S- R-sætninger for brom
Fra : Peter F. Stenkilde

Dato : 12-02-04 11:40

Hej
Nogen der kender S- og R-sætningerne for ren brom, eller kender et sted hvor
man kan finde dem?

Det må vel være her man skal spørge...
Med venlig hilsen Peter F. Stenkilde

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 12-02-04 17:52

"Peter F. Stenkilde" wrote:

> Nogen der kender S- og R-sætningerne for ren brom, eller kender et sted hvor
> man kan finde dem?

I den blå »Databog fysik kemi« står der: Tx C; R:26-35 S:7/9-29;
Man slår op i kapitler »Data for uorganiske forbindelser«.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Thomas Demant

Dato : 12-02-04 21:31

> I den blå »Databog fysik kemi« står der: Tx C; R:26-35 S:7/9-29;
> Man slår op i kapitler »Data for uorganiske forbindelser«.
I det tilfælde at man har smidt den væk og ikke vil rydde op før i morgen
(ah.... måske jeg venter til en anden dag ;)), kan man gå ind på
http://www.kiros.dk/ og se på Kiros Navigator - det er "Kemisk Instituts
Register Over Sikkerhedsdata" fra Aarhus Universitet.
Lige til, hvis man alligevel har computeren tændt.

--
Thomas

Fra : Peter F. Stenkilde

Dato : 12-02-04 22:43

"Thomas Demant" skrev:
> [...]
> Register Over Sikkerhedsdata" fra Aarhus Universitet.
> Lige til, hvis man alligevel har computeren tændt.

Mange tak. Har fundet det jeg ledte efter Glimrende "opslagsværk"
Med venlig hilsen Peter F. Stenkilde

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 13-02-04 16:18

Thomas Demant wrote:

> http://www.kiros.dk/ og se på Kiros Navigator - det er "Kemisk Instituts
> Register Over Sikkerhedsdata" fra Aarhus Universitet.
> Lige til, hvis man alligevel har computeren tændt.

Smart. Der står en del; om brom dette:
http://www.kiros.chem.au.dk/cgi-bin/navigator.pl?key=149

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)