tur til østrig. vinterdæk?
Fra : Nikolaj

Dato : 11-02-04 21:24

Hej med jer.

Hermed min første post til denne gruppe...

Jeg skal i uge 9 til østrig i min mors bil. Det er en fiat punto fra
slutningen af 90'erne som er monteret med alm. dæk. Spørgsmålet er så om jeg
skal investere i at få sat vinterdæk på bilen for at kære derned eller om
jeg skal spare pengene og bruge dem på et liftkort... Min mor har ikke andre
dæk, så der skal købes hvis det er aktuelt.
Jeg har kørt turen sidste år i en anden bil. Det er motorvej hele vejen
bortset fra de sidste 50 km og der var ikke skyggen af sne før til
allersidst (jeg har kæder med)

Jeg vil meget gerne høre hvad mening i har om min situation.

Hvis jeg skal købe dæk (165/65 R 14 79T hedder dem der er på nu) hvor finder
jeg dem så billigst og hvad skal jeg kigge efter. Jeg bor på Nørrebro i kbh.

På forhånd tak

Nikolaj

Fra : alexbo

Dato : 11-02-04 22:07

"Nikolaj" skrev

> Jeg vil meget gerne høre hvad mening i har om min situation.

Jeg ville køre med de nuværende dæk, hvis ellers de har en godt mønster.
Du er jo opmærksom på vilkårende og kan afpasse farten, og med snekæderne
kan du klare evt. problemer.

165/65 14 er en god størrelse til vinterbrug, og en Punto er jo glimrende
til vinterkørsel.
God tur

mvh
Alex Christensen

Fra : Nikolaj

Dato : 12-02-04 18:02

> Jeg ville køre med de nuværende dæk, hvis ellers de har en godt mønster.
> Du er jo opmærksom på vilkårende og kan afpasse farten, og med snekæderne
> kan du klare evt. problemer.

Tak for svaret. Jeg tror også at det bliver den løsning.

> 165/65 14 er en god størrelse til vinterbrug, og en Punto er jo glimrende
> til vinterkørsel.
> God tur

Hvordan er en Punto god til vinterkørsel? Er den bedre end andre biler?

Med venlig hilsen
Nikolaj

Fra : alexbo

Dato : 12-02-04 20:01

"Nikolaj" skrev

> Hvordan er en Punto god til vinterkørsel?

Forhjulstræk, forholdsvis let, et par mand kan skubbe den ud af en snedrive,
nem at håntere, lille vendediameter, jeg synes det er en god vinterbil.
I modsætning til f.eks. en sænket BMW.

mvh
Alex Christensen

Fra : Aslan