/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hey Bjørn!
Fra : Roberto Saldo


Dato : 11-02-04 15:52


Ævs jeg er forvirret, nu finder jeg sådan en liste på nettet:

TOYOTA CARINA E Stufenheck ( T19 )
1.6 16V (AT190) 85KW (116PS) 1587ccm 12.1994 - 09.1997
1.6 (AT190) 79KW (107PS) 1587ccm 01.1993 - 09.1997
1.6 (AT190) 73KW (99PS) 1587ccm 01.1995 - 09.1997
1.6 (AT190) 78KW (106PS) 1587ccm 10.1995 - 09.1997
1.6 GLI (AT190) 79KW (107PS) 1587ccm 04.1992 - 09.1997
1.8 i 16V (AT191) 79KW (107PS) 1762ccm 01.1995 - 09.1997
2.0 D (CT190) 54KW (73PS) 1975ccm 08.1992 - 01.1996
2.0 GLI (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 04.1992 - 09.1997
2.0 GTi 16V (ST191) 129KW (175PS) 1998ccm 03.1994 - 09.1997
2.0 GTi (ST191) 116KW (158PS) 1998ccm 04.1992 - 02.1994
2.0 i (ST191) 93KW (126PS) 1998ccm 12.1992 - 09.1997
2.0 (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 01.1993 - 09.1997
2.0 TD (CT190) 61KW (83PS) 1975ccm 01.1996 - 09.1997


Jeg hænger mig naturligvis mest i hvad der står ved GLI (98KW).
Kan du huske hvad din skuffede ven kørte i?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


 
 
Ukendt (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-04 09:25

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c0dfic$3j6$1@sunsite.dk...
>
> Ævs jeg er forvirret, nu finder jeg sådan en liste på nettet:
>
> TOYOTA CARINA E Stufenheck ( T19 )
> 2.0 GLI (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 04.1992 - 09.1997
>
> Jeg hænger mig naturligvis mest i hvad der står ved GLI (98KW).
> Kan du huske hvad din skuffede ven kørte i?

Jeg er næsten sikker på at hans er en 97'er... Carina E 2.0 GLi...

Opgivet til 126hk.. hans blev målt til 125.9hk - jeg spurgte efter en
indscanning af effektkurven, men den havde han smidt ud i raseri... ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Roberto Saldo (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 13-02-04 11:38

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0dfic$3j6$1@sunsite.dk...
>
>>Ævs jeg er forvirret, nu finder jeg sådan en liste på nettet:
>>
>>TOYOTA CARINA E Stufenheck ( T19 )
>> 2.0 GLI (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 04.1992 - 09.1997
>>
>>Jeg hænger mig naturligvis mest i hvad der står ved GLI (98KW).
>>Kan du huske hvad din skuffede ven kørte i?
>
>
> Jeg er næsten sikker på at hans er en 97'er... Carina E 2.0 GLi...
>
> Opgivet til 126hk.. hans blev målt til 125.9hk - jeg spurgte efter en
> indscanning af effektkurven, men den havde han smidt ud i raseri... ;)
>

Heh heh :)!

Nu står e'-et for e-konomisk så det undrer jo ikke voldsomt :)

Jeg mener at der findes 2 varianter på det danske marked, een før 96
og een efter. Begge ligger en del under de udenlandske angivelser,
hvorfor ved jeg ikke men det er muligtvis noget miljøhalløj eller bare
overdrivelse.

Biltorvet angiver den tidlige 133hk, 0-100 på 9sek og max 205km/t og
den senere til 126hk, 0-100 på 9.4 og max 200km/t.
Jeg ved ikke hvor de har det fra.

I manualen har jeg efter megen søgen fundet 126hk/183Nm.

Der er åbenbart blevet justeret lidt på materiellet og jeg kommer til
at tænke på den gode Opel 1.6SH/V forvirring.

Det sjove er at Ford gjorde det samme med de først 2.0 Mondeoer,
136hk/175Nm i 1995 og 130hk/176Nm i 1997.

Jeg gætter på at de forsøger at gøre momentkurven så flad som muligt
for at drøje på benzinen, på bekostning af hk der alligevel kun findes
efter 6000o/min.

Skete der noget i 1996??

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Jan Wildau (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wildau


Dato : 13-02-04 14:01

> Biltorvet angiver den tidlige 133hk, 0-100 på 9sek og max 205km/t og
> den senere til 126hk, 0-100 på 9.4 og max 200km/t.

Det er fra Toyota, og det er rigtigt nok.

Jeg mener, forklaringen skal findes i skærpede forureningskrav.

/Jan W Nielsen



Ukendt (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-04 14:46

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c0i8qj$11t$4@news.net.uni-c.dk...

> Der er åbenbart blevet justeret lidt på materiellet og jeg kommer til
> at tænke på den gode Opel 1.6SH/V forvirring.

Selv om der kun er 8 hestes forskel på SV og SH er det absolut ikke den
samme motor. SV er den "lille" blok, og SH er den "store".

> Jeg gætter på at de forsøger at gøre momentkurven så flad som muligt
> for at drøje på benzinen, på bekostning af hk der alligevel kun findes
> efter 6000o/min.
>
> Skete der noget i 1996??

Der er vist noget med noget facelift... Men jeg er ikke helt sikker - de
japanere er ikke dem jeg er bedst til ;)


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Kim Kristensen (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 14-02-04 10:33


"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:402cd503$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0i8qj$11t$4@news.net.uni-c.dk...
>
> > Skete der noget i 1996??
>
> Der er vist noget med noget facelift... Men jeg er ikke helt sikker - de
> japanere er ikke dem jeg er bedst til ;)
>
>
> --
> Mvh Bjørn,
> Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
>
I BILREVYEN 1997 står der at Carina E har fået et facelift som bland andet
skulle indebære kraftigere karosseri, og motorer der er tilpasset de nye
miljøkrav. Det skulle betyde at 1,6 gik fra 116 til 106 hk og 2,0 fra 133 hk
til 126, leanburn på 1,8 fortsatte uændret med 107 hk. Udvendigt blev
kølergrillen i hvert fald ændret, den fik en lodret "pind" på midten og så
gik man også over til dobbelt airbag.

Med venlig hilsen Kim



Roberto Saldo (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 14-02-04 11:09

Kim Kristensen wrote:

> I BILREVYEN 1997 står der at Carina E har fået et facelift som bland andet
> skulle indebære kraftigere karosseri, og motorer der er tilpasset de nye
> miljøkrav. Det skulle betyde at 1,6 gik fra 116 til 106 hk og 2,0 fra 133 hk
> til 126, leanburn på 1,8 fortsatte uændret med 107 hk. Udvendigt blev
> kølergrillen i hvert fald ændret, den fik en lodret "pind" på midten og så
> gik man også over til dobbelt airbag.

Takker!

Den er mærkbart stivere i karossen end svogers 90'er II'er.
Dørene passer også stadig i karossen selvom man hejser et hjul op :)

Mvh
Roberto (Yoda med beskedne 126hk/183Nm men mindre griseri)



Roberto Saldo (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 14-02-04 10:53

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0i8qj$11t$4@news.net.uni-c.dk...
>
>
>>Der er åbenbart blevet justeret lidt på materiellet og jeg kommer til
>>at tænke på den gode Opel 1.6SH/V forvirring.
>
>
> Selv om der kun er 8 hestes forskel på SV og SH er det absolut ikke den
> samme motor. SV er den "lille" blok, og SH er den "store".

Jeg kender godt detaljerne, SV er en opboret 1300 blok med de samme
spinkle trækaksler osv så de kan dele dele ;) og så kan den tåle 95 oktan.

Den har så til gengæld en anelse højere kompression, 10Nm mere og
mangler 8 heste som du siger.

>>Jeg gætter på at de forsøger at gøre momentkurven så flad som muligt
>>for at drøje på benzinen, på bekostning af hk der alligevel kun findes
>>efter 6000o/min.
>>
>>Skete der noget i 1996??
>
> Der er vist noget med noget facelift... Men jeg er ikke helt sikker - de
> japanere er ikke dem jeg er bedst til ;)

Det var nu det med kravene til udstødningen som Jan W. skrev jeg
tænkte på.

Mht facelift osv, 1997 modellen har den pænere indfarvede grill og
hele 2 airbags.

Mvh
Roberto (Yoda med beskedne 126hk/183Nm)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste