Den lille havfrue
Fra : Vagn Thomsen

Dato : 13-02-04 14:49

Min nu (næsten) voksne datter har et stort nostalgisk ønske:
Disney-udgaven af "Den lille havfrue" fra 1988/89 - enten på video
eller dvd.
Er der nogen, der ved, hvor den kan skaffes?

Vagn Thomsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-02-04 17:55

> Min nu (næsten) voksne datter har et stort nostalgisk ønske:
> Disney-udgaven af "Den lille havfrue" fra 1988/89 - enten på video
> eller dvd.
> Er der nogen, der ved, hvor den kan skaffes?

den danske version på DVD er udgået, men jeg tror axelmusic.dk har nogle på
lager endnu, i kan osse vente og se om ikke der kommer en udgave i stil med
deres flotte Løvernes konge 2 disc udgave med dts og hele svineriet - jeg
ved Aladin er på vej i en lign. udgave - men om den lille havfrue får samme
tur ved jeg ikke, men som sagt kan den muligvis bestilles hos axel endnu.
Lyden er kun almindelig Dolby Surround hvis i vil se den på dansk - 5.1 lyd
kan kun høres på engelsk... tror jeg.
http://www.axelmusic.dk/productDetails/7321980346906
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-02-04 20:02

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>den danske version på DVD er udgået, men jeg tror axelmusic.dk har nogle på
>lager endnu,

Ellers kan de findes af og til ved diverse brugt-forretninger.

> [...]
>ved Aladin er på vej i en lign. udgave - men om den lille havfrue får samme

Løvernes konge og Aladdin har været holdt tilbage længe (er aldrig
udgivet på DVD) og det er to af Disneys største tegnefilm i nyere tid,
hvis ikke overhovedet. Så det er derfor den får hele armen.

Eftersom Havfruen har været udgivet på DVD tror jeg ikke den kommer i
ny version lige foreløbig.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Malene

Dato : 14-02-04 20:37

Den lille havfrue får den store tur i efteråret 2005 så hudt jeg visker (i
stil med Løvernes Konge). I efteråret 2004 er det Aladdin der får den store
tur. Alle de "største" af klassikerne vil få denne behandling - bagefter er
det vistnok "Junglebogen" ...

Du kan stensikkert finde den brugt et eller andet sted - ellers tag en tur
rundt omkring på de danske dvd sider nogen har den måske stadig. Et andet
fif: gå ned i den lokale bog og ide og spørg om de vil lave en rundspørge i
deres butikker om nogen har den stående på deres hylder. Det gjorde jeg tit
for kunder da jeg var ansat hos Bog & Ide, så er flinke i din lokale hjælper
de sikkert ...

Malene

Fra : Morten DH

Dato : 14-02-04 21:31

"Malene" <malene@raptus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
store
> tur. Alle de "største" af klassikerne vil få denne behandling - bagefter

"Big news from The Walt Disney Co. Speaking to a meeting of investors, CEO
Michael Eisner announced late last week that the company will accelerate the
release schedule for its much-vaulted Platinum Collection line of of
animated classics, each a limited two-disc set. Previously planned as a
one-a-year cycle with a swift trip to moratorium status, Disney will now up
the rate to two a year beginning in 2004, and the availability period for
each title will be stretched to up to two years. Only two Platinum titles
have been released so far, Snow White and the Seven Dwarfs and last fall's
Beauty and the Beast, with The Lion King due this October. Starting in 2004,
a new Platinum title will be released in March and October, with the
remaining titles making their way to stores within four years: 101
Dalmatians, Aladdin, Bambi, Cinderella, The Little Mermaid, Lady and the
Tramp and Pinocchio. "

Sakset her:
http://www.dvdfile.com/software/dvd-video/archive/2003/05_05.html

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-02-04 12:00

Vagn Thomsen wrote:
> Er der nogen, der ved, hvor den kan skaffes?

Prøv med en annonce i dk.marked.privat.tv+video.dvd

Der handles da en del disney film der.

/jim

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 17-02-04 15:33

Hvis formatet er ligegyldigt, ja så forhandles "Den lille havfrue" på VHS
hos www.dvdcity.dk til 99,-

RJR.