Planter
Fra : P. Kvist

Dato : 23-04-01 18:36

Mine planter dør lige så langsomt!!!! HJÆLP

Det eneste der efterhånden er tilbage af mine planter er faktisk
bladnerverne. Alt mellem dem "visner". Først forsvinder det grønne
derefter store huller i bladet.
Hvordan kan jeg stoppe dette van(d)vid?
Hvis der er en der ved hvordan, vil jeg blive meget glad for
hans/hendes råd.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-04-01 18:57

"P. Kvist" <hors76@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> derefter store huller i bladet.
> Hvordan kan jeg stoppe dette van(d)vid?
> Hvis der er en der ved hvordan, vil jeg blive meget glad for

Hvilken slags planter handler det om ?

Men det er nok enten mangel på lys eller næringsstoffer.
Men det kan også være dine fisk, hvilken slags fisk har du ?

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 26-04-01 08:20

"P. Kvist" skrev d. 23-04-01 18:36 dette indlæg :
> [...]
> derefter store huller i bladet.
> Hvordan kan jeg stoppe dette van(d)vid?
> Hvis der er en der ved hvordan, vil jeg blive meget glad for

Prøv at tjekke dit lys om det er godt nok.
Man kan også købe gødning til planterne, men et kanont god fif, er at lægge en skrue ned imellem rødderne, når den så ruster begynder den at afgive til rødderne, og har haft rigtigt mange store flotte planter hvor jeg har været nød til at høste af hele tiden, for at de ikke skulle fylde hele akvariet..

med venlig hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 26-04-01 12:05

"Benjamin.EMK" <Benjamin.EMK.news@kandu.dk> wrote in message

> Prøv at tjekke dit lys om det er godt nok.

God ide.

> [...]
har været nød til at høste af hele tiden, for at de ikke skulle fylde hele

Ja om det er en skrøne eller det virker ved jeg ikke, jeg har aldrig kunne
se nogen effekt af det. Noget med at rust er den forkerte udgave af jern.

Fra : ole larsen

Dato : 26-04-01 13:23

Soren 'Disky' Reinke skrev i meddelelsen <9c8va0$gpf$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>se nogen effekt af det. Noget med at rust er den forkerte udgave af jern.

Men i bundlaget laves ferri- om til ferro, så det virker, omend langsomt.
Ifgl. min opfattelse er probemet kun om der skulle være andet end alm.
kulstofstål/jern i "dimserne". Noget hurtigere er den chelaterede jern, der
er i fx. Master Grow og som ifgl. en anden på en anden tråd ikke skulle have
nogen mening ved pH ( i vandet) på over 7.

Ole

Ole

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 26-04-01 14:21

"ole larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
have
> nogen mening ved pH ( i vandet) på over 7.

Tak for svaret.

Ja den med Master Grow og pH gad jeg godt at høre Claus Christensens mening
om

Fra : ole larsen

Dato : 26-04-01 16:36

Soren 'Disky' Reinke skrev i meddelelsen <9c9799$o3i$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]

>Tak for svaret.
>
>Ja den med Master Grow og pH gad jeg godt at høre Claus Christensens mening

Ingen årsag.

Ja, jeg tror at sagen er mere kompliceret end som så, så nogle ting optages
bedre ved en given pH og så
nogle ting har et stort "pH- område" inden for hvilket optages. Under alle
omstændigheder kan man have ikke bundfæstede planter ( og uden bundlag ) i
fint vækst i vand med pH endog et godt stykke over 7.

Ole

Fra : ole larsen

Dato : 26-04-01 19:17

P. Kvist skrev i meddelelsen <3ae46707.646056@news.stofanet.dK>...
> [...]
>derefter store huller i bladet.
>Hvordan kan jeg stoppe dette van(d)vid?
>Hvis der er en der ved hvordan, vil jeg blive meget glad for

Var lige inde på thekrib.com for at se efter mangelsymptomer. Hensynende
gulligt bladvæv imellem stadig grønne nerve tyder på mangel af jern (som
allerede nævnt), mangan eller zink

Ole