Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto-printer
Fra : fam. Ager

Dato : 13-02-04 10:09

hej ng

hvilken foto printer er absolut toppen??

vi har et canon 300d camera og vil gerne kunne lave rigtig gode fotoprint
hjemme, så hvad kan anbefales.
Vi har hp deskjet 920c nu..

ikke laser eller voks printere...

evt. nogle links helst på engelsk eller dansk, bare ikke tysk.Fatter ikke en
meter:0)

torben

---
T-man

Fra : KASO

Dato : 13-02-04 10:42

"fam. Ager" skrev d. 13-02-04 10:09 dette indlæg :
> hej ng
>
> hvilken foto printer er absolut toppen??

Uanset prisklasse - eller er der en grænse?

Canon er oppe i 8-farve printere, der skulle være fremragende og med
mulighed for print i A3. 122mill. dråber i sekundet!
http://www.digit.no/wip4/?id=26948

I en rimeligere prisklasse, er i560 med 4 separate blækbeholdere billig
i drift og med imponerende billedkvalitet med Canons eget papir. Blæk
kan findes helt ned til ml. 18 og 36kr. pr. farve. Jeg har sidstnævnte,
der udelukkende blev valgt udfra driftsøkonomi, men nogle fotoprints har
overbevist mig om dens evner til dette formål.
http://www.dr.dk/rabatten/

http://www.kandu.dk/

Fra : fam. Ager

Dato : 13-02-04 10:51

hej

prisgrænsen går omkring 3000,-kr
torben

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der udelukkende blev valgt udfra driftsøkonomi, men nogle fotoprints har
> overbevist mig om dens evner til dette formål.

---
T-man

Fra : fam. Ager

Dato : 13-02-04 10:53

ja den lyder rigtig god..kender du prisen??

---
T-man

Fra : KASO

Dato : 13-02-04 13:23

"fam. Ager" skrev d. 13-02-04 10:53 dette indlæg :
> ja den lyder rigtig god..kender du prisen??
> torben

Øhh - på hvilken en af dem?

i560 kan købes til ca. 1200kr.

i9950 har endnu ingen offentliggjort pris i DK - et gæt vil være
4-5.000kr., men det er rent gætteri udfra udsalgsprisen på i9100 (ældre
model).

Skal du holde budgettet og kan nøjes med A4, vil bedste bud derfor være
i560 til ca. 1200kr. og så bruge resten af pengene på blæk og godt
papir. Du får næppe væsentligt flottere print under 3.000kr.

Bemærk iøvrigt, at det fortsat er billigere at få 10x15 fremstillet "ude
i byen" til priser fra ca. 1kr. pr. stk. - og levetiden er samtidig
bedre.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-02-04 13:58

On Fri, 13 Feb 2004 09:41:31 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk>
wrote:
klip>
>I en rimeligere prisklasse, er i560 med 4 separate blækbeholdere billig
>i drift og med imponerende billedkvalitet med Canons eget papir.

Canons papir, skal det være det der 101, det er
ikke billigt, er der ikke andet der kan give gode
udprint, eller er der virkelig forskel.
mvh Ebbe

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-02-04 17:05

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> klip>
>

> Canons papir, skal det være det der 101, det er
> ikke billigt, er der ikke andet der kan give gode

Jeg bruger Verbatim Glossy Photo Paper og der kan man selv skære 4 stk 10x15
ud fra et stykke A4, sådan ca. i hvert fald. Det er 180 g/ og koster ca. 100
kr. for 100 stk. så det er i hvert fald billigt og kvaliteten er fin nok,
ikke helt i top, men udemærket.

Mvh
Simon

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-02-04 17:08

On Fri, 13 Feb 2004 17:04:55 +0100, "Simon Nielsen"
<news@REMOVETHISsiho.dk> wrote:

> [...]
>kr. for 100 stk. så det er i hvert fald billigt og kvaliteten er fin nok,

Tak for svar, hvor i alverden køber du det til den pris ?
mvh Ebbe

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-04 12:13

"fam. Ager" skrev
> hvilken foto printer er absolut toppen??

Fuji Pictrograph.
Fåes efterhånden brugt, men er stadig temmelig
kostbar...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Bent M

Dato : 13-02-04 14:27

"fam. Ager" <dsl134977@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvilken foto printer er absolut toppen??
>
> vi har et canon 300d camera og vil gerne kunne lave rigtig gode fotoprint

Hej.
Computercity har haft Canon i965 på tilbud, det er en fabelagtig
printer til foto's, den printer i en uovertruffen hastighed og kvalitet.
Den kan også printe direkte på Cd hvis man har brug for det.
Den printer med 6 farver, prisen var ca 25-2600 Kr.
Udover det har Canon lige lanceret den sidste ny model som er
Canon i 990, minder lidt om i965, men har 7 farver, som skulle
betyde mere "levende farver" og er set til lige godt 3000 Kr.
Og skulle være endnu hurtigere, begge de to kan printe helt til
kanten af papiret, en go' ting syntes jeg.

Mvh Bent M

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-02-04 14:33

Den absolut bedste er Canons i835

Denne printer har vundet priser i samtlige tests den har være med i. Og så
er det også Canons printere der leverer de absolut billigste patroner-

Du får ikke bedre billede eller billigere patroner.

kan erhverves for lige under 1600kr.
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=44155

Mvh
Simon

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-02-04 13:25

"fam. Ager" <dsl134977@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> hvilken foto printer er absolut toppen??

Canon i9100 sammen med Canons Pro-papir. Benytter selv den kombination, og
har endnu ikke set bedre (i den prisklasse).

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Lars

Dato : 14-02-04 00:25

> [...]
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
> (Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Epson 925 og derover med Fuji Fotopapir er uovertruffen.

Lars

Fra : fam. Ager

Dato : 14-02-04 08:18

hej ng

jeg takker for alle svar......

nu vil jeg prøve at komme ud og se dem "rigtigt"...

takker mange gange..

torben