WinXP Pro peer-to-peer med ældre Windowsve~
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 13-02-04 11:26

Jeg har nu siddet og bøvlet med at få en XP Pro, som ikke er tilmeldt noget
domæne, til at virke i et peer-to-peer netværk med Win98 og LanMan DOS
(netværksbootdis).

Jeg kan forstå, at MS nu har fundet på at lave peer-to-peer anderledes end
tidligere, men jeg kan ikke helt greje hvordan. Jeg har kørt "Windows XP
Simple File Sharing" og slået "ForceGuest" fra i reg.basen.

Så kan jeg dele mapper som "i gamle dage" og tildele ressourcer som før i
tiden.

Men det virker ikke. Når jeg fra en bootdisk (der virker op mod en Win2k
server) prøver at lave net use til XP Pro'en, kan den ikke accesse noget som
helst.

Hvis jeg fra en Win98 prøver at access'e XP Pro'en, får jeg også en eller
anden skør fejlmeddelese.

Hvad mangler jeg for at få ældre MS netklienter til at peer'e med en XP?

Vh, Lars.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-04 19:22

On Fri, 13 Feb 2004 11:26:28 +0100, "Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com>
wrote:

>Hvis jeg fra en Win98 prøver at access'e XP Pro'en, får jeg også en eller
>anden skør fejlmeddelese.

Selv om *du* synes den er skør, kan det jo være, at andre kan få noget
ud af den - så send den ...

>Hvad mangler jeg for at få ældre MS netklienter til at peer'e med en XP?

Du har selvfølgelig checket, at du kan pinge begge veje - både med IP
nr. og med navn?
Og du har delt ressorcer.

Hvis det er OK, så er der nok tale om et tilladelses-problem. Den
enkleste måde plejer at være at logge på Win98 med et bruger/pw som er
oprettet på XP'en.
Ellers kig her:
<url:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm>