Hvad skal det være?
Fra : Martin Faester_

Dato : 12-02-04 01:57

Jeg har haft et aopen og 2 epox bundkort. Aopen kortet kører stadig hos
familien (400mhz amd).
Det første epox 8kta3+ brændte sin 1200mhz amd og det næste epox8kta3+pro,
(amd xp 2000+), får pcen til at fryse op 3 gange efter en koldstart, så epox
skal det næste ikke være.
Jeg kunne tænke mig 2 slots til ata og 2 til ide. 5 pci og 1 agp 8x.
Gerne et kort der kan tage flere typer ram. AMD cpu. Prisen gerne under 1500
kr.
Nogle forslag som f.eks. er et Asus?

--

All messages in/out are scanned with NAV2004.

Mvh.
Martin Fæster

Fra : Bach|DK|

Dato : 12-02-04 09:14

> Jeg kunne tænke mig 2 slots til ata og 2 til ide. 5 pci og 1 agp 8x.
> Gerne et kort der kan tage flere typer ram. AMD cpu. Prisen gerne
> under 1500 kr.
> Nogle forslag som f.eks. er et Asus?

Jeg bruger selv A7N8X Deluxe sammen med en Barton 2500+ og det fungere
fortrinligt. Ikke haft nogen problemer endnu. Kan varmt anbefales. Hvis
du er interesseret kan du se nærmere hvad jeg har af hardware på min
hjemmeside.

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-02-04 15:45

Bach|DK| wrote:
> Jeg bruger selv A7N8X Deluxe

Det gør jeg også og er fuldt tilfreds.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Martin_Faester

Dato : 16-02-04 01:34

Jeg bruger selv A7N8X Deluxe sammen med en Barton 2500+ og det fungere
> fortrinligt. Ikke haft nogen problemer endnu. Kan varmt anbefales.--
> Michael Bach
ICQ#: 56140045

Jeg glemte at sige at jeg vil værdsætte en amd på 2Ghz. Jeg har set din
hjemmeside og den ser da meget godt ud selvom den lige er opsat.

Martin
www.htmltips.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 09:18

Martin Faester_ wrote:
> det næste epox8kta3+pro,
> (amd xp 2000+), får pcen til at fryse op 3 gange efter en koldstart

Problemer ved koldstart skyldes ofte PSU'en..

Fra : Martin_Faester

Dato : 16-02-04 01:30

> Problemer ved koldstart skyldes ofte PSU'en..

Det er vel muligt. PSUen har engang (da den var ny), stået hen uden at
blæseren kørte, den var skruet for langt ned. Efter 15 timer lugtede der
brændt og det blev fixet der, ved at skrue rpm op igen. Jeg har kørt med den
lige siden. Der er Max Power Doc 5 påsat, som viser at 5 og 12 volt er ok
indenfor 21 millivolt.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 11:55

Martin_Faester wrote:

> Det er vel muligt. PSUen har engang (da den var ny), stået hen uden at
> blæseren kørte, den var skruet for langt ned. Efter 15 timer lugtede der
> brændt og det blev fixet der, ved at skrue rpm op igen.

Det har nok forkortet dens levetid væsentligt.

> Jeg har kørt med den lige siden.

Hvor længe er det siden?

> Der er Max Power Doc 5 påsat, som viser at 5 og 12 volt er ok
> indenfor 21 millivolt.

Dvs. et måleapparat?
Det kan stadig godt passe, at spændingerne er ok når PSU'en først har
været tændt et par sekunder.
Hvis der leveres ustabil spænding i startøjeblikket, vil det give "sort
skærm" indtil man trykker reset en eller evt. et par gange.
Problemet bliver kun værre med tiden..