Volvo 460
Fra : JP

Dato : 11-02-04 12:46

Hejsa.

Jeg overvejer at investere i en Volvo 460 1.8I Årgang 7/1995.

Er der nogen der har erfaringer med den bil, er der nogle
særlige ting man skal være opmærksom på ?

Jeg har hørt at gearkassen har tendens til at stå af, er det rigtigt ?
Og kan det passe at det er en renault moter der ligger i den ??

Mvh
JP

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-04 14:29

JP wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg overvejer at investere i en Volvo 460 1.8I Årgang 7/1995.
>
> Er der nogen der har erfaringer med den bil, er der nogle
> særlige ting man skal være opmærksom på ?

Jeg har set flere, som har fået skiftet ganske meget i forbindelse med
rustgarantien, i bilernes første leveår.
Så tjek godt og grundigt efter rust, hovedsageligt i bagskærme, bagagerum,
bagpanel, bagklap, bagdøre og bund.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 17:59

On Wed, 11 Feb 2004 14:29:18 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]

Hey

OK bil

Dét må man sige - jeg købte en 460 turbo sport i '95 og ejede den i 5
år. Fin bil som kan anbefales. Er du ikke til turbo, så nøjes med en 2
liters. 1.8 ville være for lidt til mig (bovlam)

Min blev indkaldt, fordi alle stelforbindelser skulle gennemgået
(brand). Endvidere begyndte den ret hurtigt at ruste nederst i dørene,
hvilket blev repareret af 2 omgange under garanti. Efter 5 år var den
begyndt ved bagruden, så check rusten!

> [...]
>rustgarantien, i bilernes første leveår.
>Så tjek godt og grundigt efter rust, hovedsageligt i bagskærme, bagagerum,

Jeg fik ikke skiftet noget - blot udbedret og forseglet.
Ret irriterende på en ny bil...

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-04 18:03

Mogens... wrote:

> Jeg fik ikke skiftet noget - blot udbedret og forseglet.
> Ret irriterende på en ny bil...

Jeps, det værste tilfælde jeg lige kan huske, havde fået skiftet 2
bagskærme, 2 bagdøre, bagpanel, bagagerums bund, bagklap og taget.
Det er jo lige så "slemt" som en stor skade

Per
www.perbeer.ninja.dk