lille hund søges
Fra : Dan Mortensen

Dato : 13-02-04 10:02

Hej alle sammen

Vi er et ungt par, der søger en lille hund, med det mener jeg en der ikke
bliver ret stor, den må max bliver omkring knæ højde ikke højere. Hva race
er næsten lige meget bare det er en rolig en der kan enes med en katte flok
på 7 da vi avler katte.

Vil lige hører om der er nogen der har hvalpe til salg her inde

Vi bor i århus

Hilsen Marianne

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-02-04 16:59

> højere. Hva race er næsten lige meget bare det er en rolig en der kan
> enes med en katte flok på 7 da vi avler katte.

Hejsa

Langt de fleste racer kan med katte, hvis bare de lære det fra lille, Jeg
syntes i skulle læse lidt mere på nettet og biblioteket om de forskellige
racer, da det er utroligt vigtigt at lære om hver enkelt inden man køber.
Der er jo også udstilling i Odense i weekenden, så der er mulighed for at se
de forskellige racer og snakke med opdrættere.

Håber I finder hvad I søger, men som sagt sæt jer godt ind i racerne også
hvis det er et lille gadekryds, da alt andet ville være at bede om
problemer, som det desværre oftes er hunden der er taber i.

Sæt jer ned og lav en liste om forskellige ting om ex:.

Hvor meget motion vil i syntes er okay om dagen ?
Skal det være en skødehund eller en mere selvstændig hund ?
Hvad med pels plejer, hvor meget tid vil i bruge der ?
Hvor emget skal hunden kunne lære at være alene, det kan også være race
betinget ?

Som sagt er det et hav af muligheder, selv kan jeg foreslå mops,
franskbulldog, papillon, pudel, men der er flere og alle ahr sine
forskellige behov

MVH
Gitte

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-02-04 17:19

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message

> [...]
se
> de forskellige racer og snakke med opdrættere.

Endnu en gang synes min host ikke jeg skulle ha' det orriginale indlæg, så
her kommer lige et svar på et svar!
Inde på http://www.dansk-kennel-klub.dk står der under Udstillinger ->
Odense kan i se en liste over hvor og ca. hvornår de forskellige racer så
bliver dømt.

> [...]
> Hvad med pels plejer, hvor meget tid vil i bruge der ?
> Hvor emget skal hunden kunne lære at være alene, det kan også være race

http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp
er et rigtig godt forslag til et prej om hvilken racer der ville være noget
for jer......

Rinnie

Fra : Peter Jørgensen

Dato : 13-02-04 20:17

Hej Marianne
Med hensyn til en lille hunderace som kan med katte
så prøv lige at se disse foto.
http://hjem.get2net.dk/oestbroens/gaardhunde/Hundebilleder.htm

Hilsen Peter