Hvor hurtigt vokser knurhår på en killing
Fra : Allan

Dato : 12-02-04 22:58

Hej og en lidt mærkelig overskrift.

Men min nye killing har et par knækkede knurhår i den ene side
og nu har han lige knækket et på den anden side af hovedet.

Det der er mærkeligt er at de er knækket, og falder af i samme længde.
Ca 4 mm

Da han blev vaxineret første gang d.19.01.04 reagerede han lidt hårdt på
vaxinen.

Så er det det samme som med fingernegle. ? Altså hvis man er syg på et
tidspunkt
kan det ses på neglene senere når de gror ud.

Eller er der en helt anden forklarring ?

mvh Allan

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-02-04 10:33

On Thu, 12 Feb 2004 22:58:02 +0100, "Allan" <virker@ikke.news> wrote:

> [...]
>tidspunkt
>kan det ses på neglene senere når de gror ud.
>
>Eller er der en helt anden forklarring ?

Hej Allan!
Er det den eneste kat du har? For katte kan godt finde på at bide
knurhårene af hinan nogle gange. Hvor hurtigt de vokser ud igen, det
ved jeg ikke.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-02-04 14:45

In article <fb6p20dc6mu67gljab6uvsfiqpnn4adv9h@4ax.com>, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> Hej Allan!
> Er det den eneste kat du har? For katte kan godt finde på at bide
> knurhårene af hinan nogle gange. Hvor hurtigt de vokser ud igen, det
> ved jeg ikke.

Lige min tanke Donna har ingen"øjenbryn" det meste af tiden - for
søster Ditte klipper dem af under deres gensidige pelspleje

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 19:25

Allan skrev i <news:402bf728$0$30061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,>:

> Men min nye killing har et par knækkede knurhår i den ene side
> og nu har han lige knækket et på den anden side af hovedet.

Ringorm?

http://makeashorterlink.com/?J1A525737

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Allan

Dato : 13-02-04 19:57

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skrev i en meddelelse

> Ringorm?
>
> http://makeashorterlink.com/?J1A525737
>
> --
> Mange hilsner
> Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Hej Lotte

Jeg håber da ikke det er ringorm.
Nej det tror jeg ikke det er for der er ingen af de andre symptomer

Så vil jeg hellere tro på Louise og Ann der foreslår det er Boris der har
bidt dem af.

Jeg har nu ikke set Boris og killingen Kosmos vaske hinanden endnu.
Kosmos har kun været her i 11 dage så det med at vaske kommer jo nok snart.
Men der sker jo nok en masse når jeg ikke er hjemme eller når jeg sover.

Det er nok mig der er blevet en hønemor, for Kosmos erstatter Luffe, som jeg
mistede i julen.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 19:56

Allan skrev i <news:402d1e57$0$30064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,>:

> Jeg håber da ikke det er ringorm.
> Nej det tror jeg ikke det er for der er ingen af de andre symptomer

Da Dizzy fik konstateret ringorm var det de knækkede knurhår som
fik dyrlægen til at tænke i den retning. Der var ikke andre umiddelbare
tegn. Dyrlægen kunne kun se svanmpesporer i pelsen med noget
specielt lys.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Anja

Dato : 14-02-04 21:37

> [...]
> fik dyrlægen til at tænke i den retning. Der var ikke andre umiddelbare
> tegn. Dyrlægen kunne kun se svanmpesporer i pelsen med noget

Min kat startede også med knækkede knurhår, og først senere opdagede tør og
skællende hud på ørene. Og det var først der, jeg blev klar over at det var
ringorm han havde. Indtil da, troede jeg også bare at de var knækkede i leg
eller lign.
Men min dyrelæge sagde, at knurhår normalt ikke bare knækker.

Hilsen Anja

Fra : Allan

Dato : 14-02-04 23:20

"Anja" <kiwiol1@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
leg
> eller lign.
> Men min dyrelæge sagde, at knurhår normalt ikke bare knækker.

Øv sådan noget må i da ikke skrive.

Burde min anden kat Boris ikke have samme symptomer ?

Og hvor længe kan jeg vente med et dyrlægebesøg.
Der er jo snart en nr 2 vax så jeg ville jo gerne vente.

Jeg tror også snart min dyrelæge er ved at blive træt af at have mig til
gratis konsultation i telefonen.
Men jeg kommer jo nok til at ringe igen

Det er da syndt at tage en ny killing til dyrlægen, før den har fundet sig
tilrette i sit nye hjem. Kosmos har jo kun været her i 12 dage.

Mvh Allan

Fra : Anja

Dato : 15-02-04 11:40

> [...]
>
> Det er da syndt at tage en ny killing til dyrlægen, før den har fundet sig
> tilrette i sit nye hjem. Kosmos har jo kun været her i 12 dage.

Hej.

Min anden kat havde ingen symptomer.
Killinger er også mere modtagelige for det end voksne katte.
Men begge mine katte belv behandlet for det.
Min dyrelæge sagde, at min anden kat sagtens kunne have det, uden at jeg
evt. kunne se det.

Du kan sagtens vente med at få dyrelægen til at kigge på ham, det er jo
heller ikke sikkert at det er ringorm.
Bare vær opmærksom på om han får andre symptomer.

Hilsen Anja

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 14:17

Allan skrev i <news:402e9f34$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,>:

> Øv sådan noget må i da ikke skrive.

Det føles også lidt træls, men det er også træls at lade være - hvis nu det
er ringorm....

> Burde min anden kat Boris ikke have samme symptomer ?

Mimi havde ingen tegn, men blev behandlet forebyggende. Killinger
er vist ret modtagelige - i øvrigt kan mennesker blive smittet, så hvis
du får en plet, så skal du behandles.

Min datter fik en plet på kinden - tydeligvis resultatet af et kattenøs

> Og hvor længe kan jeg vente med et dyrlægebesøg.
> Der er jo snart en nr 2 vax så jeg ville jo gerne vente.

Med mindre der kommer små børn i huset, som du nødig vil have
smittet, eller der kommer andre katte end dine egne, så ville jeg
vente.

> Jeg tror også snart min dyrelæge er ved at blive træt af at have mig til
> gratis konsultation i telefonen.

Nybagte katteforældre og menneskeforældre er vist nogenlunde
lige pyldrede - det er dyrlægens levebrød, så vedkommende bør
være tålmodig

> Men jeg kommer jo nok til at ringe igen

> Det er da syndt at tage en ny killing til dyrlægen, før den har fundet
> sig tilrette i sit nye hjem. Kosmos har jo kun været her i 12 dage.

Det synes jeg nu ikke. Hvis der ikke skal se noget ubehageligt, så
kan besøget kun være et plus for det fremtidige tillidsforhold.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Pia Nave

Dato : 13-02-04 21:49

Allan wrote:
> [...]
> tidspunkt
> kan det ses på neglene senere når de gror ud.
>
> Eller er der en helt anden forklarring ?

Hej Allan

Jeg har haft det samme problem med min 'lille' MCO-dreng
Da jeg fik ham var de fleste af den knækket, og jeg har hørt at det godt
kan være mor-missen, der har været overdrevet kærlig og nippet dem af.
Hvorvidt det er sandt ved jeg ikke, men jeg synes da det lyder
sandsynligt
Efterhånden knækkede de alle til samme længe - også ca. 4mm, og jeg tror
måske det skyldes at de få lange hår der har været tilbage, ikke kan
tage stødende fra vild leg, og dermed også knækker til samme længde som
de andre. Det lyder i al fald logisk på mig
Da de alle var samme meget (!) korte længde, begyndte de at gro pænt ud
igen, og nu er de blevet sååå fine )

Så jeg tror absolut ikke du skal bekymre dig, men nok blot væbne dig med
lidt tålmodighed

I øvrigt tillykke med din nye misling, hvor er han altså fiiin

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Allan

Dato : 13-02-04 22:13

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt tålmodighed
>
> I øvrigt tillykke med din nye misling, hvor er han altså fiiin

Tak skal du have.

Jeg tror også de knækker under vild leg.
Men jeg ville jo gerne vide hvorfor.

Lige før var jeg lidt bekymret fordi Kosmos rendte ind i en lav komode. I
høj fart.
Det var et spørgsmål om at hoppe over eller løbe uden om. Men han løb for
hurtigt

Og sådan en blå dreng som Amigo har jeg også haft. Det var min
allerførste MCO Fluffy.
Det er godt at man kan få MCO i mange farver. Så er det nemmere at få en ny
uden at sammenligne med den man har mistet.

Mvh Allan

Fra : Pia Nave

Dato : 13-02-04 22:30

Allan wrote:
> [...]
> høj fart.
> Det var et spørgsmål om at hoppe over eller løbe uden om. Men han løb for

*LOL* Ja de kører _meget_ hurtigt sådan nogle små kræ
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at klukke af grin når Amigo med
hjulspænd og det hele tonser rundt i hele hytten Vi har trægulv i
stuen, så han har lidt svært ved at stå fast nogle gange, men ihh hvor
han nyder det - og det samme gør vi

Mht. hvorfor knurhårene knækker, så lader det til at det mere eller
mindre kun er i en periode hvor de er meget udsat. Om det kun er i
missernes 'gå-fuldstændig-grasat-periode' eller lømmelalder (selvom mine
erfaringer siger mig, at lømmelalderen varer ved _hele_ livet!) ved jeg
ikke, men jeg synes ikke jeg oplever det med mine andre, lidt ældre katte.
Andre der har nogle kvalificeret bud, eller er det bare sådan?

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Kate

Dato : 13-02-04 23:30

Hej Allan

Som Louise og Ann, vil jeg også mene at Boris får klippet Kosmos's
knurhår. Da jeg havde både Oliwer og Johan, havde Johan ingen knurhår
eller øjenbryn (ved ikke om de hedder sådan på en kat). Da Oliwer døde
voksede Johans knurhår ret hurtigt ud igen, faktisk havde Oliwer
klippet dem så tæt, at Johan begyndte at kradse som en ubarberet mand
det var ret spøjst. Nu næsten 3 år efter Oliwers død har Johan
knurhår, men øjenbrynene er aldrig kommet tilbage.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 14-02-04 00:37

Kate wrote:

Da jeg havde både Oliwer og Johan, havde Johan ingen knurhår
> eller øjenbryn (ved ikke om de hedder sådan på en kat).

Det hedder alt sammen knurhår - også dem bag på forbenene

Mvh.
Danielle

Fra : Kate

Dato : 14-02-04 22:28

"Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote in

> Kate wrote:
>

> Da jeg havde både Oliwer og Johan, havde Johan ingen knurhår
>
> Det hedder alt sammen knurhår - også dem bag på forbenene

Det tænkte jeg egentligt nok Men hvis jeg kaldte dem øjenbryn, som
jeg selv syntes lød forkert, så var man vel ikke i tvivl om hvilke
knurhår jeg tænkte på

Kate

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-02-04 02:59

In article <c0m3t0$plu$1@sunsite.dk>, Kate <kate@oliwer.dkligeher>
wrote:

> Men hvis jeg kaldte dem øjenbryn, som
> jeg selv syntes lød forkert, så var man vel ikke i tvivl om hvilke
> knurhår jeg tænkte på

Lige mit "motiv" for at kalde dem øjenbryn så slipper man for store
malende forklaringer

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 15-02-04 11:25

Kate wrote:

> Det tænkte jeg egentligt nok Men hvis jeg kaldte dem øjenbryn, som
> jeg selv syntes lød forkert, så var man vel ikke i tvivl om hvilke
> knurhår jeg tænkte på

Nej, det var vi heller ikke Jeg blev selv forbavset da jeg på et
tidspunkt læste at det også hed knurhår, dem på benene

Mvh.
Danielle