Upload system?
Fra : RpR

Dato : 13-02-04 00:30

Nu har jeg ledt med lys og lygte efter et form for færdigpakket upload
system skrevet i enten PHP eller PERL.
Jeg har strikket en smule sammen, men der skal være support for flere
brugere, og så sej er jeg slet ikke til php

Nogen der har ideer?

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Janus Hoi

Dato : 13-02-04 22:11

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har strikket en smule sammen, men der skal være support for flere
> brugere, og så sej er jeg slet ikke til php

Du skriver ikke så meget om hvad du har tænkt dig med det.
Har du fået dit upload-script til at virke eller hvad?

Hvis det skal være et helt community, kommer du nok på en stor opgave,
medmindre du tager en af de færdigpakkede løsninger.
Du kan nok finde noget af den slags her:
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/

Hvis det er en side hvor et par stykker skal kunne uploade billeder til
samme dir, kan du jo nøjes med at sætte passwordbeskyttelse på et
upload-script ved hjælp af f.eks. .htaccess.
Det kan du lave i flere udgaver. Enten simpelt eller som integreret del af
din side.
Find muligvis inspiration her:
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/User_Management/index.html
--
Janus

Fra : RpR

Dato : 13-02-04 22:45

> Du skriver ikke så meget om hvad du har tænkt dig med det.
> Har du fået dit upload-script til at virke eller hvad?

Yes, mit upload script virker glimrende med er helt uden brugere og alle kan
upload billeder på max. 300kb størrelse.

Det jeg efterlyser er et system der tillader brugere at registrere sig, for
derefter at kunne uploade billeder til deres egen mappe på serveren, og hvor
der blir genereret et lille galleri, helst ud fra nogle templates der kan
redigeres så de passer i mit design.

Det var faktisk alt =)

Jeg har tilligere ledt på hotscripts men ikke fundet noget der kunne bruges,
men jeg leder da gerne igennem engang til..

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-02-04 09:11

On Fri, 13 Feb 2004 22:44:41 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

> [...]
>der blir genereret et lille galleri, helst ud fra nogle templates der kan

http://gallery.menalto.com/index.php

Gallery kan da vist netop det i den nyeste udgave? Jeg opdaterede min
installation i aftes, og lade mærke til at den har noget nyt med
mulighed for bruger registrering. Du kan evt. se min installation på
http://gallery.nicolai.hjorth.com.

Jeg synes det er et ret velfungerende billedgalleri system, men om det
kan tilfredstille dine krav ordentlig må jo komme an på en prøve.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : RpR

Dato : 14-02-04 13:24

> [...]
> installation i aftes, og lade mærke til at den har noget nyt med
> mulighed for bruger registrering. Du kan evt. se min installation på

Ja, jeg kiggede også lidt på Gallery.
Hotscript havde da fået en Image Galelry del, det havde de ikke sidst jeg
ledte, hvilket også er noget tid siden

Jeg faldt over www.albinator.com som værende et ret godt produkt, omend lidt
pebret for en Pro version (99 USD).

Fra : RpR

Dato : 18-02-04 17:47

Viste sig at brugerne ikke var særligt glade for photopost programmet,
hvilket resulterede i nydelige 129$ smidt lige ud ad vinduet.

Er der tilfældigvis nogle herinde der er skrappe nok til at giev sig i kast
med opgaven? Der er self' betaling.

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 25-02-04 19:23

Hvad vil du give? Og hvad skal det kunne?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-02-04 20:39

Daniel Pedersen wrote:

> Hvad vil du give? Og hvad skal det kunne?

Stillingsoplag henvises til news:dk.opslag.stillinger

FUT sat til ovenstående...

Mvh
Tonni