview.htm
>
> koster 650 kr.

Jeg ville nok kigge på SIS655TX i stedet for - det er nogenlunde på niveau
med de bedste Intel
Hardwaretidende har en test af kortene, man kan læse, hvis man gider..

ASUS laver et 655TX kort, som skulle være ret godt, billigt, og efterhånden
også på lager i DK-land.

/Morten

Fra : LarsS

Dato : 14-02-04 09:50

> For 1500 for et bundkort: føj !

Der er et ældre Asus bundkort P4PE-X (med intel 845 chipset)
som kun koster 531,-
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4PE-X&langs=01

/LarS