Bali hajer og rød neon
Fra : Lise Lotte Larsen

Dato : 23-04-01 19:54

ok.. er der nogen der kan sige mig hvorfor nogen af mine bali hajer er
begyndt at få et rødligt skær i halen og under bugen ???

en anden ting jeg har 2 røde neon, og det ser ud til at de hat lyst til at
forøge antallet, men hvad er sandsynligheden for at der kommer unger ud af
det, hvis de selv står for det hele ????

er der nogen der kan hjælpe mig ???????

Henlig hilsen Lise Lotte

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 26-04-01 08:17

"Lise Lotte Larsen" skrev d. 23-04-01 19:54 dette indlæg :
> [...]
> forøge antallet, men hvad er sandsynligheden for at der kommer unger ud af
> det, hvis de selv står for det hele ????

kan være fordi de laver et, parrings adfærd har ikke hørt om det før, men chancen for at få unger med dem er = 0,1 %, da de bliver opdrættet i store bassiner hvor man tilfører hormoner i vandet.

Dine røde neon derimod, er der heller ikke så stor chance for at du får unger med, og hvis de skulle lægge øg, er chancen for at de bliver til noget meget lille.
Hvis du kun har to røde neon i akvariet vil jeg anbefale dig at få nogle flere da det er en flok fisk, og de har det bedst i stimer.
Hvis du vil opdrætte neon, hvilket er svært skal du ha sænket dit vands PH. førhen anbefalede man at bruge regnvand i akvariet, men idag hvor der er så forurenet i naturen er det en dårlig ide.
Men der er bøger hvor du kan læse om opdræt, mange spændende bøger.
Ved heller hvad for fisk du ellers har i akvariet og hvordan vandets PH er. Om du bruger lednings vand eller ???.
Men håber det hjalp, med venlig hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/