ballistic Rudeball
Fra : Gap

Dato : 11-02-04 20:37

Hej

Er der nogen der har ballistic Rudeball i en udgave som kan køre på windows
xp? Evt en ide til hvordan jeg får min gamle udgave til at virke . Jeg har
prøvet at ændre programmet til at køre det i windows 95 med 256 farver og en
mindre skærmopløsning men det virker stadig ikke.

med venlig hilsen

Grethe

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-02-04 01:06

Gap wrote:
> [...]
> virke . Jeg har prøvet at ændre programmet til at køre det i windows
> 95 med 256 farver og en mindre skærmopløsning men det virker stadig

Du kan prøve at søge på det på www.ntcompatible.com - klik på
'compatibility' og find søgeboksen længere nede på siden.

Hvor gammelt er spillet?

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gap

Dato : 12-02-04 07:25

Fra : Gap

Dato : 12-02-04 09:11

ups forkert husket - det er helt tilbage fra 1996.

Mvh.

Grethe

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-02-04 12:33

Gap wrote:
> ups forkert husket - det er helt tilbage fra 1996.
>
> Mvh.
>
> Grethe

Jeg kan slet ikke finde nogen referencer til det spil nogen steder...
Hvem har lavet det, og hvem har udgivet det?

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gap

Dato : 12-02-04 14:00

Her er hvem der har lavet spillet:

Ballistic version 1.0

Program and Design by

Sean P. Price and Rhy E. Thornton of Rude Dog Software.

Copyright 1996 by Rude Dog Software. All rights reserved.

Med venlig hilsen

Grethe

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-02-04 14:34

Gap wrote:
> [...]

> Sean P. Price and Rhy E. Thornton of Rude Dog Software.
>
> Copyright 1996 by Rude Dog Software. All rights reserved.

Rude Dog Software er forsvundet ud i den blå luft.

Hvor meget fylder det? Hvis du emailer mig det, så vil jeg prøve at få
det til at virke. Jeg kan modtage email på ca. 10MB.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-02-04 19:45

Gap wrote:
> [...]
> virke . Jeg har prøvet at ændre programmet til at køre det i windows
> 95 med 256 farver og en mindre skærmopløsning men det virker stadig

Det virker fint under DOSBox, hvis du slår lyden fra - altså ændrer
DIGITAL=YES til no i rudeball.cfg.
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gap

Dato : 12-02-04 23:32

Hej Sune

Først vil jeg sige tusind tak for hjælpen . Dernæst må jeg sige at jeg ikke
kender programmet Dosbox og ikke aner hvad jeg skal gøre - og hvordan man
slår lyden fra.

Mange hilsner

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-02-04 00:18

Gap wrote:
> Hej Sune
>
> Først vil jeg sige tusind tak for hjælpen . Dernæst må jeg sige at
> jeg ikke kender programmet Dosbox og ikke aner hvad jeg skal gøre

Det gjorde jeg heller ikke for et par timer siden, men jeg læste den
medfølgende dokumentation og så var jeg i gang.

Jamen det skrev jeg jo til dig før:

> [...]

Åbn rudeball.cfg (den ligger i rudeballs egen mappe) med et tekstprogram
som f.eks notepad og find linien DIGITAL=YES. Skriv NO i stedet for YES.
Ellers crasher DOSBox med en fejlmeddelelse. Du får lyd i spillet
alligevel med DIGITAL=NO, men kun via PC Speaker emulering. Man kunne
sikkert godt konfigurere sig ud af problemet og få
Soundblaster-emuleringen til at virke men det må være op til dig.

Du kan starte Ballistic Rudeball ved at lave en genvej til DOSBox.exe og
tilføje stien til rudeball.exe på kommandolinjen (alt hvad jeg siger nu
står klart og tydeligt i dokumentationen) - som ser sådan her ud
"C:\mappehvorDOSBOXligger\DOSBox\dosbox.exe"
Når du har lavet genvejen, højreklikker du på den, vælger egenskaber og
på linjen med ovenstående tilføjer du
"c:\mappe(r)hvorBallisticRudeballligger\rudeball.exe" - uden
anførselstegnene!

Så dobbeltklikker du bare på den genvej når du vil spille Ballistic
Rudeball. Åbn og ret i dosbox.conf for at indstille DOSBox til at vise
spillet i fuld skærm og andre ting.

Håber det hjalp, ellers må du skrive igen!

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gap

Dato : 13-02-04 15:12

Hej Sune

Min søn på 16 år har hjulpet mig til at få spillet til at virke ved hjælp af
din forklaring. Så tak for hjælpen.

Mvh.
Grethe