IEEE 1394 - FireWire?
Fra : John Lauritzen

Dato : 13-02-04 10:28

Jeg vil gerne koble min eksterne FireWire harddisk til min datters bærbare
Windows-computer, men jeg ved ikke om den har FireWire. Den har ingen
stik, som ligner min PowerBooks FireWire-stik, men den har et lille stik
med et symbol, som ligner FireWire-symbolet. I maskinens brochure, står
det angivet som et IEEE 1394 kort.

Er der nogen mulighed for at jeg kan købe et kabel og skabe forbindelse
til harddisken?

Venlig hilsen John

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-02-04 10:40

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> det angivet som et IEEE 1394 kort.
>
> Er der nogen mulighed for at jeg kan købe et kabel og skabe forbindelse

IEEE 1394 er den standard som Apple med et lidt mere mundret ord kalder
Firewire. Du skal have fat i et kabel og så vil du kunne se at det i den
ene ende har det høje smalle stik som du finder på din PB og i den anden
ende et lille firkantet stik med et lille 'knæk'.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-02-04 10:50

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> ene ende har det høje smalle stik som du finder på din PB og i den anden
> ende et lille firkantet stik med et lille 'knæk'.

Glemte at skrive at de både findes med 6 pin -> 6 pins (den stiktype du
har på PB) og 6 pin -> 4 pin - det er sidstnævnte du skal have. (og de
findes også med 4 -> 4 men det er nok ikke det lille stik der er på din
disk)

Fra : Michael Holm

Dato : 13-02-04 12:05

> [...]

> har på PB) og 6 pin -> 4 pin - det er sidstnævnte du skal have. (og de
> findes også med 4 -> 4 men det er nok ikke det lille stik der er på din

Kan man egentligt det samme med de forskellige typer firewire stik ?
eller er det noget med at det skal være 6 pin - 6 pin for at give strøm
f.eks. ?

p.s. jeg har et ekstra 6-4 som kan hentes i bytte for vin :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Jasper

Dato : 13-02-04 12:58

On 2004-02-13 12:05:01 +0100, michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm)
said:

> [...]
> strøm
> f.eks. ?
>
> p.s. jeg har et ekstra 6-4 som kan hentes i bytte for vin :)

Du ramte sømmet lige på hovedet: det er strømmen der er forskellen. Så
man kan eksempelvis ikke lade en ældre ipod med et 4 pin
brændsnor-stik.

Jasper

Fra : Sebastian

Dato : 15-02-04 20:20

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg vil gerne koble min eksterne FireWire harddisk til min datters bærbare
> Windows-computer,....
Nu hvor i er klare over stikkene - har du husket at vælge det rigtige
format? En Windows maskine kan ikke læse en HFS+ formatteret disk uden
ekstra støttesoftware (MacOpener). Derimod kan enhver Mac læse FAT32.

Når Windowsmaskinen mounter et drev i FAT32 vil du se en masse filer,
der forvirrer. Dette er de filer, hvori der ligger
ressourceoplysningerne - en ting en Mac ikke kan leve foruden. MacOS er
så venligt at skjule disse filer for dig.

Så inden du bytter rundt mellem maskinerne husk at formattere disken.
rigtigt.

hilsen

--
Sebastian Loeck