OSS
Fra : Karina og Christian

Dato : 11-02-04 21:54

Hejsa gruppe

Har vi - altså hundegruppen - egentlig en OSS (ofte stillede spørgsmål)?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-02-04 03:17

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message
> Hejsa gruppe
>
> Har vi - altså hundegruppen - egentlig en OSS (ofte stillede spørgsmål)?
>
> Med venlig hilsen
> Karina

Nej, jeg prøvede at ta' initiativ til at lave en med hjælp fra gruppens
brugere, men der var manglende opbakning mener jeg eller også ramlede det
sammen med at min datter var igennem en større operation
(http://www.flatcoated-retriever.dk/op.htm), det kan jeg ikke lige huske...
Jeg vil dog stadig gerne lægge web-plads og tid i det hvis nogen vil gi' en
hånd med...?!

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-02-04 22:24

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
[klip]
> Nej, jeg prøvede at ta' initiativ til at lave en med hjælp fra gruppens
> brugere, men der var manglende opbakning mener jeg eller også ramlede det
> sammen med at min datter var igennem en større operation

Efter alt at dømme k - ud fra tilbagemeldingerne i denne tråd - unne det
godt lyde til at være opbakningen, der manglede.

> [...]
huske...
> Jeg vil dog stadig gerne lægge web-plads og tid i det hvis nogen vil gi'

Jeg vil gerne hjælpe til med det, jeg nu kan. Hvor mange behøver vi mon at
være?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-02-04 22:35

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message

> Jeg vil gerne hjælpe til med det, jeg nu kan. Hvor mange behøver vi mon at
> [...]

Jammen jeg tror først og fremmest at vi fælles i gruppen skal finde ud af
hvilken spørgsmål der er ofte stillede og efterfølgende skal vi nok nedsætte
en lille gruppe på max 5 personer til at varetage de endelige svar på
spørgsmålene. Spørgsmålene kan i første omgang postes her inde hvor folk så
kan gi' deres bud på svar, men grunden til at udvalget af dem der udformer
de endelige svar ikke skal være større end max 5 personer er at oddsene for
at vi i en så stor gruppe kan blive enige om svar er meget få. Det ses altid
i gruppearbejde at mindre grupper arbejder mere effektivt end større
grupper...
Det kunne nu være lækkert med en side som news:dk.fritid.dyr.kat har men
mine programmerings-evner rækker slet slet ikke så langt!

Nå, men forslag til OSS:

Hvilken race skal jeg vælge?
*Denne vil indeholde tips til hvad man skal se på når man vælger hund samt
links til sider hvor hunderacer er beskrevet og evt. dog-selector sider...

Min hund kan ikke være selv hjemme
*Tips til hvordan man kan træne det

Min hund tisser inde
*Tips til hvordan man kan træne det

Min hund trækker
*Tips til blablabla

Tæver og drægtighed
*Hvornår bør en tæve tidligst blive drægtig, hvornår bør hun senest få sit
første kuld og hvornår bør hun ikke længere få hvalpe. (DKK's etiske regler
er fine på nær deres "Tævens 2. løbetid" da dette kan betyde at hunde på
12-15 mdr. i princippet er ok at gøre drægtige hvilket jeg så ikke mener...)

Dejligt du vil hjælpe!

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-02-04 23:59

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
[klip]
> Jammen jeg tror først og fremmest at vi fælles i gruppen skal finde ud af
> hvilken spørgsmål der er ofte stillede

Ja, det er jo et spørgsmål, der er forholdsvis til at gå til - det kræver
lidt gravearbejde tilbage i gruppen - og så til at læse igennem og notere,
når nogle spørgsmål går igen.

> [...]

altid
> i gruppearbejde at mindre grupper arbejder mere effektivt end større

Enig.

> Det kunne nu være lækkert med en side som news:dk.fritid.dyr.kat har men
> mine programmerings-evner rækker slet slet ikke så langt!

Jeg kan se, om jeg kan tale et godt ord med manden her i huset, hvis han da
har tid. Han har halvgode evner i den retning

> Nå, men forslag til OSS:

Rigtig gode forslag.

Dertil kan vi måske lægge:

"Jeg skal af med min hund"
Bud på nogle forskellige formidlingssteder

"Hvordan kan jeg aktivere min hund ude og inde?"
Forskellige råd gives

"Hvornår kommer min hunhund i løbetid?"
Bla bla

"Hvor gammel bør en hvalp være, før den flytter hjemmefra?"
Bla bla

"Min hund trækker, når vi går tur. Hvad gør jeg?"
Bla bla

"Må jeg gå tur med min hund, uden den er i snor?"
Bla bla

"Hvem har ansvaret, hvis min hund bider en anden hund?"
Bla bla

"Hund og kat sammen - går det an?"
Bla bla

"Generelt om foder"
Bla bla

"Hunde og fyrværkeri"
Bla bla

Nå, men det kunne jeg vist blive ved med, kan jeg se

> Dejligt du vil hjælpe!

Jamen det vil jeg helt sikkert. Det *kan* da ikke passe, at vi her i gruppen
ikke også skal have en OSS

Karina

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-02-04 00:07

Hejsa
kanon god ide. Men problemet med dette er, at der er masser af forskellige
holdninger her i gruppen til samme emne. Hvad vil du gøre ved det?
Meget er bestemt ved lov osv, som f.eks. en hund skal være 8 uger før den må
tages fra moderen osv.
Men træning, det kan jeg love for, at vi gør forskelligt men når aligevel
frem til samme resultat.

Mvh. Brian

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-02-04 00:13

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> kanon god ide. Men problemet med dette er, at der er masser af forskellige
> holdninger her i gruppen til samme emne. Hvad vil du gøre ved det?

Jamen det ved jeg ikke lige, hvad jeg vil gøre ved. Min ide var umiddelbart
at se de svar igennem, de forskellige deltagere har givet og så få givet
udtryk for, at der er mange måder at gøre en given ting på - uden at
fremhæve det ene frem for det andet.

En OSS er jo ikke udtryk for min eller din holdning alene, men skal for så
vidt det er muligt - ideelt set - repræsentere alle gruppens brugere og
deres holdninger.

> Men træning, det kan jeg love for, at vi gør forskelligt men når aligevel
> frem til samme resultat.

Jo, det forstår jeg ikke helt, hvorfor du har behov for at fremhæve. Det er
ikke noget, tror jeg, der kommer bag på nogen her - at vi alle gør tingene
forskelligt. Det der er kunsten er at få denne forskellighed frem i lyset.
Det har man gjort i andre grupper, og det må (måske) også kunne være i hvert
fald delvist muligt her.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-02-04 14:10

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message

> Men træning, det kan jeg love for, at vi gør forskelligt men når aligevel
> frem til samme resultat.

Både mht. træning og fodring er vi alle nødt til at se ud over vores eget
foretrukne og sige hvad der generelt er godt. Ang. foder kan vi forklare
hvad man skal kigge efter på posen og hvordan man kan se om sin hund trives.
I trænings-spørgsmålene kan vi vist alle blive enige om éen ting og det er
at med fysisk vold kommer man ingen vegne og at mental lederskab er vejen
frem. Tror begge disse er spørgsmål vi ikke skal gå for meget i dybten med
eller alternativt til konkrete spørgsmål komme med flere forslag til hvordan
man kan lære sin hund det-og-det...

Rinnie

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-02-04 15:12

Hejsa

> [...]
> frem. Tror begge disse er spørgsmål vi ikke skal gå for meget i dybten med
> eller alternativt til konkrete spørgsmål komme med flere forslag til

Det er det jeg mener. Med hunde og med mennesker er der ingen facitliste.
Det med vold og lederskab kan vi f.eks. ikke blive helt enige om. Men hvis
nogle har lyst til at lave en sådan, så er det fint for mig. Den vil blot
blive meget mangelfuld og unuanceret, men go for it, hvis det er vigtigt for
dig.
Det med ernæring og den slags ting kan nok lettere sættes i bås og så
alligevel ikke. Har du f.eks. hørt om den nye foderstil barf? Der spiser
hundene rå mad. Nej dette område indeholder simpelthen for mange forskellige
måder at gøre tingene på. Men ok lidt er bedre end ingenting.

Mvh. Brian

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-02-04 15:47

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Det er det jeg mener. Med hunde og med mennesker er der ingen facitliste.

Nej, det er vi enige om, men følger man dit ræssonement, vil det være de
færreste grupper, der overhovedet kan have en OSS, for meningerne er mange
omkring stort set hvert eneste emne. Det betyder ikke, at eksempelvis
juragruppen ikke har en OSS.

> Det med vold og lederskab kan vi f.eks. ikke blive helt enige om.

Nu er det ikke en OSS'ens opgave at opmuntre til ulovlig adfærd. Og at udøve
vold over for et dyr eller et menneske er ulovligt. Ønsker folk at gøre det,
må det være et mellemværende mellem dem og politiet.

> [...]
> blive meget mangelfuld og unuanceret, men go for it, hvis det er vigtigt

Det var dog en destuktiv (og nedladende) holdning over for et stykke
arbejde, der end ikke er blevet ført ud i livet.

> Det med ernæring og den slags ting kan nok lettere sættes i bås og så
> alligevel ikke. Har du f.eks. hørt om den nye foderstil barf?

Jeg tror, de fleste af gruppens faste deltagere kender til den fodermetode.
Hvor vil du hen med det?

> Men ok lidt er bedre end ingenting.

Jamen tak for din positive indstilling og konstruktive bidrag til debatten.

Karina

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-02-04 17:10

Hej

> [...]
> færreste grupper, der overhovedet kan have en OSS, for meningerne er mange
> omkring stort set hvert eneste emne. Det betyder ikke, at eksempelvis
Jamen jura er jo netop et område, hvor man har det der kaldes retspraksis at
forholde sig til. Det er det, som gør, at domme gerne skulle falde sådan
nogenlunde ens ud ved ensartede sager.
Derfor giver det bestemt mening at de har sådan en.

> [...]
det,
> må det være et mellemværende mellem dem og politiet.
Hvor står det, at det er ulovligt at udøve vold imod en hund. Hvor ligger
grænsen? Det er jo vold at rykke i en hundesnor vil nogle postå, mens andre
vil sige, at det er en måde at irettesætte sin hund på. Det er der jeg mener
at nuancerne er meget meget forskellige blandt os her i gruppen. Men man
kunne så i stedet for selv at skrive meninger ned måske samle nogle gode
links til steder, som behandler netop disse spørgsmål og så er det jo op til
gruppen, som laver faqen hvilke sider der skal linkes til.

> for
>
> Det var dog en destuktiv (og nedladende) holdning over for et stykke
> arbejde, der end ikke er blevet ført ud i livet.
Hmm ja det var det måske nok. Men sådan er tonen nu desværre ofte her på
usenet og det kan man let forfalde til. Man bliver let miljøskadet, hvis du
forstår?
Jeg trækker således ovennævnte udtalelse tilbage.

> Hvor vil du hen med det?

Nå nu er paraderne oppe huh? Men det er jeg jo selv skyld i. -
Jo jeg vil bare sige, hvis man vil fortælle om fodring skal man jo gerne
rundt omkring mange emner. Det gør det sgu ikke med at skrive Royal canin
henover det hele.

> Jamen tak for din positive indstilling og konstruktive bidrag til
debatten.

heheh Var da så lidt.

Mvh. Brian

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-02-04 17:35

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Jamen jura er jo netop et område, hvor man har det der kaldes retspraksis
at
> forholde sig til.

Nu er Danmark ikke et Common Law-land, så der er andet end retspraksis at
forholde sig til Og i øvrigt er det langt fra alle domme, der på nogen
måde kan tillægges præjudikatsvirkning.

> Det er det, som gør, at domme gerne skulle falde sådan
> nogenlunde ens ud ved ensartede sager.
> Derfor giver det bestemt mening at de har sådan en.

Nu har jeg læst jura i snart 5 år, og det er endnu ikke lykkedes mig at
finde det nok så berømmede facitliste. I modsætning til, hvad mange tror, så
er jura altså /ikke/ nogen eksakt videnskab. Jurister er sjældent enig om
noget som helst, så i en OSS til jura vil du stort set kunne opstille lige
så mange meninger om tingene, som du ville kunne i en hundegruppe. Alligevel
har man i juragruppen en OSS, og det vil man efter min mening også fint
kunne have her. Den nærmere udformning af en sådan, kan vi så diskutere.

> Hvor står det, at det er ulovligt at udøve vold imod en hund.

I dyreværnsloven.

> Hvor ligger
> grænsen? Det er jo vold at rykke i en hundesnor vil nogle postå, mens
andre
> vil sige, at det er en måde at irettesætte sin hund på.

Hehe - I rest my case. Vil du ikke bare finde retspraksis på området, for at
få løst spørgsmålet? Nej vel? Som du allerede selv nu har besvaret, /er/
jura ikke blot sort og hvidt. Der er derimod masser af mulighed for, at
forskellige holdninger kan gøre sig gældende

> [...]
til
> gruppen, som laver faqen hvilke sider der skal linkes til.

Ja, det kunne man fint gøre.
..
> Hmm ja det var det måske nok. Men sådan er tonen nu desværre ofte her

> usenet og det kan man let forfalde til. Man bliver let miljøskadet, hvis
du
> forstår?

Det kan du tro. Mit svar var ikke stort bedre. Jeg beklager

> [...]
> rundt omkring mange emner. Det gør det sgu ikke med at skrive Royal canin

Nej da. Men det tror jeg nu heller ikke, der er nogen, der lægger op til.
Tværtimod skal vi vel prøve at belyse så mange forskellige meninger, som
muligt, omend det naturligvis bliver umuligt at få alt med - men det har man
heller ikke i andre grupper.

Karina

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-02-04 17:52

Hejsa

> [...]
> Tværtimod skal vi vel prøve at belyse så mange forskellige meninger, som
> muligt, omend det naturligvis bliver umuligt at få alt med - men det har

Ok så.
Jeg er med, hvis det hele ikke kun bliver en gang sukkersød pjat, men også
kommer til at afspejle den virkelige verden.

Sig til, hvis jeg kan bidrage med noget.

Mvh. Brian

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-02-04 21:27

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Ok så.
> Jeg er med, hvis det hele ikke kun bliver en gang sukkersød pjat, men også
> kommer til at afspejle den virkelige verden.

Det er også det, der er meningen. Så godt som muligt at få repræsenteret
alles synspunkter.

> Sig til, hvis jeg kan bidrage med noget.

Det kan du helt sikkert. Og personligt synes jeg, det vil være fantastisk at
have dig med, så du kan holde et kritisk øje med det hele

Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-02-04 21:11

> [...]
> blive meget mangelfuld og unuanceret, men go for it, hvis det er vigtigt

Det er jo tilsyneladende ikke kun mig

> [...]
forskellige
> måder at gøre tingene på. Men ok lidt er bedre end ingenting.

BARF er ikke nyt...

Rinnie

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-02-04 14:29

Hejsa

> BARF er ikke nyt...
>
> Rinnie

Ok det er i hvert fald nyt for mig.

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 08:37

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> "Hund og kat sammen - går det an?"
> Bla bla
>
> "Generelt om foder"
> Bla bla
>
> "Hunde og fyrværkeri"
> Bla bla
>
> Nå, men det kunne jeg vist blive ved med, kan jeg se

Rigtig god ide !

Har lige en mere:

"Hvad skal man anskaffe sig af ting, i forbindelse med køb af hvalp"
Bla bla ( for lige, at gentage Karinas dybdegående svar

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-02-04 10:39

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
[klip]
> "Hvad skal man anskaffe sig af ting, i forbindelse med køb af hvalp"
> Bla bla ( for lige, at gentage Karinas dybdegående svar

Fniiis Men ja, rigtig god ide med det spørgsmål også - og så måske et
lidt mere brugbart svar, end det, jeg har kunnet diske op med

Karina

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-02-04 23:08

Hej alle

en OSS/FQA ville da være fint, men mener måske egentlig at det også skaber
en række problemer.
Så skrevet andet i denne tråd er vi jo sjældent enige om særlig mange ting,
i gruppe findes jo folk lige fra den "gamle"jagt skole til udstillings
pudler. Desuden synnes jeg sjældent at jeg ser at folk ikke får svar på de
mest alm. spørgsmål. Desuden sker der også det ved fqa's at folk ikke kommer
ind i gruppe og oplever det personlige i gruppe. Så eks en person har fået
en ny hvalp første gang vil jeg da heller ha de kommer rigtig ind i gruppe
og så senere kan vidergiver deres erfaringer istedet for bare at komme forbi
en FQA hjemmeside. så måske en egentlig linkside ville være bedre i mine
øjne hvor man fik oplyst de meste brugte hunde sider ville være bedre.

Peter

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-02-04 23:12

"Peter Andersen" <baloonews@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en FQA hjemmeside. så måske en egentlig linkside ville være bedre i mine
> øjne hvor man fik oplyst de meste brugte hunde sider ville være bedre.

Hej igen
på denne hjemmesiden kunne der være en profil af dem der ønsker at
offentligegøre sig selv. Da jeg selv kom ind i denne gruppe gik der jo et
stykke tid før jeg fandt ud af hvem det egentlig var jeg kunne bruge i denne
gruppe. Nogen spørgsmål er eks. meget race specifikt

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-02-04 01:05

"Peter Andersen" <baloonews@hotmail.com> wrote in message
[klip]

> en OSS/FQA ville da være fint, men mener måske egentlig at det også skaber
> en række problemer.

Tja, det er sjældent, der findes noget, der ikke kan rumme et potentielt
problem..

> Så skrevet andet i denne tråd er vi jo sjældent enige om særlig mange
ting,
> i gruppe findes jo folk lige fra den "gamle"jagt skole til udstillings
> pudler.

Ja?

> Desuden synnes jeg sjældent at jeg ser at folk ikke får svar på de
> mest alm. spørgsmål.

Jeg synes, kvaliteten af svarene varierer meget. Ved at lave en OSS (som det
hedder på dansk. FAQ er den engelske betegnelse), kan vi få samlet sammen på
de helt fantatiske svar, der er blevet givet af gruppens medlemmer - også
nogen, der ikke længere deltager i gruppen.

> Desuden sker der også det ved fqa's at folk ikke kommer
> ind i gruppe og oplever det personlige i gruppe.

Det tror jeg ikke nødvendigvis, du har ret i. OSS'en skal være et supplement
til - og ikke en erstatning for gruppen

> [...]
> en ny hvalp første gang vil jeg da heller ha de kommer rigtig ind i gruppe
> og så senere kan vidergiver deres erfaringer istedet for bare at komme

Du når frem til den konklusion, fordi du efter min opfattelse drager den
fejlslutning, at folk ikke vil komme videre fra OSS'en. Det tror jeg nok, de
interessede vil. Dem, der ikke er interessede vil søge at få svar på det
spørgsmål, de har, og så forsvinde igen. Det samme sker allerede nu.

> så måske en egentlig linkside ville være bedre i mine
> øjne hvor man fik oplyst de meste brugte hunde sider ville være bedre.

Jamen forskellige initiativer er da helt velkomne. Jeg vil synes, det ville
være en god ide, hvis du eksempelvis ville lave sådan en side. Det ene
behøver bestemt ikke udelukke det andet.

Karina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-02-04 10:36

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> writes:

> [...]
> Jeg vil dog stadig gerne lægge web-plads og tid i det hvis nogen vil gi' en

Jeg vil såmen også gerne hjælpe, men jeg har ikke den helt store
forstand på den slags ting.

Men jeg har et godt forslag til et punkt i OSS/FAQ'en. Der bør være
noget jura. Både med ansvar overfor andre og forbrugsret. Jeg vil
gerne hjælpe med at skrive sådan et afsnit.

Ellers er der meget hjælp at hente i de ekstisterende OSS/FAQ'er i
dk-hierakiet. Nu er usenet.dk lige nede, så jeg kan ikke linke til
dem, men f.eks. dk.kultur.film har et afsnit med links til
DVD-forhandlere i både ind- og udland, som man har erfaring med. Det
synes jeg vil være en glimrende ide at have med, der er jo flere og
flere der handler over nettet.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-02-04 16:26

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> writes:

> [...]
> færreste grupper, der overhovedet kan have en OSS, for meningerne er mange
> omkring stort set hvert eneste emne. Det betyder ikke, at eksempelvis

Nu er juragruppen faktisk en af de få, hvor der faktisk er en
facitliste. Der er klare definitioner for hvad f.eks. bedrageri[1] er.

Jeg synes det vil være en god ide, med en OSS/FAQ, hvor man kan finde
links til forskellige sider. F.eks. til formidling, dyrlægevagten,
KVL, hunderacer, kennelklubbens side over raceklubberne etc.

Selvom der ikke er et entydigt svar til et spørgsmål, er det ofte et
lige så godt svar med henvisninger til hvor man kan finde mere om et
emne.

Mvh Trine

[1]
Straffelovens §279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at
skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at
fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden
til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller
nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et
formuetab.

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-02-04 16:32

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
[klip]
> Nu er juragruppen faktisk en af de få, hvor der faktisk er en
> facitliste.

Nu har jeg læst jura i snart 5 år, og den facitliste har jeg endnu ikke
fundet.

> Der er klare definitioner for hvad f.eks. bedrageri[1] er.

Klare og klare er nok så meget sagt, men bestemmelsen er der da. Som alle
andre områder udvikles også strafferetten, og der kommer hele tiden nye
eksempler til, hvor man kan komme ud i en gråzone og i tvivl om, hvorvidt
forholdet er omfattet af eksemepvis bedrageribestemmelsen.

Jeg tror, det er en typisk fejlslutning fra folk, der ikke dagligt
beskæftiger sig med jura at forveksle området med en eksakt videnskab, for
det er det så langt fra.

Enig.

Karina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-02-04 23:48

On Wed, 11 Feb 2004 21:53:53 +0100, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>Hejsa gruppe
>
>Har vi - altså hundegruppen - egentlig en OSS (ofte stillede spørgsmål)?

mon ikke du tænker på fundassen det er lidt det samme !
--

1.)Mv. Bo M Mogensen
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-02-04 10:32

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> writes:

> mon ikke du tænker på fundassen det er lidt det samme !

Det er overhovedet ikke lidt af det sammen. I fundatsen står der
beskrevet hvad gruppen er til og ikke til. I en OSS/FAQ står der svar
på nogle af de oftest stillede spørgsmål i gruppen. Alle grupper[1] har
en fundats, ellers var de ikke blevet oprettet.

Mvh Trine

[1] Undtagen de aller ældste