Apistogramma
Fra : Per Hansen

Dato : 11-02-04 14:18

Hej i gruppen

Jeg er ny her, og er der nogen som har erfaringer med subj. ?

Per Hansen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-02-04 14:34

Per Hansen wrote:
> Hej i gruppen
>
> Jeg er ny her, og er der nogen som har erfaringer med subj. ?

Hvor vil du hen med det spørgsmål? Hvad er du i tvivl om?
Hvad har du ikke kunnet finde på Google?

Jeg synes det er et meget bredt spørgsmål som enten kan svares kort og
ubrugeligt ed ja/nej eller meget langt og udførligt, men det skal du nok
ikke regne med.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 11-02-04 16:05

Hej Per

Og velkommen til!

Som Studer også er inde på, er du nødt til, at være en anelse ( læs=meget )
mere specifik

Vh
Mikkel

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-02-04 17:01

> "Per Hansen" <per.pia.hansen@mail.dk> skrev i en meddelelse

Der er næppe nogen, der gider skrive 500 sider, så prøv på thekrib

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-02-04 17:00

Mikkel Stepién Munk wrote:
> Hej Per
>
> Og velkommen til!
>
> Som Studer også er inde på, er du nødt til, at være en anelse ( læs=meget )
> mere specifik

Hvem er dét?

<KLIP>

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 11-02-04 20:27

Nu var det dig jeg mente, Steen, men det er tale om en trykfejl!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-02-04 18:39

"Per Hansen" <per.pia.hansen@mail.dk> wrote in message
> Hej i gruppen
>
> Jeg er ny her, og er der nogen som har erfaringer med subj. ?

Ja

Fra : Tim Sørensen

Dato : 11-02-04 22:55

"Per Hansen" <per.pia.hansen@mail.dk> wrote
> Hej i gruppen

Hej hej :)

> Jeg er ny her, og er der nogen som har erfaringer med subj. ?

Ikke mig.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 11-02-04 23:25

Per Hansen wrote:
> Hej i gruppen

Selv hej.

> Jeg er ny her, og er der nogen som har erfaringer med subj. ?

Det er til tider en besynderlig velkomst, folk får her i gruppen.
Du bliver forhåbentligt hængende alligevel.
Apistogramma er efterhånden en omfattende slægt med et utal af arter.

http://apistogramma.com/cms/

http://www.thekrib.com/

Disse sider giver en udmærket introduktion til apistoerne.
Søg eventuelt de enkelte arter på google. Der er mange timers læsning.

--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 12-02-04 16:26

Jeg forstår ikke helt din bemærkning om besynderlig velkomst! Mener du da,
at Per ikke fik en ordenlig velkomst her i gruppen?

Vh
Mikkel

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 12-02-04 21:38

Mikkel Stepién Munk wrote:
> Jeg forstår ikke helt din bemærkning om besynderlig velkomst! Mener
> du da, at Per ikke fik en ordenlig velkomst her i gruppen?

Præcis.
--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 13-02-04 17:43

På hvilke måde? Jeg kan overhovedet ikke følge dig!

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 13-02-04 21:51

Mikkel Stepién Munk wrote:
> På hvilke måde? Jeg kan overhovedet ikke følge dig!

Man kan jo godt hjælpe manden lidt på vej, uanset spørgsmålet
er megt bredt og upræcist formuleret. Man får jo nærmest det indtryk,
at man ikke må ulejlige de lærde herrer her, før alle andre muligheder er
brugt.
Jeg betragter usenet som et forum på lige fod med alle andre fora, og derfor
kan
usenet ligesågodt være det første sted man forhører sig..før man bruger
f.eks. google.
--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 13-02-04 22:42

Vi hjælpe jo også manden lidt på vej! Vi sagde, at spørgsmålet skulle være
mere specifikt, før at han kunne få et ordenligt og brugbart svar!

Selv omfattede jeg det som en hjælp...

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 13-02-04 22:52

Mikkel Stepién Munk wrote:
> Vi hjælpe jo også manden lidt på vej! Vi sagde, at spørgsmålet skulle
> være mere specifikt, før at han kunne få et ordenligt og brugbart
> svar!

Meget lidt på vej efter min bedste opfattelse.
Hvis nu manden rent faktisk ikke ved ret meget om Apistogramma, hvordan
kommer han så videre ud fra de første besvarelser ?
Skal man spørge specifikt, kræver det jo at man ved, hvad man skal spørge
om.

> Selv omfattede jeg det som en hjælp...

Fair nok, og til syvende og sidst er det jo spørgeren, der må afgøre det.
Jeg finder tonen i de første besvarelser arrogant og afvisende.

--
Volds
aequam servare mentem