Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afladning af Li-ion batterier til Canon
Fra : B.N.L.

Dato : 11-02-04 11:52

Jeg har et udmærket PowerShot S40 leveret med et sådant batteri. Efter køb
af ekstrabatterier ser jeg på batteripakningens indlægsseddel, at
batterierne skal være afladede hvis de ikke benyttes i længere tid.
Angiveligt fordi lagring fuld opladet skulle reducere levetiden ..... Hvis
de har været opladede, men ikke er blevet benyttet har man jo så et problem,
hvis kameraet skal være skudklart, men ofte med flere ugers mellemrum.
Naturligvis kan man jo bygge en afladeanordning, men den skal måske være
kontrolleret, da denne batteritype næppe kan tåle afladning til 0,0 volt.
Kender nogen til dette problem. mvh B. N. L.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-02-04 12:45

Hej B.N.L

Det er ikke helt optimalt at lagre Li-ion batterier fuldt opladet, men meget
værre er det dog at opbevare dem helt afladet! Såvidt jeg husker, bør de
opbevares med omkring 75% ladning.

Mvh Thomas.