Intel D845PEBT2 og SATA
Fra : Joe

Dato : 12-02-04 13:53

Jeg har sådan et bundkort samt har jeg to serielle harddiske (og kun de to
diske i). Jeg køre RAID1 på diskene. Jeg har det problem, at når jeg slukker
min computer (f.eks. slukker den om aftenen når jeg går i seng og starter
den igen om morgenen), at den så oftes ikke kan se den éne af sine to
serielle harddiske. Det giver selvfølgelig problemer i og med at RAID'et
pludseligt er ødelagt.

Er der andre der har dét problem? Jeg har fået skiftet bundkort tre gange og
har fået skiftet harddisk 2 gange.

Fra : JK

Dato : 12-02-04 15:45

On Thu, 12 Feb 2004 13:53:01 +0100, "Joe" <joe@nowhere.xyz> wrote:

> [...]
>pludseligt er ødelagt.
>
>Er der andre der har dét problem? Jeg har fået skiftet bundkort tre gange og

Er raid1 ikke bare en spejling. Så det betyder vel bare, at din raid
spejling ikke er ajour, og derfor ikke giver den fulde sikkerhed.

Det er raid0, der en stripe-formatting. Her vil tab af een disk
medføre tab af alle data. Men får til gengæld en kraftig performance
forbedring.

Kan du ikke genetablere raid igen ?

hilsen

John

Fra : Joe

Dato : 12-02-04 15:53

> Kan du ikke genetablere raid igen ?

Jo, men det er jo ikke planen, at man skal rebuilde RAID hver gang man
genstarter. Endvidere er problemet der også selv om man ikke køre med RAID =
man mister en disk i Windows.