Computerspil som kunne falde ind under et ~
Fra : S. Sørensen

Dato : 12-02-04 17:27

Hej gruppe.

Jeg skal af uransagelige årsager bruge nogle forslag på computerspil der kan
falde ind under et bredt emne som vand.
Det kan være platformsspil indeholdende vand, bådspil, skydespil i vand
eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Steinbjørn

Fra : Devast8or

Dato : 12-02-04 18:04

S. Sørensen wrote:
> [...]
> vand eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i
> butikkerne endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Worms World Party er en mulighed.

Pirates Of The Caribbean kan vel også bruges.

Der er flere baner i Delta Force Land Warrior der indeholder en del vand.

Devast8or

Fra : Frost

Dato : 12-02-04 18:09

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote in
message news:c0g8vm$amp$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
> endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Jeg mener der er en aktuel ubåds-simulator i Silent Hunter serien på gaden
nu (det er dog ved at være gammelt, så det er nok ved at forsvinde), men
ellers kan du jo spørge ekspedienten. Hvis han/hun har bare en smule
forstand på de spil der sælges, burde personen kunne finde noget vandet til
dig. :)

Fra : ChristianTC

Dato : 12-02-04 18:17

> [...]
> Hej gruppe.
>
> Jeg skal af uransagelige årsager bruge nogle forslag på computerspil der

Af ren nysgerrighed, hvorfor lige vand??

Mvh
Christian

Fra : S. Sørensen

Dato : 12-02-04 18:29

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> message news:c0g8vm$amp$1@news.net.uni-c.dk...

> kan
>
> Af ren nysgerrighed, hvorfor lige vand??

Ja hvorfor lige vand. Jeg er pædagog og min institution skal om et par uger
køre en emneuge og ungerne har altså valgt vand....
såeeeh.. Udover at høvle dem i Danmarks Akvarium og alt sådan noget skal vi
også have nogle værksteder kørende, og da
jeg er ansvarlig for computerne og alt det andet tekniske, så ville de jo
gerne have mig til, at finde nogle "vand spil"... møgunger.. ;)

Steinbjørn

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-04 18:41

> [...]
> jeg er ansvarlig for computerne og alt det andet tekniske, så ville de jo
> gerne have mig til, at finde nogle "vand spil"... møgunger.. ;)

Ja, så virker min salgstale i din private mail jo lidt udenfor nummer, du
kun prøve at kaste et blik på www.yaws.dk , der er der et spil hvor man
spiller haj

Fra : Mads Bahrt

Dato : 13-02-04 02:25

S. Sørensen wrote:
> [...]
> jeg er ansvarlig for computerne og alt det andet tekniske, så ville de jo
> gerne have mig til, at finde nogle "vand spil"... møgunger.. ;)

Det klassiske skibsreder/kaptajn-spil Ports of call er værd at kigge på
- der er kommet en ny udgave der kan prøves på
http://www.portsofcall.de/ - og det er ret billigt for en licens. Det
skal dog nok ikke være yngre end fritidsordning for at de kan få noget
ud af det. Startede selv med at spille dette omkring 5 eller 6. klasse -
kan dog ikke vurdere om jeg kunne have spilet det i yngre alder hvis jeg
havde haft adgang til det på det tidligere.

MVH
Mads

Fra : preben nielsen

Dato : 14-02-04 09:44

http://www.wihlborg.se/sinksub/ssp.htm

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-02-04 19:22

> [...]
> eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
> endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Der findes vel et hav (tihi) af surferspil? Så et i troldspejlet hvor man
hang efter en båd konstant.. måske det var noget?

Ellers er det vel mest krigsspil som foregår på vandet..

Måske noget Summer Games agtigt kan bruges.. Ved dog ikke om der er nogle
fremme på markedet nu, men kan tydeligt huske i de gode gamle dage hvor man
spillede summer games og surfede osv..

Mikael

Fra : ChristianTC

Dato : 12-02-04 20:17

"Mikael Schøler" <mik_sREMOVE_CRAP@tdcadsl.dk> wrote in message
snip
>kan tydeligt huske i de gode gamle dage hvor man
> spillede summer games og surfede osv..
>
> Mikael

og blev ædt af en haj hvis man var uheldig

Christian

Fra : René Lønstrup

Dato : 12-02-04 22:16

Mikael Schøler wrote:
> Måske noget Summer Games agtigt kan bruges.. Ved dog ikke om der er
> nogle fremme på markedet nu, men kan tydeligt huske i de gode gamle
> dage hvor man spillede summer games og surfede osv..

Var det ikke California Games I / II? Summer Games havde svjh mere
olypiade-agtige discipliner, som løb, hop, cykling, spydkast osv..

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : iddqd

Dato : 13-02-04 12:54

René Lønstrup wrote:
> Var det ikke California Games I / II? Summer Games havde svjh mere
> olypiade-agtige discipliner, som løb, hop, cykling, spydkast osv..

Det mener jeg også, der må godt nok være røget nogle joystick på den
konto dengang i tidernes morgen. Husker også et spil der hed Decathlon,
muligvis med en eller anden engelsk sportsstjernes navne med i titlen også.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 13-02-04 16:39

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse
> Det mener jeg også, der må godt nok være røget nogle joystick på den
> konto dengang i tidernes morgen.

Havde jeg aldrig selv problem med men jeg havde også zipstick ;)

>Husker også et spil der hed Decathlon,
> muligvis med en eller anden engelsk sportsstjernes navne med i titlen også.

Og ughlympics var der vist noget der hed.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-02-04 18:19

iddqd wrote:

> [...]
> konto dengang i tidernes morgen. Husker også et spil der hed
> Decathlon, muligvis med en eller anden engelsk sportsstjernes navne

Daley Thompson's Decathlon! Har smadret min del Superjoy 28 og
Quickshots sticks...!!

I har helt glemt Hypersports..

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-02-04 17:06

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> wrote in message

> Var det ikke California Games I / II? Summer Games havde svjh mere
> olypiade-agtige discipliner, som løb, hop, cykling, spydkast osv..

Jooe kan du nok have ret i.. Det er trods alt nogle år tilbage..

Fra : Zalza

Dato : 12-02-04 22:11

''Find Nemo'' ?

Fra : Silver

Dato : 12-02-04 22:12

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:c0g8vm$amp$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
> endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Hvis det er for at få dem til at ha det sjovt og samtidig lave noget
kreativt så vil jeg da foreslå dette spil:

http://www.gamespot.com/pc/strategy/wildrides/index.html

Det går simpelthen ud på at lave vandrutchebaner og så lade folk køre dem
igennem set i 3 person, det er faktisk ret skægt at lade faderen køre en
sindssyg bane igennem så han ryger ud over kanten helt oppe i toppen :D, jeg
har haft meget sjov ved det spil :)

Og det handler jo om vand hehe.

Mvh
Silver.

Fra : Connor

Dato : 12-02-04 22:21

Ved at der findes båd og skibssimulatorer, lystfiskerspil og at der er lavet
nogen multimediecdrommer med underwaterexplorations. Der er bla. lavet en
virtuel multimediecd med Titanic vraget (den er dog ved at være noget
gammel.)

M.v.h

Fra : Connor

Dato : 12-02-04 22:32

PS.

Thorsminde strandingsmuseum har pc'er til at køre med undervandsudforskning
af det engelske krigsskib Skt. George som man kan benytte. Så hvis du kunne
arrangere en tur derud er der også masser af vand at se på.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-02-04 22:34

S. Sørensen mumbled his insignificant opinion in:
c0g8vm$amp$1@news.net.uni-c.dk

> [...]
> vand eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i
> butikkerne endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Aquanox 1+2, masser af H2O og action. Der findes demoer af begge spil.

Fra : Per Lange

Dato : 12-02-04 23:40

> [...]
> eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
> endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Hej Steinbjørn! Hva'... er du ikke gammel hammerkaster? synes navnet lyder
bekendt. (Er selv pensioneret spydkaster)

Sørg for at der er en smule pædagogisk indhold i de spil du finder frem, at
spille et FPS spil hvor man i 10 sek er neddykket i vand er måske lidt
søgt... Dog er der i indlæggene nævnt gode alternativer.Jeg kan desværre
ikke hjælpe med anbefalinger af nogen spil.
Efterfølgende er OT men bær over, man kunne evt føre tråden over i
dk.undervisning.folkeskole el ligndende.

Forresten hvis du får lyst til at prøve nogen andet er der en del
muligheder. Man kan ek. undersøge vands tilstandsformer. Et forsøg med
smeltning af is:
Frys vand ned hvor du har iblandet rød frugfarve (rigeligt). Disse frosne
stykker smides i et gennemsigtigt kar evt. et gammelt akvarium eller en
gennemsigtig balje. Nu kan man iagttage hvordan isen afsmelter. Det kolde
optøede røde vand vil søge mod bunden og trække slør i vandet. Samtidig vil
de opføre sig som isbjerge gør det: ved tilstrækkelig afsmeltning fra bunden
vender de rundt og genfinder balancen. Er man bare lidt vild med geografi,
fysik og biologi er der masser at snakke om.

Et forsøg med vanddamp: fyld en coladåse ca 1/10 med vand. Dette bringes i
kog. Når det har kogt/dampet 15/20 sek. og dåsen er fuld af vanddamp, tages
den med en tang eller lignende og vendes hurtigt så drikkehullet vender
nedad og sænkes hurtigt i et bad med vand. Nu skulle dåsen gerne krølles
aldeles sammen på en brøkdel af et sekund.. Lav lige forsøget hjemme på
køkkenbordet først inden det bringes for offentlig skue!
Der bruges mindre energi på at krølle dåsen sammen end at suge vandet op i
dåsen for at fylde det tomme rum der opstår når dampen fortættes.

endelig kan man lave de klassiske flydeforsøg, hvor man på en serviet
placerer en clips og lægger den på et fad med vand. Servietten synker ned og
clips flyder p.g.a overflade spændingen. Man kan evt inden forsøget vædde
med ungerne om man kan få en clips til a flyde og lade dem selv prøve uden
serviet, hvorefter man laver tricket. Til sidst kan man evt hælde lidt sulfo
i vandfaddet, dette bryder overflade spændingen og clipsen synker.

En anden markedsklassikker som mange har tabt penge på er at placere to
rimeligt runde frugter pi et vandfad og vædde med ungerne om, om det er
muligt at få en femkrone til at blive liggende på frugten uden at denne
vender. Man kanefterhånden bruge mindre og mindre mønter indtil det lykkes.
Ovenstående er afprøvet på børn i alderen 6-12 i forskellige sammenhænge i
skolen og virker glimrende. Kommer man op i teenageunger holder det måske
ikke udenfor skolesammenhæng.

Uanset hvad du finder på held oglykke med det.
Vend lige tilbage hvis du har nogle gode erfaringer med computerspillene der
er foreslået, kunne være man kunne bruge noget på et tidspunkt.

perFJERN@stisch.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-02-04 00:20

Per Lange wrote:

> Hej Steinbjørn! Hva'... er du ikke gammel hammerkaster? synes navnet
> lyder bekendt. (Er selv pensioneret spydkaster)

/Snip

Dagens indlæg!!

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : S. Sørensen

Dato : 13-02-04 20:33

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

> /Snip
>
> Dagens indlæg!!
>
> -Sune

Måske men det er trods alt korrekt =)

Steinbjørn

Fra : S. Sørensen

Dato : 13-02-04 20:40

"Per Lange" <nomail@nomail.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Hej Steinbjørn! Hva'... er du ikke gammel hammerkaster? synes navnet lyder
> bekendt. (Er selv pensioneret spydkaster)
<cut>

Hej Per...

Joo det må jeg vel blankt indrømme, mener også at kunne huske at vi faktisk
har kastet mod hinanden et par gange.
Dengang stillede du vidst op for Ringe så vidt jeg husker, men min
hukommelse kan jo være hullet. Desværre er
det så som så med aktiviteten nu til dags, da tiden mangler. Lysten er der
stadigvæk, kan dog være jeg kan findes
på stadion i en trænerfunktion igen snart.

> [...]
> søgt... Dog er der i indlæggene nævnt gode alternativer.Jeg kan desværre
> ikke hjælpe med anbefalinger af nogen spil.

Skal nok prøve, men hvis jeg overdriver det pædagogiske indhold så kvæler
ungerne mig ;)

> [...]
> skolen og virker glimrende. Kommer man op i teenageunger holder det måske

Jeg slæber dine forslag med på arbejde og ser hvad vi kan brygge sammen =)

Fra : Per Lange

Dato : 14-02-04 11:21

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote in
message news:c0j8kb$ckr$1@news.net.uni-c.dk...
<snip>
> [...]
> stadigvæk, kan dog være jeg kan findes
> på stadion i en trænerfunktion igen snart.

Vi kunne snildt bruge en hammerkaster i Frederiksberg IF ; )

Fra : S. Sørensen

Dato : 15-02-04 13:40

> [...]
> lyder

> faktisk
> >
> Vi kunne snildt bruge en hammerkaster i Frederiksberg IF ; )

Tror ikke jeg kunne smide skidtet længere end 35 meter lige på nuværende
tidspunkt, og der
er lidt langt til Frederiksberg uden kørekort og bil fra Ishøj (ikke verdens
navle).
Til gengæld kunne vi da sikkert snildt bruge en dygtig træner i min gamle
klub Herlev og hvis du bare har lidt efter din far,
så kan det da ikke ende helt galt ;)

Fra : Lars Funck

Dato : 13-02-04 08:28

> [...]
> eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
> endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Everblue 1 & 2 der i hvert fald findes til PlayStation 2. Der er masser af
dykning og undervandsudforskning.

MVH

Lars

Fra : Dopedog

Dato : 13-02-04 12:40

> [...]
> eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
> endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

I Super Mario 3 til den gamle Nintendo er der en hel vand verden med i

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : Just Johnny

Dato : 13-02-04 15:50

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk>
posted the following:

> [...]
>eller lignende, og det skal helst være spil der er til, at få i butikkerne
>endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

Der findes et platformsspil der hedder "Liquid Kids", hvor man skal
styre en overnuttet lille flodhest rundt på forskellige baner og hvor
man besejrer de ligeså overnuttede fjender ved at kaste vanddråber
efter dem, som så bliver til en strøm af vand der løber ned langs
kanten af de platforme man går rundt på. Et spil som er meget
vand-baseret, og meget nuttet (nok næsten for nuttet, i hvert fald til
størrere børn!).

Arcademaskine versionen af spillet kan downloades og spilles i
emulatoren MAME.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-02-04 18:20

Just Johnny wrote:

Hej Johnny! Long time no see?

Kommer du ikke lige over i AGM og siger hej? Folk undrer sig over hvor
du er blevet af.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Just Johnny

Dato : 13-02-04 23:48

Sune Mika Salminen posted the following:

>Just Johnny wrote:
>
>Hej Johnny! Long time no see?
>
>Kommer du ikke lige over i AGM og siger hej? Folk undrer sig over hvor
>du er blevet af.

Tjah, jeg må indrømme at det egentligt ikke rigtigt interesserer mig
længere at *diskutere* om MAME. At hygge sig med at spille alle de
gamle klassikere den emulerer, ja. Men at snakke om "hvor finder man
ROM'er nu?", "hvorfor er (indsæt tre uger arcade gammelt spil) ikke
emuleret endnu?", "Er der for meget Mahjong-porno i MAME?" og hvad der
nu ellers plejede at blive diskuteret i alt.games.mame, det synes jeg
ligesom ikke rigtigt at jeg har lyst til at bruge tid på mere.

Måske er det så blot fordi at næsten alle de spil, som jeg ønskede at
se emuleret, nu engang allerede er blevet emuleret for længe siden.
Og de få af dem som mangler (ting som "Dam Busters" og "Lazarian" fra
cirka 1980-82), er så obskure at det enten ikke er muligt at finde de
nødvendige tekniske informationer der skal til for at emulere dem,
eller også er der simpelthen for lidt "prestige" forbundet med at
emulere dem for programmørerne i forhold til nyere og teknisk langt
mere kompliceret arcade hardware.

Hvorom alting er, så har MAME ligesom opfyldt de mål jeg havde for
programmet, og hvad der ellers sker med det, har jeg ikke den store
interesse i at blande mig i.

Nu håber jeg ikke at dette her lyder alt for arrogant og afvisende, og
du og alle de andre i alt.games.mame gruppen skal da have alt muligt
held med at videreføre gruppen til fordel for jer selv og alle
nytilkomne, men det bliver altså nu engang uden min deltagelse.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-02-04 01:05

Just Johnny wrote:
> [...]
> nu ellers plejede at blive diskuteret i alt.games.mame, det synes jeg
> ligesom ikke rigtigt at jeg har lyst til at bruge tid på mere.

Hmm, fair nok. Jeg undrer mig selv sommetider over hvorfor jeg er blevet
hængende..!
Jeg er helt enig med dig, det er ét langt deja vu sommetider..
Jeg føler mig måske nok mere knyttet til gruppen på en måde, jeg har
ikke nogen venner der interesserer sig for hverken spillene eller
teknologien, så det 'hjælper' at hænge ud i AGM Men det er ikke så
sjovt længere som det var tilbage i '99-2000.

> [...]
> cirka 1980-82), er så obskure at det enten ikke er muligt at finde de
> nødvendige tekniske informationer der skal til for at emulere dem,

Det skal nok dukke op, det er jeg sikker på! MAME bliver ved enten
indtil hele lortet går ned fordi nogle rettighedshavere får et flip,
eller til der ikke er mere at emulere..

> eller også er der simpelthen for lidt "prestige" forbundet med at
> emulere dem for programmørerne i forhold til nyere og teknisk langt
> mere kompliceret arcade hardware.

Arh, der er da nogle af programmørerne der holder sig mest til at
emulere de gamle 8-bit spil - Jarek og Reip f.eks. Selv venter jeg på
Olivier Galiberts Sega Rewrite...(Yeah right og Bryan McPhail
arbejder jo på TX-1 (Buggy Boy hardware, det skal nok blive
interessant. Og så synes jeg det er spændende at følge med i hvordan der
arbejdes på at bryde krypteringerne på spillene, dumpe MCU data osv. Men
der er godt nok ikke meget 'action', selvom der aldrig har været så
meget som nu. dev teamet er på vej til at få fat i en BP 1400/84 micro
programmer som kan dumpe MCU data og andre spændende ting, og David
Widel arbejder på at dekryptere Z80 kode. En 'ny' fyr ved navn Derrick
Renaud har lavet noget helt fantastisk arbejde med 'rigtig' emulering af
analog lyd, f.eks i Asteroids. Så selvom der er alt for meget fokus på
nyere 3D spil som ingen kan køre alligevel, så sker der altså også noget
med emuleringen af de gamle ting.

> [...]
> held med at videreføre gruppen til fordel for jer selv og alle
> nytilkomne, men det bliver altså nu engang uden min deltagelse.

Det virker bestemt ikke arrogant eller afvisende, jeg forstår
fuldstændigt hvad du siger.
Held og lykke fremover og tak fordi du kørte FAQ'en så længe, jeg tror
bare jeg vil lade dig 'hvile i fred' om jeg så må sige

MVH

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Ole Lüchau

Dato : 14-02-04 12:39

Find nemo

Fra : Jane

Dato : 16-02-04 14:42

S. Sørensen skrev i <news:c0g8vm$amp$1@news.net.uni-c.dk>:

> butikkerne endnu. Nogen der har nogen vældigt gode forslag?

wetrix måske?
http://wetrix.zedtwo.com/

Jane