Accespoint til Cybercity
Fra : Henning

Dato : 11-02-04 15:25

Jeg skal hjælpe en kammerat med installation af hans CyberCity-adsl.
Jeg havde jo lige overset, at de leverer en kombineret modem/router,
så vores planer om at skifte routeren til en tråløs er gået lidt i
vasken.
Men - kan man ikke bare sætte et almindeligt "dum" accespoint i numsen
af CC-routeren, så er vi kørende? Fandt denne på Edbpriser til 199,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13263. Eller er der andet
anbefalelsesværdigt?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 11-02-04 19:33

somoftes er en kombi model med 4port switch og router og AP indbygget, kun
lidt dyrere end et standalone AP.
så mange gør det at de køber en sådan og blot bruger den som switch med AP
bridge

Men ja, det kan man godt

MVh
Martin

Fra : Henning

Dato : 11-02-04 20:22

On Wed, 11 Feb 2004 19:32:31 +0100, "Martin Bilgrav"
<bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote:

> [...]
>lidt dyrere end et standalone AP.
>så mange gør det at de køber en sådan og blot bruger den som switch med AP

For at bruge den som bridge - hvad kræver det? Som default kører den
oftest som dhcp, firewall osv?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 12-02-04 07:56

> On Wed, 11 Feb 2004 19:32:31 +0100, "Martin Bilgrav"

> For at bruge den som bridge - hvad kræver det? Som default kører den
> oftest som dhcp, firewall osv?

Jeg kender ikke det omtalte produkt, så jeg ved ikke hvad default er.
Det jeg mener er at tager man prisen for et AP og så en AP router,
ogsammenligner, så er der meget lidt forskel sammenlignet med et AP og hvis
man skal købe seperat switch ved siden af AP.

mvh
Martin Bilgrav

Fra : Uni Bull

Dato : 11-02-04 22:08

Martin Bilgrav wrote:
[klip]
> Men ja, det kan man godt

....og det må være det korte, nemmeste og mest korrekte svar ikk'?

Ja, der er andre muligheder. Men da router leveres fra CC skulle den nævnte
199 kroners-ting kunne klare opgaven... ikk'?
--
Uni Bull
København K

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 12-02-04 07:49

"Uni Bull" <wtyxpzqiw@hotmail.com> wrote in message
> [...]
nævnte
> 199 kroners-ting kunne klare opgaven... ikk'?

Alt kan lade sig gøre - det er blot et spørgsmål om penge.
Men jeg har klart indtrykket af Henning ikke ønsker at investere flere
tusind kroner i noget andet udstyr.
Problemet består i at der benyttes ATM25 interface og hans adsl altså ikke
er leveret med ethernet grænsesnit.
Hvis du kender til soho produkter der kan løse opgave, må du meget gerne
fortælle om det.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Uni Bull

Dato : 12-02-04 10:20

Martin Bilgrav wrote:
> Alt kan lade sig gøre - det er blot et spørgsmål om penge.
> Men jeg har klart indtrykket af Henning ikke ønsker at investere flere
> tusind kroner i noget andet udstyr.

Vi er helt enige - præcis min opfattelse... Billigst og nemmest!

> Problemet består i at der benyttes ATM25 interface og hans adsl altså
> ikke er leveret med ethernet grænsesnit.

Øhh - hvilken posting er jeg gået glip af?
CC-router/skillefilter har da netop Eth-tilslutning! (eller tænker du måske
i router?)
Netop derfor skulle et ganske almindeligt AP da kunne løse opgave - nemmest
og billigst for Henning... Ikk'?

> Hvis du kender til soho produkter der kan løse opgave, må du meget
> gerne fortælle om det.

Det er bare starte fra en ende af på edbpriser...

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 12-02-04 13:26

> Martin Bilgrav wrote:> > Alt kan lade sig gøre - det er blot et spørgsmål
om penge.

> Vi er helt enige - præcis min opfattelse... Billigst og nemmest!

> Øhh - hvilken posting er jeg gået glip af?

Det må være den første post.
Citat:"Jeg skal hjælpe en kammerat med installation af hans CyberCity-adsl.
Jeg havde jo lige overset, at de leverer en kombineret modem/router,"

Jeg opfatter det, som at de vil erstatte c677 med en trådløs router eller
andet.
modem/skille filter= ikke ethernet interface, derfor ser setup sådan ud:

1.skillefilter
(ikke ethernet interface)
2. c677 (CCrouter)
(Ethernet interface)
3. AP

Det er så her min pointer kommer ind:
"3. AP" kan med fordel købes som en kombo model med router/switch/ap, da
prisen på AP+switch i løsvægt ofte er størrere end kombo modellen. Blot
anvender man ikke router-delen, men kun switch og AP.

dvs at senariet:
1.skillefilter
(ikke ethernet interface)

(Ethernet interface)
3. AP

kan ikke lade sige gøre- Derfor poster Henrik her...

HTH
Martin

Fra : Henning

Dato : 12-02-04 14:16

>1.skillefilter
>(ikke ethernet interface)
>2. c677 (CCrouter)
>(Ethernet interface)
>3. AP

Skillefilter? Er du sikker på det? Jeg har ikke set pakken endnu, bare
fået at vide der er en sort kasse med Kører CC ikke på seperat
kobber ligesom i "gamle dage"?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 12-02-04 14:44

hvilken router er det ?
hvis den ikke er på seperat kobber, skal der jo være et skillefilter ...
Hvis man har seperat kobber kan man have en attinuator kasse istedet, i
visse tilfælde.
Jeg vil tro det er et skilelfilter.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-04 01:15

On Thu, 12 Feb 2004 14:15:33 +0100, Henning <newsmail@mailme.invalid>
wrote:

>Kører CC ikke på seperat kobber ligesom i "gamle dage"?

Kun hvis de er nødt til det - fx hvis kunden har ISDN (og ikke vil
opgive det), så kan CyCi ikke køre på delt kobber.
I de fleste andre tilfælde kører de nok på delt kobber.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-02-04 00:29

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

> Men - kan man ikke bare sætte et almindeligt "dum" accespoint i numsen
> af CC-routeren, så er vi kørende? Fandt denne på Edbpriser til 199,-
> [...]
Jeg tror desværre prisen er en fejl ... hvis man følger linket >
http://www.pcbits.dk/shop/default.asp?setlng=2&productid=335 kommer man ikke
helt det rette sted hen.
Og hvis man kigger under netværk > trådløs på deres side, er der kun Linksys
produkter.

Desværre ... ellers havde jeg købt et med det samme ... kun på grund af den
gode pris ...

/MD