tagluge
Fra : Erik

Dato : 13-02-04 08:08

hej

er der nogen der har nogle gode råd til hvordan
man selv monterer en HEKI 2 tagluge ?

Erik

Fra : Søren

Dato : 13-02-04 11:53

> er der nogen der har nogle gode råd til hvordan
> man selv monterer en HEKI 2 tagluge ?

hvis du kan læse tysk kan du købe vejledningen online her
http://www.camping-cars-caravans.de/doityourself/detail.html?id=6

Fra : HH

Dato : 20-02-04 18:22

Hej !

Du gør klogest i at lave en skabelon i pap, hvor du er sikker på at hullet
passer.
Nu kan du nemmere tjekke placeringen inden du laver hullet.
Pas på ikke at komme så tæt på skabslåger, der i givet fald ikke ville kunne
åbne for den store tagluge efter monteringen. Der er mange låger der sidder
ret tæt på loftet i en cv.

Nu lægger du pappet op på taget og klæber det fast med tape. Sørg for det
sidder godt fast, for nu lader du det ligge imedens du skærer hullet med en
stiksav, som du har monteret med en fin klinge.
Pappet sørger nu for at du ikke beskadiger taget med stiksaven imedens du
saver rundt, og hvis du har lavet hullet i pappet præcist, så kan du
efterfølgende let montere taglugen.
Læg en pølse af kit hele vejen rundt, gerne så meget at det kommer til syne
når du spænder taglugen til. Og du lader det overskydende kit/fugemasse
sidde, husk endelig det.

God fornøjelse med den nye tagluge, det er bare ikke til at undvære når
først man har fået sådan een.

Hilsen Holm

Fra : Jens

Dato : 20-02-04 19:48

"HH" <h.h@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidde, husk endelig det.
>
> God fornøjelse med den nye tagluge, det er bare ikke til at undvære når

Lige et sørgsmål fra en der også kunne finde på at montere en tagluge.

Er det lige meget om man saver diverse spanter eller stivere over - det kan
vel ikke undgås når der er tale om en stor luge?

Spørgsmålet gælder også hvis man vil montere en serviceklap!

Mvh

Jens

Fra : Jørgen L

Dato : 21-02-04 00:38

> [...]
kan
> vel ikke undgås når der er tale om en stor luge?
>
> Spørgsmålet gælder også hvis man vil montere en serviceklap!

Jeg ville lige sige at jeg mener at HH mangler en meget vigtig ting, der
skal lægges træ ind hele vejen rundt i hullet, da den jo skal klemme mellem
loft og tag. og isoleringen er ikke nok for give denne stivhed. dette gælder
også montage af et aircon. (har selv prøvet det)

Ang spanter så giver lugen noget stivhed i sig selv.

Hilsen Jørgen

---