Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pludselig laver mit A70 foldere
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-02-04 14:46

Hej

Øv. Til at starte med smed mit A70 alle billeder i roden af
CF-kortet(256mb), men nu er det begyndt med at smide billederne i
foldere af ca 100 billeder pr folder. Det er temmelig irriterende, så
hvordan får jeg det til at holde op igen, så billederne ligger i roden?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Mogens

Dato : 11-02-04 15:45

On Wed, 11 Feb 2004 14:45:54 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>foldere af ca 100 billeder pr folder. Det er temmelig irriterende, så
>hvordan får jeg det til at holde op igen, så billederne ligger i roden?

Mit A70 har hele tiden lagt billederne i mapper med 100 i hver,
så mon ikke det er sådan det skal gøres.

Hvorfor dit kamera ikke gjorde det fra start ved jeg ikke.
Måske fordi kortet var formatteret i et andet kamera eller
i PC'en

mvh Mogens

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-02-04 17:24

Hej

Mogens wrote:
> Hvorfor dit kamera ikke gjorde det fra start ved jeg ikke.
> Måske fordi kortet var formatteret i et andet kamera eller
> i PC'en

Kameraet er splinternyt, kortet er også. Og jeg har selv pakket det ud,
så det er jeg sikker på. Jeg prøvede i dag det medfølgende 16mb kort,
som _aldrig_ havde været brugt før. Derpå gjorde den det også.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Per

Dato : 11-02-04 15:48

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

----

Hej Karsten!

På mit Ixus 400 er der en funktion i menuen der hedder nulstil billeder -
det har jeg slået fra - mon ikke du er kommet til at slå det til - så du
oplever det du gør.

Dit A70 har formentlig samme funktion - måske det dog hedder noget andet.

Mvh. Per!

---
Denne mail er certificeret virusfri

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-02-04 17:25

Hje

Per wrote:
> Dit A70 har formentlig samme funktion - måske det dog hedder noget andet.

Det har den også. Den starter bare desværre forfra på folderne.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Leif Jensen

Dato : 11-02-04 17:29

> [...]
> foldere af ca 100 billeder pr folder. Det er temmelig irriterende, så
> hvordan får jeg det til at holde op igen, så billederne ligger i roden?

Det tror jeg ikke du kan....

Jeg har haft fem forskellige Canon digicams og alle har oprettet foldere.

--
Leif Jensen

Fra : Waal

Dato : 11-02-04 22:06

"Leif Jensen" <leif_jensenNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke du kan....
>
> Jeg har haft fem forskellige Canon digicams og alle har oprettet foldere.

Mon ikke det er det medfølgende PC program der automatisk opretter mapperne
?
Jeg synes det er udmærket at CF kortets indhold (modsvarer en film)
overføres til en mappe. Redigering kan så foretages efterfølgende og de
enkelte billeder er under alle omstændigheder "vedhæftet" optagedata

Michael

Fra : Richard

Dato : 11-02-04 23:27

Karsten Feddersen wrote:

> [...]
> foldere af ca 100 billeder pr folder. Det er temmelig irriterende, så
> hvordan får jeg det til at holde op igen, så billederne ligger i roden?

Er det ikke kun efter skift af batteri, A70 laver en ny mappe og
fortsætter i den? - mit eget A70 med 256mb-kort gør det også; men jeg
har nu ikke lige talt efter, om det er ved 100. Er dog ret sikker på, at
der ihvertfald har været mapper med færre end 100, men mindre sikker på
om der har være mapper med flere end 100. Synes dog ikke det er noget
problem med flere mapper.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Mogens

Dato : 12-02-04 00:45

On Wed, 11 Feb 2004 23:27:05 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Er det ikke kun efter skift af batteri, A70 laver en ny mappe og
>fortsætter i den? - mit eget A70 med 256mb-kort gør det også; men jeg
>har nu ikke lige talt efter, om det er ved 100.

Nej, A70 smider præcis 100 billeder i hver mappe og
det har intet med batteriskift at gøre. Jeg kan tage
mere end 200 billeder på en opladning og jeg får
alligevel præcis 100 billeder i hver mappe.

mvh Mogens

Fra : Hagman

Dato : 12-02-04 01:23

Mit A70 opretter også mapper...
....men ikke med 100 i hver.
Nogle gange er der kun en mappe,andre gange er der flere.

Hvorfor aner jeg ikke.

Hagman.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-02-04 15:58

<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>foldere af ca 100 billeder pr folder. Det er temmelig irriterende, så
>hvordan får jeg det til at holde op igen, så billederne ligger i roden?

Sådan skal det være - er omhyggeligt forklaret på side 117 i manualen!

Men hvad er problemet herved?
Min A70 har vel efterhånden rundet de 6500 - fint opdelt i folderne,
men når jeg henter billederne over på PCen fra kameraet finder winME
mv. fint alle billederne, som jeg så giver meningsfyldte navne - Ingen
problem for mig i altfald.

Hilsen

Henning.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-02-04 16:31

Hej

Henning Jensen wrote:
> Sådan skal det være - er omhyggeligt forklaret på side 117 i manualen!

Ja tak. Den har jeg læst op til flere gange. Det er blot underligt at de
første ca 550 billeder lå i roden. Ved siden af billederne lå der også
en tom folder som hed MISC. I dag ligger de i Canon100, Canon101 osv.

Min mistanke er, at det skete da drevet blev formateret via den
medfølgende software, men det er jeg ikke helt sikker på, da jeg har
leget så meget med det ene og det andet. Jeg vil i hvert fald prøve at
formatere kortet via en kortlæser, så jeg kan se om det har nogen
betydning om kortet er formateret i FAT12, FAT16 eller FAT32.

> Men hvad er problemet herved?

Jeg bruger stifinderen til at overføre billederne. De mellem 200 og 400
billeder der ender på kortet er nu lettere at flytte ved bare at sige
CTRL-A, CTRL-C og så paste dem et vilkårligt sted end at flytte nogle
mapper og så derefter flytte dem ud af mapperne for at de ligger i en
enkelt folder.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Deaster

Dato : 12-02-04 16:52

> [...]
> formatere kortet via en kortlæser, så jeg kan se om det har nogen
> betydning om kortet er formateret i FAT12, FAT16 eller FAT32.

Sådan gør mit 10D også, og det er ikke blevet formateret i den medfølgende
software.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme