Spørgsmål om Edderkoppen
Fra : Janni Jensen

Dato : 11-02-04 22:07

Kære læsere,

Jeg har lige set afsnit 1+2 af Edderkoppen på video.

Der er nogle ting, jeg ikke forstår i filmen, så jeg tænkte på, om I kan
hjælpe?

Det skal lige siges, at jeg ikke har set afsnitne 3,4,5,6 endnu, så hvis
der er noget, som bliver afklaret senere, så endelig ikke afslør noget=)

* Hvorfor vil Væsel hjælpe med opklaring? Afsnit 1 starter jo med,
at han er mellemmand for sprut salg.

* Eva er jo forelsket i Bjarne, men viser det kun, når de er alene. Når
der er andre, så er hun nærmest kold og giver Bjarne nogle virkelig
dårlige opgaver. Hvorfor er hun på den måde?

* Lige inden ligene bliver fundet, så har Eva og Bjarne en samtale:

Eva: Bjarne, du har et problem.
Bjarne: Har jeg det?
Eva: Ja.. Du er blind over for tilværelsen. Her står der f.eks. en sød pige
og prøver at skabe lidt kontakt, men uha nej...

Efter samtalen skubber Bjarne til nogle bøger, så de falder på gulvet.
Hvor gør han det?

* Og tilsidst, hvorfor undgår Bjarne hele tiden Eva?

Jeg glæder mig til at se, de næste afsnit.

Knus,
Janni

Fra : Hans volkemann

Dato : 12-02-04 16:18

Janni whote:
> [...]
> der er noget, som bliver afklaret senere, så endelig ikke afslør noget=)
>
> * Hvorfor vil Væsel hjælpe med opklaring? Afsnit 1 starter jo med,

For at tjene penge.

> * Eva er jo forelsket i Bjarne, men viser det kun, når de er alene. Når
> der er andre, så er hun nærmest kold og giver Bjarne nogle virkelig
> dårlige opgaver. Hvorfor er hun på den måde?

Hun vil vel ikke vise, at hun er forelsket i ham i offentligheden. Ellers er
det vel en typisk pigeting, du må du bedre kan svare på

> [...]
> og prøver at skabe lidt kontakt, men uha nej...
>
> Efter samtalen skubber Bjarne til nogle bøger, så de falder på gulvet.

Den ved jeg ikke. Men han er vel frusteret over noget (kan ikke lige huske
scenen)
> * Og tilsidst, hvorfor undgår Bjarne hele tiden Eva?

Han er ikke forelsket i hende. Jeg tror hun virker for "konet" til ham, og
han vil hellere have politikommisærens datter

Fra : Janni Jensen

Dato : 13-02-04 00:18

> Hun vil vel ikke vise, at hun er forelsket i ham i offentligheden. Ellers er
> det vel en typisk pigeting, du må du bedre kan svare på

Jeg er nok lidt mand'et på det område=) Men der kommet en meget god
forklaring af KNL.

> Den ved jeg ikke. Men han er vel frusteret over noget (kan ikke lige huske
> scenen)

Jeg er ret sikker på, at det har noget at gøre med, at Bjarne ikke selv
synes han er blind. Bøgerne som han skubber til står nydeligt på et bord
med orden, så jeg tror også det har noget at gøre med, at ikke det hele
skal være så perfekt....?

Jeg er stadig meget itvivl, men der er helt sikkert tænk meget over
scenen, og hvorfor den lille bi-ting skulle med.

> Han er ikke forelsket i hende. Jeg tror hun virker for "konet" til ham, og
> han vil hellere have politikommisærens datter

Det havde jeg lige glemt=)

Tak.

Knus,
Janni

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 12-02-04 19:46

> * Eva er jo forelsket i Bjarne, men viser det kun, når de er alene. Når
> der er andre, så er hun nærmest kold og giver Bjarne nogle virkelig
> dårlige opgaver. Hvorfor er hun på den måde?

Eva's ved jo godt at Bjarne ikke er specielt populer på politigården,
specielt hos hendes far (Politimesteren).
Derfor er det måske ikke den bedste ide for hende at flørte med Bjarne i
fuld offentlighed !

MVH

Morten

Fra : KNL DtP

Dato : 12-02-04 22:38

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:XRPWb.4775$MG3.149@news.get2net.dk...

> Eva's ved jo godt at Bjarne ikke er specielt populer på politigården,
> specielt hos hendes far (Politimesteren).

Eva Lunds far er ikke Politimester Gordan (Peter Steen). Hans datter hedder
Lisbeth (Stine Stengade) og er skuespiller.

> Derfor er det måske ikke den bedste ide for hende at flørte med Bjarne i
> fuld offentlighed !

Bjarne er den yngste og laveste rangerende journalist på avisen. Det er ham
der bliver lavet sjov med til redaktionsmøderne, og det er ham der får de
ringeste historier. Derfor tror jeg ikke, at Eva synes det er passende at vise
sine følelser for ham i al offentlighed. Hun er jo trodst alt redaktionschef,
eller nogen i den stil. Da hun, i et forsøg på at gøre Bjarne jaloux,
kortvarigt kaster sin kærlighed på journalisten Gylling (Klaus Bondam), har
hun ingen problemer med at offentliggøre forlovelsen.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Janni Jensen

Dato : 13-02-04 00:23

> [...]
> sine følelser for ham i al offentlighed. Hun er jo trodst alt redaktionschef,

Den havde jeg ikke gennemskuet! Det var da et herligt sted at arbejde=)

> Da hun, i et forsøg på at gøre Bjarne jaloux,
> kortvarigt kaster sin kærlighed på journalisten Gylling (Klaus Bondam), har
> hun ingen problemer med at offentliggøre forlovelsen.

Ja, så er det noget andet. Piger!

Du ved ikke tilfældigvis noget om scene med bøgerne vel?=)

Tak for hjælpen.

Knus,
Janni

Fra : KNL DtP

Dato : 13-02-04 12:08

"Janni Jensen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Du ved ikke tilfældigvis noget om scene med bøgerne vel?=)

Jeg må tilslå, at jeg ikke lige kan huske scenen, men det virker da som om, at
at Bjarne bare vil slippe af med Eva - og ved bevist at skubbe bøgerne på
gulvet, får han et kortvarigt pusterum fra Evas talestrøm. De replikker du har
citeret understøtter også denne "terori".

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Janni Jensen

Dato : 13-02-04 12:55

> [...]
> gulvet, får han et kortvarigt pusterum fra Evas talestrøm. De replikker du har
> citeret understøtter også denne "terori".

Eva er gået på det tidspunkt. Det er noget han gør bagefter, så det kan
ikke helt være det...

Knus,
Janni

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 13-02-04 13:57

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hedder
> Lisbeth (Stine Stengade) og er skuespiller.

Så har jeg husket forkert, beklaer !