Faste IP på netværk
Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 12-02-04 20:34

Jeg har følgende koblet sammen:
PC
Stofanet
Xbox
I en 8 port switch.
PC'en og Xboxen bliver dog tildelt nye IP adresser hver gang jeg starter op,
altid i samme familie som min public ip fra stofanet 62.107.xxx.xxx ,
hvordan får jeg PC'en og Xboxen til at køre med en "intern" ip f.eks.
192.168.1.x , så de starter op med den samme IP hver gang, samtidig med at
Stofanettet virker?
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh.
Christian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-02-04 20:41

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvordan får jeg PC'en og Xboxen til at køre med en "intern" ip f.eks.
> 192.168.1.x , så de starter op med den samme IP hver gang, samtidig med at

Du har Stofa Famillie opkobling kan det lyde som.... For at du kan få
interne Ip adresser, skal du have fat i en router.. og så kan du samtidigt
spare udgiften til famillie opkoblingen.. Men synes dog at have hørt
problemer med Stofa kunder at de bliver koblet af.

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 12-02-04 21:17

> [...]
> spare udgiften til famillie opkoblingen.. Men synes dog at have hørt
> problemer med Stofa kunder at de bliver koblet af.

Tak for svaret, jeg har ikke Stofa Familie, bare standard stofa, men det jeg
mangler er altså en router istedet for min switch?
Mvh.
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 10:17

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du har Stofa Famillie opkobling kan det lyde som.... For at du kan få

Det er fordi stabiliteten på Stofa _generelt_ er elendig. Jeg har ikke
oplevet, at der er sammenhæng mellem antallet af computere / udstyr og
stabiliteten.

> Tak for svaret, jeg har ikke Stofa Familie, bare standard stofa, men det
jeg
> mangler er altså en router istedet for min switch?

Det vil jeg tro.
Jeg har selv flere computere på min Stofa uden at betale familie-gebyr. :)
Jeg bruger en 3COM Cable/DSL Gateway 3C857, og det virker som sagt fint, så
den kan anbefales.

> Mvh.
> Christian

mvh. Jan (som er pisse-træt af Stofa og skifter til ADSL)