åbne side, som automatisk får opdateret 2 ~
Fra : Simon Rasch

Dato : 12-02-04 11:15

Jeg skal fra page1.htm kunne komme til page2.htm, men afhængigt af hvilket
link man bruger på page1.html, skal iframe a og b have indlæst forskellige
sider når page2.htm åbnes. Hvordan gør man det ?

Jeg går ud fra at det skal være med php eller asp?

Page1 er en slags grafisk præsentation af af menuen i page2.htm. De 2 sider
indeholder altså identiske links, som hver henter 2 nye sider ind i de 2
iframes på page2.htm

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Simon

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-04 11:37

Simon Rasch skrev:

> [...]
> iframe a og b have indlæst forskellige sider når page2.htm
> åbnes. Hvordan gør man det ?
>
> Jeg går ud fra at det skal være med php eller asp?

Det vil i hvert fald være en oplagt mulighed. I begge sprog kan du
benytte querystring-parametre til at specificere hvilke undersider
der skal hentes:

Hvis du vil have hjælp til den kode der håndterer querystringen,
kan du spørge i den relevante gruppe:

Php: <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php>
Asp: <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp>

Hvis du ikke har adgang til serversidesprog, kan du lave noget der
ligner med javascript. I det tilfælde skal du fortsætte i gruppen
om javascript: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Simon Rasch

Dato : 12-02-04 13:22

> Jens Gyldenkærne Clausen

Tak for hjælpen.

Nu kan jeg vurdere hvad der er mest hensigtsmæssigt for mig...

Simon

Fra : Ewan

Dato : 16-02-04 09:48

"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sider når page2.htm åbnes. Hvordan gør man det ?
>
> Jeg går ud fra at det skal være med php eller asp?

Et lille JavaScript er løsningen (vær' opmærksom på at det skal stå i
HEAD'en):

<script language="JavaScript">
<!--
function changePages(frame1URL,frame2URL,frame3URL) {
parent.frame1.location.href=frame1URL;
parent.frame2.location.href=frame2URL;
parent.frame3.location.href=frame3URL;
}
-->
</script>
</HEAD>

<BODY>
<a
href="JavaScript:changePages('navi.html','doc1.html','doc2.html')">Link_1</a
<a
href="JavaScript:changePages('navi.html','doc3.html','doc4.html')">Link_2</a

<!-- Du kan tilføje lige så mange links du ønsker, som alle åbner to nye
frames -->

Fra : Simon Rasch

Dato : 18-02-04 19:26

> [...]
>
> <script language="JavaScript">
> <!--
> function changePages(frame1URL,frame2URL,frame3URL) {

Jeg har fået det til at virke, men tak alligevel. Jeg skal lige nævne, at
det kun virker hvis scriptet placeres på en af dine frames, ellers skal
'parent' erstattes af 'document'.

Mvh
Simon