Konverter Slot > 370 pins LuckyStar Turbo-~
Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-02-04 00:29

Hej i gruppen.

Jeg har en konverter card, som hedder Turbo-370 Card rev. 1,1.
Jeg har fundet lidt om kortet på en kinesisk side, ved at søge på google.
Der står LS på en label, som jeg tror står for LuckyStar.
Men det er den som er på et billede nederst på nedstående link.

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/990612/newitem.html

Men det er kun billedet jeg kan se og forstå.

Er der nogen som har en manual eller lign. til denne adapter ??

Eller bare ved hvordan jeg skal jumpe den ?

Der er en jumper til volt ( 1,30 - 3,50 Volt )
Og der er en jumper til Turbo 66 ??

Skal jumper for volt stilles efter bundkortets
eks. laveste volt understøttelse ??
Eller efter cpuéns volt ??

Hvornor skal jumper " TURBO 66 " være i ??

På forhånd tak.

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-02-04 00:32

Fandt lige et link mere ??

http://www.arrows.ne.jp/ssc/turbo370/turbo370.htm

--
MVH. Allan / Kolding

KLIP

Fra : JK

Dato : 12-02-04 12:47

On Thu, 12 Feb 2004 00:28:39 +0100, "Allan / Kolding"
<bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> wrote:

> [...]
>eks. laveste volt understøttelse ??
>Eller efter cpuéns volt ??
>
>Hvornor skal jumper " TURBO 66 " være i ??

På dit sidste link står jo: jumper på "turbo 66" for 66 MHz og off for
100 MHz. Det er fsb der menes.

Man har fsb 66, 100 og 133. Den kan ikke jumpes for fsb133.

Det er da også klart med spændingsjumperne. Hver jumper kan stå i 1-2
eller 2-3 eller helt af (0). Jeg kan læse noget 2-3 på adapteren.

Nu ved jeg ikke hvad, du skal bruge den til.

Den dur til fcpga cpu'er, og ikke tualatins der er fcpga2.

Tualatin cpu'er kan man jo stadig købe (compumail), men de kan ikke
køre på den adapter, går jeg stærkt ud fra.

www.qxl.dk kan du finde brugte cpu'er af typen Plll coppermine, som
du kan bruge, når de ikke er for fsb133. Coppermines kender man ved at
deres spænding, Vcore, er omkring 1.7 volt. Tualatins ligger helt nede
på 1.5 volt.

hilsen

John

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-02-04 17:11

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du kan bruge, når de ikke er for fsb133. Coppermines kender man ved at
> deres spænding, Vcore, er omkring 1.7 volt. Tualatins ligger helt nede

Det er et MSI 6119 bundkort, den skal side i, som understøtter Cppermine
cpuér.
Dog skriver MSI at ved fsb 133 kører den kun fsb 100,
i deres manual for bundkortet !
Kan nu ikke helt forstå det da linket viser fsb133.
Måske det er en Bios update, som gør det.
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=105

Eks. 1000 mhz / 133 > 100 X 7,5 = 750 mhz.
Men nu sætter jeg bundkortet i og ser hvad der sker.
Har en 366 / 66 at prøve med.

Tror jeg har fundet ud af det,
så tak for hjælpen.

Allan / Kolding