Vilkår for køb af telefon i Tele Danmark B~
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 19:01

Hejsa!

Jeg har netop fået reklameavisen fra TeleButikken ind af døren (eller
Tele Danmark Butikken som det åbenbart hedder nu).

De har en del mobiltelefoner til salg, og umiddelbart kunne jeg ikke
finde nogle betingelser, om at man samtidig med telefonen hæfter sig
til et abonnement. Der plejer at stå en lille stjerne ved beløbet, og
en forklaring af denne stjerne et andet sted på siden.

Der er dog ingen stjerner eller markeringner, og selvom jeg fandt
noget med "Find vore vilkår og betingelser på side 15", så undrede jeg
mig. Umiddelbart kigger man jo ikke efter sådanne ting, hvis der er
ikke er henvist til dem omkring prisen/annoncen for den enkelte
telefon - og det står ikke ligefrem med store bogstaver?

Skal TDC/VIC/Whatever ikke skrive det tydeligere? Jeg troede lige jeg
kunne få en billig mobiltelefon uden abonnement.

FUT: dk.forbruger

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.