Buetooth og Nokia 6600
Fra : Flemming [2860]

Dato : 13-02-04 14:41

Har forsøgt i et par dage nu at få en Bluetooth serial port til at virke på
min Thinkpad T40, med PCMCIA IBM Bluetooth PC Card ll- -
Uden held. Har for 1 års tid siden været det samme igennem, uden held, med
en Nokia 3650 - hvoffor blir jeg ikke klogere - og accepterer at jeg bare
ikke kan få det at spille stabilt, i forhold til at køre PC suite med IR.
Er der nogen der har en Bluetooth forbindelse til synkronicering af deres
Nokia med Symbian Software, og har gode erfaringer med det. Jeg har talt med
et par kollegaer, og deres oplevelser med Bluetooth er det samme - det tager
meget langt tid af få til at virke.
Jeg bruger Nokia PC Suite 6600, og Windows XP Pro

problemet konkret er at når jeg t8ilsltrre Bluetooth Seriel port - så
anmoder telefonen om kode - den taster jeg - og den samme på PC - derefter
lukker forbindelsen uden andet ens at meddele mig at en forbindelse kunne
ikke etableres.
Netværk vis modem på Bluetooth virker fint.

Flemming

Fra : Zulu

Dato : 13-02-04 15:19

"Flemming [2860]" <frontsite_dk@b20.msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

tager
> meget langt tid af få til at virke.
> Jeg bruger Nokia PC Suite 6600, og Windows XP Pro

Jeg har ikke en Nokia med Symbian, men min 6650 virker fint sammen med min
Toshiba bærbare med indbygget BT.
Jeg bruger Nokia PC suite 5.26, og kan fint flytte filer m.m. frem og
tilbage.

Zulu

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 13-02-04 21:26

Aha
fandt noget spændende på nokia.dk under 3660
PC suite version 3.0:"Updates in version 3.0:
Microsoft Windows XP internal Bluetooth stack is now supported "
Nu prøver jeg at køre med den - og håber at det er det jeg har problem med..

Den PC suite der hører med 6600 hedder 1.0

/ Flemming

Fra : Sab

Dato : 13-02-04 18:27

Hej

Jeg har en bluetooth forbindelse mellem min nokia 3660 og en computer med xp
pro. Det var også lidt noget bøvl at sætte det op i første omgang, men det
viste sig, at der rent faktisk er 3 steder, man skal ind og sætte com
portene op.
I det program jeg bruger indstilles det således: vælg advanceret
konfigurationog under lokale tjenester har jeg valgt seriel port til com12,
og under klientprogrammer har jeg valgt seriel port til com10. Samtidig er
det vigtigt, at aktivere disse to valgte comporte i pc suie. Det gøres ved
at dobbelklikke på det lille ikon (to trekanter) i menulinjen forneden på
skrivebordet til højre. Bagefter når disse comporte er sat op, går jeg ind
og laver en parring af telefon og pc, hvor man skal angive en kode og
herefter kører det bare....

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 13-02-04 21:22

Hej Sab

du skriver "I det program jeg bruger "
Hvilket er dt ? Noget der fulgte med BT hardwaren eller ?

/ Flemming

Fra : Sab

Dato : 14-02-04 09:05

Ja det er softwaren til min bluetooth. Jeg har en trust BT180, men den
svarer til en BT120 bare med længere rækkevide.

"Flemming Nielsen (2860)" <frontsite_dk[FJERNES]@msn.com> skrev i en
meddelelse news:c0jbl1$1fg6$1@news.cybercity.dk...

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 13-02-04 23:44

suiten til 3660 gjorde det ikke bedre.
Når jeg dobbeltklikker på den serielle port ( com13) anmoder den om adgang
på min telefon, det siger jeg accept til. og så kommer en ny box op på pe'en
og siger at COM0 er assignet Når jeg siger OK til det kommer en fejlmedd op
og skriver: at forbindelse kunne ikke oprettes., telefonen har afbrudt
forbindelsen. Alt med bindinger, at søge osv er jeg forbi ( probl. er ikke
der.) almindelig Netværk via modem virker ok - det er bare den ¤#¤#¤
com-port)

Fra : Sab

Dato : 14-02-04 09:09

Jeg har også prøvet at få den med com0 og fejlbeskeden, men så har det været
fordi, jeg ikke har fået sat alle comportene op. Har du husket og sætte dem
op inde i det program til pc suie i højre hjørne? Jeg har en enkelt gang
været nød til at geninstallere mit software til bluetoohten, fordi jeg
slukkede for forbindelse på computeren, det kunne den ikke klare. Det kan
være, det er en idag at forsøge det.

"Flemming Nielsen (2860)" <frontsite_dk[FJERNES]@msn.com> skrev i en
meddelelse news:c0jjv5$1sjl$1@news.cybercity.dk...

Fra : Flemming Nielsen \(2~