Fugtskadet Nokia, ja som kom jeg i klubben~
Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-04 17:34

Knægten har en 3510i som pludselig en dag i sidste uge tabte meget af
antennesignalet, fra her hvor vi bor og til masten gik signalet fra
"helt i toppen af displayet" og ned til kun en streg. Vi afleverede den
til forhandleren som så sendte den til noget Nokia halløj i Esbjerg, her
idag ringede forhandleren så at telefonen var kommet tilbage med en note
hvor der stod at telefonen var fugtskadet og ikke kunne repareres på
forsvarlig vis. Nu har knægten så ingen telefon og fanden er løs;o( .
Når det kun er antennesignalet der er blevet svagere, kan telefonen så
ikke repareres et andet sted til en overkommelig pris? Den har aldrig
været i vand, hvis den virkelig er fugtskadet er det sved der har gjort
det. Er det evt noget vi selv kan fixe, vi har bode hammer og andre
slagredskaber i huset

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : mullerman

Dato : 12-02-04 17:48

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> været i vand, hvis den virkelig er fugtskadet er det sved der har gjort
> det. Er det evt noget vi selv kan fixe, vi har bode hammer og andre

prøv www.danskunlock.dk eller nogle af de andre unlockere, de plejer at
kunne klare vandskader hvis de ikke er for omfattende...

Martin

Fra : Sab

Dato : 12-02-04 18:18

Hej

Min gamle 3510i fik også en fugtskade. Jeg sendte den ligeledes ind i
Esbjerg og fik den tilbage uden de kunne gøre noget. Men så læste jeg har
inden, at man skulle pille batteriet af og skilde telefonen ad. (brug en
torx skruetrækker) Derefter skal printpladen renses, da problemmet med
fugtskader er, at vandet gider belægninger på printpladen. Jeg rensede
pladen med noget kontaktrens, der selv fordamper, men man kan også rense den
med vand eller demiraliseret vand, så skal telefonen tørres bagefter. Dette
gøres ved at slygne den rundt i et håndklæde eller ligende og bagefter ligge
den til tørre. Det er vigtigt, man ikke påsætter batteriet igen før
telefonen er helt tør. Jeg vil ikke love dig, det virker, men det gjorde det
i hvert fald på min, den er så god som ny....

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-04 18:35

Sab skrev:

> [...]
> problemmet med fugtskader er, at vandet gider belægninger på
> printpladen. Jeg rensede pladen med noget kontaktrens,

Ved du om man kan bruge andet end kontaktrens da jeg ikke lige
lagerfører det?

Fra : Sab

Dato : 12-02-04 18:52

Du skulle kunne rense den blot med vand.Evt. demiraliseret vand, da det ikke
indholder ret mange ting, som kan give belægniner. Jeg har hørt det kan være
en god ide at varme vandet, så det lettere løsner belægningerne. Nogen siger
også, man godt lige så stille må gnubbe lidt på printpladen, hvis man kan se
belægningerne på de små runde cirkler.

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-04 20:43

Sab skrev:

> [...]
> belægningerne. Nogen siger også, man godt lige så stille må gnubbe
> lidt på printpladen, hvis man kan se belægningerne på de små runde

Jeg prøver at lure hvad konen gemmer i barskabet.

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-04 18:34

mullerman skrev:

> prøv www.danskunlock.dk eller nogle af de andre unlockere, de plejer
> at kunne klare vandskader hvis de ikke er for omfattende.

Tak for svaret.

Fra : Dennis Nielsen [9400~

Dato : 12-02-04 19:20

..... måske noget rensebenzin kan gøre det.... ?

Dennis

Fra : Leif

Dato : 12-02-04 19:57

Den kan godt have taget (fugt)skade af at have ligget i en (bukse)lomme
under en tur i regnvejr.

Leif
___,
\o

/ \
.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-02-04 21:45

Hvis du selv vil prøve at rense, kan du starte med demineraliseret vand, for
derefter at slutte af med at bade den i isopropylalkohol - det fjerner
vandet fra elektronikken - derefter skal den så tørre grundigt.

mvh

Ándreas M. Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-04 17:26

Så !
Hentede telefonen her idag, rensede printet med rensebenzin og samlede
telefonen igen, skisme jow, nu fungerer den jo igen. Satans til Nokia
rep. center der ligger nede i Esbjerg, kunne de da for pokker ikke bare
have renset printet og så sendt telefonen tilbage, printbanerne var ikke
synligt skadede, her tænker jeg på ir mm. Hvis det havde været tilfældet
kunne jeg godt forstå at de ville mene det ikke var forsvarligt at rep.
telefonen, men den her er sq da godt nok tynd ;o(

Fra : Dennis Nielsen [9400~

Dato : 13-02-04 17:37

Kanon, tillykke med den vellykkede reperation....

Dennis

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-04 17:43

Dennis Nielsen [9400] skrev:

> Kanon, tillykke med den vellykkede reperation....
>
> Dennis

Hvad den gamle dog ikke kan hehe

Fra : Sab

Dato : 13-02-04 18:48

Det lyder da godt du har fået den lavet...Men du skal nok være opmærksom på
alt garanti ikke gælder på den mere, det fik jeg i hvert fald at vide med
min.

Sabine

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-04 19:19

Sab skrev:

> Det lyder da godt du har fået den lavet...Men du skal nok være
> opmærksom på alt garanti ikke gælder på den mere, det fik jeg i hvert
> fald at vide med min.

Hvad er alternativet, en ikke fungerende telefon med garanti eller en
fungerende uden garanti ?

Fra : Sab

Dato : 13-02-04 19:57

Der er ikke noget alternativ. Jeg gjorde det jo også selv, men det var bare,
så du vidste det...

Fra : JMo.

Dato : 13-02-04 18:05

Henning Lund wrote:

> [...]
> kunne jeg godt forstå at de ville mene det ikke var forsvarligt at rep.
> telefonen, men den her er sq da godt nok tynd ;o(

Det bunder vel primært i de almindelige forældelsesfrister her til lands. I
samme øjeblik de reparerer fejlen, "hænger" de jo på den i 5 år. Hvis du
indenfor den periode får en ny fugtskade, kan de jo have temmeligt svært
ved at bevise at det ikke skyldes den gamle fugtskade, men der er tale om
en ny.

Endvidere formoder jeg ikke at Nokia giver dem betaling for en reparation
for fugtskade - og hvorfor skulle de dog reparere den for egen regning?

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-04 18:36

JMo. skrev:

> Endvidere formoder jeg ikke at Nokia giver dem betaling for en
> reparation for fugtskade - og hvorfor skulle de dog reparere den for
> egen regning?

Den har ikke været fugtig, ifald så er luftfugtigheden i vores hus helt
hen i vejret, jeg formoder der var tale om evt. en fedtbelægning fra
tobaksrøg, mados mm da telefonen ikke bruges udendørs.

Fra : Masterpuf

Dato : 18-02-04 23:39

> Den har ikke været fugtig, ifald så er luftfugtigheden i vores hus helt
> hen i vejret, jeg formoder der var tale om evt. en fedtbelægning fra
> tobaksrøg, mados mm da telefonen ikke bruges udendørs.

Ja eller det kunne måske bare være at det er et STANDARD svar fra Nokia.
Den er fugtskadet, det er da for dårligt at nokia ikke kan holde til at man
har dem i lommen.
Hvis man have haft dem med under bruseren var det da på sin plads at den var
fugt/vand skadet

Masterpuf